Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Doblo I

Piterrrossssss, 13 lat temu
Silnik 1.2 65KM 48kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Doblo I 1.2 65KM 48kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
2,92
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie rdzewieje
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : bierze olej
Inne : wentylator nawiewu
Układ elektryczny : sondy lambda obydwie do wymiany po założeniu gazu
2,0
Całokształt
Gdyby nie ciągłe usterki dałbym 4, niestety ale co chwile coś nowego wyskakuje. Plus taki, że nigdy nie stanął w trasie. Zawsze dojechał do celu.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jest za słaby. Auto z tym silnikiem jest zwykłym toczydłem drogowym. Jeśli lubisz jeździć za tirami i nie przepadasz za wyprzedzaniem to OK. W mieście aby jechał trzeba mocno dusić pedał gazu i wysoko kręcić na obrotach. Będąc na wakacjach w Bieszczadach niestety, ale pod większe górki tylko na drugim biegu i 4-5 tys. obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
OK ! Bez zgrzytów, precyzyjna. Pracuje BDB. Skrzynia jest krótka, przełożenia typowe dla aut ciężarowych. Jedzisz 100km/h- 3600obr/min i silnik strasznie wyje.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest miękkie, auto się mocno pochyla przy szybkim pokonywaniu zakrętów. Typowe dla pojazdów typu MPV. Można powiedzieć, że zawieszenie jest idealne na polskie drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja ! Akwarium !
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, obsługa intuicyjna OK !
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo, ogrzewanie jest słabe, nawiewy niezbyt mocne. Klimatyzacji nie posiadam.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca jedzie wygodnie, pasażer z prawej strony powiedzmy OK. Siedzi się generalnie wysoko. Z tyłu jest niewygodnie, oparcie jest niemal pionowe i dłuższa trasa zwyczajnie męczy.
2,0
Wyciszenie
Silnik cały czas pracuje na wysokich obrotach, jest głośno i trzeba głośno ustawiać radio. Po dłuższej jeździe czuję się po prosty zmęczony nieustannym hałasem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali relatywnie mało, pod warunkiem ze jedziemy spokojnie i z głową. Jadąc zgodnie z przepisami, bez szaleństw można osiągnąć w dłuższej trasie 7,5 LPG. W Mieście przy ciężkiej nodze i wysokich obrotach + korki to nawet 15 LPG hehehe
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie w zakupie, ubezpieczenia kosztują grosze, choć byś tego dziada zostawił otwartego to i tak nikt go nie ukradnie :)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto awaryjne, non stop jakieś bzdety. Plus taki, że ceny części są niskie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik przy 150tys bierze olej ok 0,8l/1000km najtańszego mineralnego LOTOS. W sumie to przywykłem do dolewek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Doblo I 1.2 65KM 48kW
Średni koszt przejechania 100 km
13,50 zł
7,5
l/100km
8,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Doblo I