UCIEKAĆ I OMIJAĆ 2.4!!!!
Koszty eksploatacji i dostępność części to DRAMAT!!! Brak nowych części ( nawet w ASO ).Jeśli już uda się coś znaleźć z używek to ceny potrafią wywołać palpitację serca. Koszt utrzymania,spalanie(w mieście)Cromy 2,4 jest jakimiś absurdem. Ten samochód to nieśmieszny żart FIATA. Zachwyt i euforia przy zakupie mija z każdym pokonanym kilometrem.TEN MODEL TO TYLKO KOSZTY!!! Osiągi,wyposażenie,komfort mają się nijak do kosztów eksploatacji tego auta i do konkurecji. Odsprzedaż auta jest praktycznie niemożliwa, chyba że za grosze.OMIJAĆ!!!! Nadmieniam,że samochód z orginalnym przebiegiem i 100% bezwpadkowy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik w miarę żwawy ale za to MEGA żarłoczny.Spalanie 12-13l ON/km w mieście to norma.W trasie około 8l.Osiągi przyzwoite ale nie powalają konkurencji przy tej mocy.O ile dzwięk i głośność R5 może podobać się przy zakupie,to przy codziennym użytkowaniu i dalszych trasach mocno irytuje.
1,0
Skrzynia biegów
TO NAJWIEKSZY MINUS!!!!!
DRAMAT I KATASTROFA.Muli,przeciąga,żyje własnym życiem.Remont generalny przy przebiegu 189.000. Po remoncie nic się nie zmieniło.400Nm to zdecydowanie za dużo jak na tą skrzynię.DNO!!!
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie zestrojone wyłącznie na trasy.W miejskich dziurach w ogóle nie zdaje egzaminu.Słychać każdą nierówność.Ciężki przód(silnik),co BARDZO czuć i prowadzi się niepewnie. KATASTROFALNA średnica zawracania,co w połączeniu z kiepskim automatem daje skutek ,że z zawracania "na trzy" robi się "zawracanie na pięć". Nie miałem "przyjemności", do tej pory jeżdzić autem z tak słabym skrętem.
5,0
Karoseria
Karoseria jak najbardziej na plus!!!
Ocynk = 0 rdzy.(W przypadku aut bezwypadkowych).
GENIALNY DESING GUGGIARO!!!! Połączenie vana i kombi. Moim zdaniem BARDZO UDANE.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu. Choć w wersjach bez PDC , chyba ciężko wyczuć odległość przeszkody od tylnego zderzaka.
5,0
Ergonomia
BEZ ZASTRZEŻEŃ. Wszystko na swoim miejscu.Intuicyjnie umiejscowione przyciski.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie DRAMAT!!! Tzn .Brak ogrzewania,po rozruchu i przejechaniu 20km. Klimatyzacja też musi dość długo "chodzić" zanim zacznie schładzać wnętrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To największy plus tego auta. Przestrzeni nie zabraknie na pewno !!!Auto pomieści spokojnie rodzinę 2+2 wraz z psem i bagażem na 2-tygodniwe wakacje.
1,0
Wyciszenie
GŁOŚNO!!!
W wersji ze skórzanym wnętrzem hałas jest dość znaczny. Skóra powoduje jakby dodatkowe odczucia braku wyciszenia i "pustki" we wnętrzu. Przy prędkościach miejskich a autostradowych hałas nie narasta. W mieście jednak dają się we znaki plastiki kiepskiej jakości i spasowania, które drżą na niskich obrotach.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania mają się nijak do konkurencji np.
- Miska olejowa 550 zł
- Piasta/Łożysko tył 380 zł
Wiele części jest niedostępnych nawet w ASO!!!!
Nawet tak banalna sprawa jak klamki drzwi (zewnętrzne i wewnętrzne) kosztują krocie a pękają nagminnie.
1,0
Stosunek jakość/cena
Na prawdę...Lepiej kupić oklepanego Passata
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
NIC...ABSOLUTNIE NIC nie jest warte zakupu Cromy 2.4. To samochód w stylu "wtopa życia" . Cena zakupu,wyposażenie i rocznik kuszą ,lecz koszt utrzymania tego wynalazku jest jakimś absurdem .
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
AUTOMAT!!! Można szybko wydać parę tysi i to bez rezultatu.Brak podstawowych części.Wszysko jest inne i nic nie pasuje względem Cromy1.9JTD. 2.4 to NIEPOROZUMIENIE!!!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 20v Multijet 200KM 147kW
[l/100km]