Silnik
: Mimo uszkodzenia EGR silnik nadal pozytywnie mnie zaskakuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Zawór EGR unieruchomił silnik
3,0
Całokształt
Bardzo funkcjonaly samochód, a ta wersja silnikowa to taki wilk w owczej skórze. 200KM w dieslu robi wrażenie. Poza małym falstartem po zakupie o którym pisałem w usterkach to wykonanie auta jest na bardzo wysokim poziomie jak na fiata. W sumie to najdroższe auto w ofercie. W zakupie cholernie drogie i duża utrata wartości. Kupno 3,5 latka pozwala zaoszczędzić 90000zł. Podsumowując polecam to auto dla ludzi którzy nie idą utartymi szlakami (co nie zawsze jest miarą sukcesu) oraz mają swoje zdanie na temat motoryzacji i nie tylko :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo ładnie ciągnie, turbo dziura wyczuwalna lecz nie przysparza problemów, wciśnięcie pedału gazu powoduje mocne przyspieszenie, w końcu ma 8,5s do setki
4,0
Skrzynia biegów
Automat 6-cio biegowy z możliwością ręcznej zmiany. Skrzynia zmienia biegi dość nerwowo, jadąc wolno trochę szarpie, przy dynamicznej jeździe działa bez zarzutu.
4,0
Układ jezdny
Przednie zawieszenie dobrze radzi sobie z naszymi dziurami, tył natomiast trochę za twardy, przy poprzecznych nierównościach trochę wali. Mam 18" felgi które bardzo zmieniają to auto wizualnie, ale to tyle radości, niskie opony i nasze dziury to koszmar.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ogólnie dobra, do tyłu pomagają duże lusterka boczne, siedzi się dość wysoko a szyba przednia zachodzi na dach co daje dobre widzenie syganlizacji świetlnej jak za blisko dojedziemy:)
Trochę problemów z widokiem na bok ze względu na słupki B, które wraz z pasażerem zasłaniają widoczność, bez pasażera jest ok!
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, przy nawigacji trochę za dużo przycisków ale układ jest poprawny, uroki braku dotykowego ekranu a funkcji dużo. Bagażnik zaskakuje powierzchnią, można przewieżć naprawdę długie przedmioty, mam wersję ze składanym w stolik oparciem przedniego fotela pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja na bardzo dobrym poziomie, lepsza niż w moim poprzednim Mercedesie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1.85m i na prawdę super, fotel mam prawie na maksa do tyłu a za mną jeszcze kupa miejsca na nogi pasażera.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, silnik słychać przy mocnym deptaniu, trochę wali tylne twarde zawieszenie, no i przy otwartym sunroofie (szyberdach na połowie dachu!) strasznie hula wiatr tak samo przy uchylonych tylnych szybach. Ale sądzę że są to moje przyzwyczajenia z poprzedniego auta. Tutaj nie trzeba otwierać szyb podczas jazdy!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczyłem że wciągnie więcej, przy dość dynamicznej jeździe po mieście pali 9,5l/100km trasa 8l/100km
Przy tych gabarytach, mocy i pojemności to chyba jest ok.
5,0
Stosunek jakość/cena
za 3,5 letni egzemplarz w pełnej opcji, zapłaciłem 48tys zł nowy w tym samym wyposarzeniu to bagatela 140tys zł
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie żadnych drobiazgów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie auta pojawił się problem, który spowodował jego unieruchomienie. Polegał na uszkodzeniu zaworu EGR, który zaciął się w pozycji otwartej co powodowało ciągłe cofanie spalin do układu dolotowego. Silnik zaraz po odpaleniu gasł (za mało powietrza za dużo spalin) Konsekwaencją tego było również przytkanie filtru DPF, ale ten problem rozwiązałem sam. Wymiana zaworu w serwisie to 1300zł sam zawór 550zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 20v Multijet 200KM 147kW
[l/100km]