Przeniesienie napędu
: Doskonała wspólpraca silnika i skrzyni biegów .
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2,4l 5-cylindrowy ,jest mocny od dołu , nie ma porównania do 4-cylindrowego 1,9 , mimo że jest rozwinięciem tego silnika (plus 1 cylinder) , kultura pracy na wysokim poziomie , dobrze wyciszony , ładnie brzmi stłumionym basem przy mocnym obciążeniu .To jest 200 KM oraz 400Nm i producent zestroił elektronikę tak , że w początkowym ruchu pedału gazu jest dość wolna reakcja , inaczej nie dałoby się plynnie i powoli jechać po mieście , natomiast głębsze wciśnięcie wywołuje żwawą reakcję - niedoświadczony kierowca może mieć kłopot z opanowaniem szybkości.
5,0
Skrzynia biegów
Automat hydrokinetyczny japońskiej firmy AISIN pracuje doskonale , szybko zmienia biegi , nie boi się kickdownu .Płynnie i praktycznie niewyczuwalnie zmienia biegi ,jedynie między 5 i 6 przy małym obciązeniu czuje się wyraźniej moment zmiany biegu ale bez niemiłego szarpnięcia .Moment zmiany biegu łatwiej zobaczyć na obrotomierzu . Jest lepiej niż miałem okazję doświadczyć w Mercedesach .To jednak technika japońska .
4,0
Układ jezdny
Dobrze dlatego , że to jest w zasadzie pojazd do jazd dalekodystansowych , połykacz autostrad . I do tego jest zestrojony czyli komfortowo jak Vectra .
Nie nadaje się do sportu , choć sprawnie pokonuje zakręty i w górach czuje się doskonale na serpentynach . Bywa kłopotliwy na ciasnych parkingach , przydałby się mniejszy promień skrętu .
Lepiej nie pchać się nim w ciasne włoskie uliczki.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu nie jest mocną stroną tego modelu , czujniki cofania sa gadżetem rzeczywiście pomocnym .
5,0
Ergonomia
Dzięki automatycznej skrzyni biegów nie muszę zastanawiać się specjalnie nad pozycją fotela względem pedału sprzęgła bo go nie ma . Raz przejechałem w ciągu dnia ponad 1600 km i nic mnie nie bolało.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest dobrze i tyle .
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest duży samochód.
5,0
Wyciszenie
Przy 170 km/h obrotomierz pokazuje ok.2700 obr/min . Można normalnie rozmawiać a i radio może cicho grać .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na moc i automat to po prostu wyśmienicie . To nie tylko moja opinia , nawet recenzje prasowe to przyznają .
Za ostatnie 5200 km średnie zużycie 7,6 litra na sto km. A nie jeżdżę powolutku .
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem używany i uważam , że nic nie przepłaciłem .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje .Oby tak dalej .
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 20v Multijet 200KM 147kW
[l/100km]