Kupiłem ten samochód jako 2 letni z przebiegiem 60000. Przejechałem ponad 250000. Samochód ogólnie mało awaryjny. Nawet wadliwa skrzynia biegów M32 się nie zepsuła, oczywiście co jakiś czas wymieniany był w niej olej. Niestety bardzo nieprecyzyjna, chodziła jak w starym żuku i lewarek odbijał. Zawieszenie bardzo twarde zupełnie nie wybiera nierówności. Nie nadaje się na polskie drogi. Trochę to przypomina jazdę taczką po wybojach. Ergonomii wewnątrz kompletnie brak. Zakres regulacji kierownicy minimalny. Brak możliwości przesuwania podłokietnika. Dosyć ciasne wnętrze na szerokość i jeszcze ta nieszczęsna konsola środkowa która ogranicza miejsce na nogi. W sumie bardzo kiepskie auto, trudno go polecić. Trudno też znaleźć jakąś sensowną zaletę.
Wrażenia
4,0
Silnik
OK, turbo lubi gwizdać. DPF nie robił problemów bo auto jeżdżone tylko w trasie.
1,0
Skrzynia biegów
Fatalna M32. Wystarczy wpisać w google
1,0
Układ jezdny
Okropnie twarde, łomoczące zawieszenie tylne. Każde pęknięcie w asfalcie czuć. Wiele jest nowych samochodów z twardym zawieszeniem ale Croma jest pod tym kątem naprawdę fatalna. Przejazd przez poprzeczne nierówności to wogóle porażka. Potrafi bardzo mocno szarpać karoserią. Na gładkich drogach jedzie OK, jak każde auto. Na plus, bardzo wytrzymałe, za 300tys km tylko łączniki stabilizatora poszły i tylna sprężyna pękła. Wymieniałem też amortyzatory ale bez różnicy dla komfortu jazdy.
4,0
Karoseria
Nie było korozji, tylko na ramie zawieszenia i na wsporniku silnika.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok, może przydałyby się czujniki z przodu.
1,0
Ergonomia
Brak ergonomii. Uchwyt na kubek ma głębokość 2 cm. Brawo. Brak miejsca na nogi na bok dla kierowcy. Bardzo mały zakres regulacji kierownicy przez co trudno dobrać sobie pozycję za kierownicą.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z układu klimatyzacji co roku ubywało czynnika i nie dało się określić skąd wylatuje
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla pasażerów tylnej kanapy OK.
4,0
Wyciszenie
OK, szyba akustyczna ale powyżej 130 km/h słychać szumy powietrza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny niektórych części np wahaczy przednich spore
3,0
Stosunek jakość/cena
W sumie najtańsze auto tej klasy w stosunku do rocznika. Ale już wiem dlaczego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej nic się nie psuło. Zepsuł się tylko podnośnik przedniej szyby.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 8v Multijet 120KM 88kW
[l/100km]