Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Croma II

Toper, 9 lat temu
Silnik 1.9 8v Multijet 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Croma II 1.9 8v Multijet 120KM 88kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wiedziałem czego się spodziewać, więc nic mnie nie zaskoczyło. No może to, że silnik nie jest tak słaby jak w papierach napisano.
5,0
Całokształt
Genialny samochód ze średnim wyglądem, złym znaczkiem, ale dzięki temu tani wygodny, przestronny samochód rodzinny. Bardzo wygodne fotele. W przeciwieństwie do Mondeo IV, w którym po godzinie jazdy plecy mnie bolały, tutaj mogę jechać 10 godzin i nic. Brak uchwytu na kubek! Ale i tak bardzo lubię ten samochód. Z tyłu można zamontować 3 foteliki! Możliwa jest wygodna podróż trzech dorosłych osób z tyłu, ponieważ tunel jest niski, a kanapa nie jest profilowana pod 2 osoby. Z przodu pełen relaks. Oczywiście brak trzymania bocznego, tylko po co ono ma być w takim samochodzie? W nim ma być i jest wygodnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
JTD Fiata mają uznaną renomę. Nie mam uwag. Silnik pociągnie dłużej niż cały ten samochód. Równo, cicho, nie ma takiej turbodziury jak 2.4 150KM w Lybrze. 120KM o dziwo wystarczy. Całkiem ładnie się zbiera. Jest trochę gorzej niż w 1.9 150KM, ale tragedii nie ma. Wyprzedzać sprawnie można. Na autostradzie 140km/h (uwaga na kołach 16" licznik zawyża o 10%!, czyli licznik 155km/h a GPS pokazuje 140km/h) bez problemu, szybciej też.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia z Opla, słynny model M32, niestety lubią w niej padać łożyska. Należy o tym wiedzieć i zmieniać olej co ok 50-60 tys. km. Dotyczy tylko JTD w manualu. W modelach z 2005 potrafi ciężko chodzić drążek zmiany biegów. W mojej z 2007 jest to poprawione, chodzi normalnie.
4,0
Układ jezdny
Adekwatny do klasy samochodu, w sensie, do prowadzenia Mondeo to mu daleko, nawet po sylwetce spodziewamy się prowadzenia transatlantyka, a nie motorówki. Za to jest jest miekko i wygodnie. W zakrętach lusterkami się nie podpiera. Akurat tutaj import technologii z Opla się przydał, bo Fiat nie słynął z trwałych zawieszeń. To jest trwałe. I nadal niedrogie w naprawach. Co do "bananów" z tyłu, można na samochodzie wymienić samą tuleję zewnętrzną (sypie się ta od strony koła - do niej jest dostęp).
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag. Siedzi się wysoko, przeszklenia duże. Nie wiem co trzeba by zrobić, żeby było lepiej.
5,0
Ergonomia
Od zawsze jeżdżę włoszczyzną, więc dla mnie wszystko jest pod ręką. Moim zdaniem, bardzo wygodna jest obsługa nawigacji i komputera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super sprawą jest to, że w klimatroniku osobno steruje się nie tylko temperaturą, ale też nawiewami dla pasażera i kierowcy. Czyli kazdy sobie ustawia na nogi, twarz, tułów, czy co tam chce. Sama wydajność klimy i ogrzewania po prostu taka jak być powinna. Sama ilość nawiewów też jest duża dzięki temu można nie robić zbytnich przeciągów. Jako kierowca zawsze mam ustawione góra-dół i jest OK, wyrabia się ze schładzaniem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli człowiek się dowie, że to ta sama płyta co w Vectrze C, to się nadziwić nie może jak oni to zrobili, że jest dużo więcej miejsca na nogi i spory bagażnik? Generalnie miejsca w kabinie jest tyle co w Mondeo IV, natomiast bagażnik jest trochę mniejszy niż w Mondeo. Ale nadal jest duży. Jednak ta vanowata sylwetka ma swoje duże plusy. Zachar w teście dwumetrowca nie miałby problemu.
4,0
Wyciszenie
Ciszej niż w Modeo IV (dużo ciszej), w który to Mondeo strasznie było głośno od przepływu powietrza i opon (samochód był nowy). W Cromie tego nie ma. Jedzie się z rowerami na dachu i się ich nie słyszy - w Mondeo łeb, nie przesadzam, urywało. Swoją drogą w Lybrze z rowerami na dachu tez jest cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam go 10 000km więc na razie kosztów nie ma. Na start wymieniłem łożyska w skrzyni (dzięki temu go tano kupiłem), oleje, filtry i tyle. Mam drugą Cromę w rodzinie, od 0-200 000km i kosztami nie zabija. Części tanie, a generalnie się nie psuje.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę Focusa, Astry ma się innej klasy samochód. I to nie jest tylko klasa na papierze, ale również w rzeczywistości. Warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stwierdzono.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza skrzynią Opla M-32 to nie występują.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 8v Multijet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Croma II 1.9 8v Multijet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Croma II