Karoseria
: Rewelacyjne oromne auto do długich podróży nadające się do ciągnięcia przyczep kampingowych nawet do 1500DMC
5,0
Całokształt
Fantastycznie wykonane auto z doskonałych materiałów wenątrz rewelacyjnie spasowanych nie trzeszcących ekonomiczne w miarę tanie w utrzymaniu jeśli pominiemy w niektórych rzeczach serwisy. Jeśli jadę na przegląd do serwisu a musi być bo trzeba komunikat wykasować o zmianie oleju, to olej Selenia WR, i fitr oleju kupuję wcześniej w sklepie motoryzacyjnym bo wychodzi dużo taniej. Wtedy przegląd w EUROMOCIE w Żorach bez materiału kosztuje 170zł. Natomiast filtry powietrza i przeciwpyłkowy wymieniam samodzielnie krótko przed przeglądem ponieważ są to bardzo proste czynności.
Wrażenia
5,0
Silnik
Uwaga Cromiarze! Piszę ocenę tego auta drugi raz po ponad dwóch latach eksploatacji i podtrzymuję moją poprzednią ocenę. Dodatkowo podaję nowe spostrzeżenia i porady praktyczne które mogą się przydać posiadaczom Cromek. Silnik po tym przebiegu bez zmian dużo mocy rewelacja, turbina, osprzęt, pompa paliwa i wodna, chłodzenie rewelacja. Pojazd kupiłem jako używany (demo) od dealera PARTNER Katowice z przebiegiem 22000km. Przy zakupie zaskoczyło mnie potworne zakurzenie komory silnika brązowym pyłem i piaskiem jakby ktoś urządzał sobie tym autem safari na pustyni. Dało się łatwo wyczyścić i natychmiast wymieniłem olej i wszystkie filtry . Uwaga na ceny serwisowe np. filtr przeciwpyłkowy skasowali mnie 160zł a jak sprawdziłem założyli filtr polski z Filtrona który kosztuje w sklepie 60zł , filtr oleju w serwisie podobno oryginał- 65zł a w sklepie markowy Bosch 30zł, filtr powietrza w serwisie ponad 100zł w sklepie około 30zł Generalnie są to części które pasują do kilku modeli głównie opli.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje bez zarzutu czasami coś zachaczy ale nieznacznie co nie wpływa na komfort jazdy .
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie dokonale trzymające pojazd na jezdni ale od zakupu na ostrych nierównościach typu tarka występowały hałasy z przodu. Wspomniany serwis w Katowicach uznał że wszystko jest w porządku. Dlatego sam w garażu wlazłem do kanału i wykryłem lekki luz przekładni kierowniczej (nie drążków !)który zgłosiłem w tymże serwisie. O dziwo przyznali mi rację i wymienili cały układ kierowniczy na nowy w ramach gwarancji łącznie z pompą która ciut za głośno pracowała na postoju za co chwała im. Poza tym wyczułem w tylnych kołach szarpiąc je mocno na zewnątrz i przytrzymując w górnej części lekki luz który znikał po podniesieniu auta na podnosniku. Luz ten dotyczy wahacza górnego tuleja zewnętrzna zwanego bumerangiem albo bananem z uwagi na swój wygięty krztałt (identyczny jest w oplu Vectra C, Signum, Saabie 9-3)Po zgłoszeniu usterki w serwisie uznali że te elementy nie podlegają gwarancji a koszt jednego wachacza z tulejkami to 385zł!!!. Pojechałem do znajomego mechanika który znał problem i okazało się że można wymienić same tulejki zewnętrzne i założyć od opla ale różnią się nieco średnicą dlatego wynieniłem całe wachacze na oplowskie (wymiarami identyczne) aby w przyszłości można było wymienić tylko tulejki(60-70zł). Wachacz oplowski kosztował 150zł. Po tej operacji należy zrobić zbieżność lecz w serwisie stwierdzili że robili by to cały dzień w cenie 200zł dlatego podali mi adres faceta w Ochojcu Pana Duda który wykonał regulację w 15 minut za 40zł. Od wymiany przejechałem około 10000km - brak luzów
Komfort
5,0
Widoczność
rewelacja
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie bez zarzutu .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
superkomfotowa klimatyzacja 17 godzin jazdy do Chorwacji z przyczepą bez zmęczenia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autobus! Dzieci z tyłu mogą spacerować.
5,0
Wyciszenie
Superkomfortowe i jak ja znam nie ma takiego w innych pojazdach tej klasy zwłaszcza przechwalonych niemieckich TDI. Cisza powoduje że można bez zmęczenia pokonywać długie podróże na wakacje jadąc relaksacyjnie lub ostro.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak w poprzedniej opinii
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonała relacja jakości do ceny. Generalnie Ludzie Cromiarze uważajcie na serwisy patrzcie im na ręce bo oni nie radzą sobie ze wszystkimi rzeczami, łupią niemiłosiernie po kieszeni, a jeśli się znacie choć trochę na samochodach to ten samochód mocno spokrewniony z oplem nie będzie nigdy stanowić dla Was problemów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Następny temat głośnego zawieszenia z przodu na ostrych dziurach był nie do rozpracowania przez serwis. Znowu pojechałem do starego znajomego mechanika który zna doskonale ten problem z opla Vectry który ma identyczne zawieszenie. do wymiany były ŁOŻYSKA KOLUMN KIEROWNICZYCH które po wyjęciu po porstu się rozleciały a w środku było pełno rdzy i brązowego marasu. Założył oplowskie które kosztowały 65zł za sztukę + wymiana po 50zł od sztuki Oryginały Fiatowskie kosztują powyżej 280zł!!! ZGROZA. Pozostał jeszcze do wymiany lewy łącznik stabilizatora Oryginał kosztuje 111zł. Zamiennik w klasie oryginału firmy TRW 77zł w sklepie motoryzacyjnym- wymieniłem samodzielnie na placu w 30 minut.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Analizując wymienione części można prosto dojść do wniosku że samochód przed moim zakupem prawdopodobnie jeździł po jakiś polnych drogach jako safarii co przyspieszyło zużycie tych części ale to trzeba brać pod uwagę jak się kupuje używane auto. Ale to było minęło i obecnie auto chodzi bez zarzutu. W związku z wątpliwościami dotyczącymi użytkowania tego pojazdu (mocne zakurzenie komory silnika) poleciłem w tym miesiącu wymienić rozrząd i okazało się że w komorze paska pod osłonami zebrało się mnóstwo tego samego brązowego kurzu. Wymienili profesjonalnie w serwisie fiata w EUROMOCIE Żory w cenie z przeglądem i materiałami 1050zł. Pasek wymianiać lepiej w serwisie bo oni biorą za to odpowiedzialność.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 8v Multijet 120KM 88kW
[l/100km]