Lubię to auto, bardzo dobrze się prowadzi, jest wygodne, dynamiczne, przestrzeń w aucie duża. Jednak trzeba uważać na kilka mankamentów. Przy zakupie zwróćcie szczególną uwagę na tylne zawieszenie, za wymianę tzw bananów, wahaczy prostych, tulei, kpl śrub, łączników stabilizatora z robocizna zapłaciłem 3tys. Z przodu rozwiązania też trzeba uważa, kiepsko w tym aucie pomyślano ze sworzniami, trzeba wymienić cały wahacz, koszt dobrego wahacza 500zl jeden. Pytajcie przy zakupie czy klapki wirowe zostały usunięte. U mnie był kolektor Magneti marelli, klapki mosiężne, usunąłem je ale przy 200tys ale jeszcze by wytrzymały. Także przy zakupie przede wszystkim sprawdzajcie stan zawieszenia. Jeśli chodzi o części nie są drogie np regeneracja rozrusznika 200zl, czujnik parkowania 50zl, wkłady lusterek 80zl, wahacze tył 150-300zl.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oceniam na 5, dynamiczny, przy niskich temperaturach nie jest głośny, żadnych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety M32, niektórzy zalecają zalanie trochę większą ilością oleju, polecany olej Fuchs 75w80 lub tutanela 75w85. Producent zaleca 2.4l oleju, na forach sugerują nawet 3l podobno uszczelniacze nie puszczają. Nie jest zbyt pracyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Dokładne obejrzenie, zbieżność, geometria i jeździ się naprawdę mega komfortowo.
5,0
Karoseria
W moim egzemplarzu nie ma żadnych problemów. Zardzewiały jedynie belki i trochę nalotu na opasce zbiornika, drążki stabilizującym. Bardzo małe ogniska na drzwiach przy szybach. Podłoga zdrowa, bez śladów rdzy
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Trochę za mało schowków jak na tak duże auto.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kolejny mankament tego auta to często padająca chłodnica klimatyzacji. Na forach radzą wstawić dodatkowa siatkę. U mnie jak na razie perfekt.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tak jak napisałem uważać na zawieszenie koszt z tyłu 3tys. Wyrzucenie klapek wirowych, mechanik po znajomości wziął 800zl. Części nie są drogie. Moim zdaniem jak każde 15 letnie auto, są podzespoły trwałe ale znajdzie się coś do naprawienia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za passata czy A4 z tego rocznika musiałbym zapłacić 25tys, za crome zapłaciłem 15tys. Jeździłem Passatem B6 i moim zdaniem Croma w niczym mu nie ustępuje. W tej klasie jedno z tańszych aut, warte uwagi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mi trafiło się trochę rzeczy do naprawienia, zawieszenie leżało. Wpakowałem 6,5 tys. Gdybym sprawdził zawieszanie koszta byłyby o 4 tys mniejsze. Zestaw paska contitech 500zl, pasek klinowy, rolki, napinacz niecałe 300zl, robocizna 400zl
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
[l/100km]