Silnik
: Silnik sam w sobie jest bardzo dobrą konstrukcją.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: regularnie psujący się alternator
Inne
: skrzynia biegów w Cromie zepsuje się prędzej czy później
Zawieszenie
: Croma w zakrętach niemal podpiera się lusterkami
4,0
Całokształt
Polecam to auto tylko osobom, które w większości użytkują samochód w trasie (najlepiej długiej). W mieście samochód się męczy, a wraz z nim - kierowca. Częste zmiany biegów (lewarek pracujący z oporem), rozpędzanie 1,5 tony do prędkości miejskich, wreszcie duże gabaryty utrudniające parkowanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, ale niezbyt ekonomiczny
2,0
Skrzynia biegów
Najsłabszy element auta. Awaria skrzyni w Cromie to kwestia czasu (regeneracja koszt kilku tys. zł). Lewarek pracuje opornie (ten typ tak ma), krótkie biegi.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest komfortowe na długich prostych trasach. W mieście i pod miastem - kierowca czuje się zmęczony, auto przechyla się w zakrętach dając uczucie dyskomfortu.
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Liczne usterki, zwłaszcza drobne. Usterki typowe Cromy: skrzynia biegów, półosie napędowe, EGR, alternator, mechanizmy klamek i centralnego zamka. Ogólnie, w aucie zawsze jest coś do zrobienia.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
[l/100km]