Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Croma II

oklauso, 7 lat temu
Silnik 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo mocny
5,0
Całokształt
nieco osobliwe auto - większość je kojarzy - niewielu miało/jechało; ciekawy koncept Giugiaro - coś między kombi a hatchbackiem plus delikatnie wyżej posadzone - moim zdaniem sprawdza się i wygląda to doskonale - chociaż wygląd tylko poliftowy, przedlift trochę gorzej się prezentuje; jako bardzo szczęśliwy właściciel oceniam bardzo wysoko
Wrażenia
5,0
Silnik
1,9jtd 150KM - mocy jest więcej niż się spodziewałem, nie wiem czy nie ma jakichś giftów z fabryki, porównuję z innymi podobnymi dieslami - wyprzedzanie na trasie bajka, 200km/h bez wysiłku; trochę głośny, na zimno brzmi średnio - czyli klasyka
4,0
Skrzynia biegów
6b, sprzęgło działa poprawnie, moim zdaniem szóstka mogłaby być nawet trochę dłuższa, na trasie i tak się nie używa, a na autostradzie byłoby jeszcze spokojniej
4,0
Układ jezdny
zawieszenie jest nieco wyższe niż w typowych kombi tej klasy, co przydaje się w mieście i na polnych drogach; sprężyste strojenie ale dość dużo komfortu; podwozie dzielone z vectrą c i saabem 9-3 - dość długi rozstaw osi i to się czuje na zakręcie; dość długie zwisy przód i tył odbierają nieco korzyści z wyższego zawieszenia
Komfort
4,0
Widoczność
pozycja kierowcy nieco wyższa, dobra widoczność przód tył, bez zastrzeżeń; jedyna poważna wada auta - bardzo słabe światła mijania - klosze nie są matowe/porysowane, raczej nieco zdegradowane/mleczne, chociaż trzeba przyznać, że drogowe są bez zarzutu
4,0
Ergonomia
bez zarzutu, nic wybitnego, nic denerwującego; drążek biegów nieco wyżej, trochę w stylu vanów, ale wygodny; stacyjka między fotelami jak w saabie, dwa duże schowki, drugie gniazdko 12v dla pasażerów, dwupiętrowa podłoga w bagażniku, wygodne wsiadanie ze względu na wysokość auta
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje się dość długo, jak większość nowych diesli, klima fullauto dwustrefowa; wada: głośny nawiew, 1 i 2 bieg akceptowalny, od 3 w górę słychać dmuchawę dość mocno
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kapitalne siedzenia przód, arcywygodna kanapa tył [mercedes beczka się chowa], dużo miejsca nad głową i na nogi; bagażnik w połowie drogi między kombi a dużym hatchem, piętrowa podłoga w bagażniku, fajny bajer
4,0
Wyciszenie
ogólnie dobrze, ani nie jest to mistrz cichej podróży, ani szczególnie głośne auto; głośniejsze rzeczy to silnik przy ostrzejszej jeździe i nawiew
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na razie zbyt krótko jeżdżę - zużycie średnie mam ok 8,5l/100km - 80% miasto, reszta szybkie autostrady
5,0
Stosunek jakość/cena
bardzo niedoceniane auto od producenta o nienajlepszej opinii równa się świetny zakup i zapewne problemy przy odsprzedaży; części dostępne i ceny w normie; silnik używany przez kilka innych firm, znany i rozpracowany przez mechaników
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
klamka kierowcy się zacina, trzeba mieć sposób i cierpliwość, prowadnica w szybie z tyłu niedomaga, czasami zaświeci się kontrolka od airbagów, potem zgaśnie, zwolnienie ręcznego czasami wymaga wyczucia - każdy z drobiazgów do zrobienia, forum fiata ma solucje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za krótko go mam, na razie brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 16v Multijet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Croma II