Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Croma II

voyzik, 12 lat temu
Silnik 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 227 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM 110kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : miłośnicy wszelkiego rodzaju wieśwagenów pastuchów i swetrów, maja zwyczaj twierdzić, że fiat to złom. Nie ma co ich z błędu wyprowadzać - zignorować ich opinie i kupić sobie samochód z bardzo komfortowym i wytrzymałym zawieszeniem. Drogi się trzyma jak przyklejony, a jest ponadprzeciętnie wysoki.
5,0
Całokształt
w tej chwili możesz kupić ten samochod w niezłym stanie, za stosunkowo nieduże pieniądze. To będzie dobry zakup, ale spodziewać się trzeba bardzo dużej utraty wartości. Dlaego ktoś kto kupuje ten samochód, to raczej powinien kupić go na dłuuuugi okres eksploatacji. Wygoda, ekonomiczność - warto kupć.
Wrażenia
5,0
Silnik
miło jest czasem popatrzeć na krzyżówce we wsteczne lusterko... silnik zrywny, ma dobre przyśpieszenie - do tego jest bardzo elastyczny. Spalanie jak na tak ciężki samochód super małe.
3,0
Skrzynia biegów
to mój pierwszy automat, ale czasem mam wrażenie, że zapomina, że biegi należy zmieniać :D. Trochę ogranicza narowistość 150 koników, ale i tak wolę od manula. Czasem szarpie przy redukcji biegów, ale jest to niezmiernie rzadko.
5,0
Układ jezdny
prowadzi się idealnie. Jest wysoki, ale mimo to na zakrętach trzyma się drogi jak zaklęty
Komfort
4,0
Widoczność
trochę ograniczona widoczność przez tylnią szybę, ale większość posiada czujniki parkowania, to eliminuje ten problem. Boczne lusterka jak w ciężarówce - wszystko w nich widać. Jak teraz czasem przesiadam się na inny samochód, to się nie mogę odnaleźć..
4,0
Ergonomia
w tego typu samochodzie, to przydałby się funkcjonalny uchwyt na napoje. To co zaproponowano w fiacie, to tragedia - trzeba sięgać gdzieś do tyłu...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja wydajna, a zima szybko (jak na diesla) robi się cieplutko w środku. Czasami dziwnie steruje klimatronik - jakby się zapominał, co ma robić :D
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
istny salon. Z tyłu nikt nigdy nie narzekał na miejsce na nogi. Samochód jest wysoki, więc i przerośnięte osobniki też nie maja problemów. z przodu dużo miejsca, a siedzenia mają ogromny zakres regulacji. Lubię pozycję z wyciągniętym do góry siedzeniem, bo wtedy widoczność do przodu jest wprost idealna.
5,0
Wyciszenie
cisza. to atut tego samochodu, szczególnie na trasie. oczywiście, jak mamy dobre opony, wtedy słyszymy tylko hałas opon. Właśnie zmieniłem, zapadła cisza - można się delektować muzyczką.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
naprawy nie są tanie. generalnie jak w oplu, bo całe zawieszenie to przeszczep z vectry. w miarę wytrzymałe do tego. zużycie paliwa w miare nieduże, ale tylko wtedy, jak się nie korzysta z narowistości silnika. Jazda na emeryta nie jest jednak taka zła, bo i tak daje dużo więcej frajdy niż z nimieckich wynalazków. Podane średnie spalanie udało mi się uzyskać w lipcu na w miarę pustej drodze i przy stałej prędkości, uzyskanej przy pomocy tempomatu.
5,0
Stosunek jakość/cena
za niewielkie pieniądze dostajesz super komfortowy samochód, zazwyczaj bardzo dobrze wyposażony.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne niedomagania elektroniki. bardzo słabym punktem (i drogim w naprawie) jest tylnia wycieraczka. Czasem swoje \"ja\" pokazuje stacyjka - zdarzyło mi się, że kluczyk nie odbił z pozycji uruchamiania silnika, co grozi przykrymi konsekwencjami. Jeden problem z fabryczną zmieniarką Blaupunkta, która się zawiesiła i nie chciała nawet płyt oddać - grajek wogóle nie rozpoznawał urządzenia. Jak pogoda deszczowa - bankowy problem z czujnikiem parkowania - ciągle widzi przeszkodę :D
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek podczas eksploatacji. A swój przebieg już ma - wg opisów tzw. \"fachowców\" samochód powinien być plagą egipską dla mnie. Turbina sprawniutenka, dwumasa nie dokazuje. zawieszenie poprawiane, ale to wynik drobnej stłuczki i uderzenia w przednie koło, więc sie nie liczy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 16v Multijet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Croma II 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
123,00 zł
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Croma II