Karoseria
: Jest inna. Auto rzuca się w oczy. Nie jest schematyczna jak większość aut z za naszej zachodniej granicy.
4,0
Całokształt
Auto godne polecenia dla rodzin w składzie 2+2. Duża przestrzeń na tylnej kanapie gwarantuje komfort podroży na długich trasach dla pociech. Warto w ten model zainwestować, zwłaszcza ze konkurencja w tym segmencie oferuje to samo, a czasem trochę mniej za dużo więcej. Płaci się za markę. To auto obala mit o autach na \"F\". Fiat bardzo poprawił jakoś swoich wozideł. POLECAM!!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik spisuje się rewelacyjnie. Cicha praca gwarantuje miłą podróż. Mimo świetnej skrzyni biegów występuję coś jakby \"turbo-dziura\" przy starcie np. spod świateł. Auto nie ciągnie do przodu. Dopiero powyżej 1800 obrotów zaczyna jechać. No a wtedy nie jeden cudak z grupy VW ma spore problemy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa doskonale. Praktycznie nie czuć jak pracuje. Dobrze że jest obrotomierz. Szybko reaguje na pedał przyśpieszenia i doskonale \"wie\" o co chodzi kierowcy. Nawet przy prędkości rzędu 150 - 160km/h potrafi zredukować i wcisnąć w fotel.
4,0
Układ jezdny
Polskie drogi to istny poligon dla zawieszeń samochodowych. Włochom udało się wypracować pewien kompromis pomiędzy komfortem a sportowym charakterem. Auto świetnie prowadzi się w trasie. W miejskiej dżungli radzi sobie równie dobrze choć studzienki kanalizacyjne i dziury w drodze można dość wyraźnie odczuć.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak na tak wielki samochód, widoczność jest słaba. Do przodu jest w miarę OK. problemy zaczynają się przy cofaniu lub manewrowaniu na parkingu. Poprzednio miałem Xsarę Picasso - rewelacja. Ten punkt powinien zostać poprawiony.
3,0
Ergonomia
Bardzo wygodny samochód, choć znowu odniosę się do \"pikusia\" tam były mega wygodne fotele. Generalnie wszystko pod ręką i na swoim miejscu. Czytelne zegary i kokpit.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mamy lato więc o ogrzewaniu nie wiele mogę powiedzieć. Klima za to działa super. Szybko schładza auto o dość pokaźnej kubaturze kabiny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód auta na 4+. denerwuje mnie konsola środkowa, która przechodzi w tunel. Z tyłu raj dla nóg i głów. Mam 190cm wzrostu i nie narzekałem na trasie. Komfortowo podróżują dwie dorosłe osoby i dziecko.
5,0
Wyciszenie
Kabina super wyciszona. Silnika wcale nie słychać. Przy prędkościach autostradowych trochę zacina wiatr o uszczelki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na swoją masę i gabaryt, autko bardzo ekonomiczne w trasie (5 - 5,5l/100km). Trochę gorzej jak ktoś robi większe przebiegi po mieście. trzeba się liczyć Ze spalaniem na poziomie 8,5 - 9,5l/100km. W zależności kto jaką ma nogę. serwisuję auto u zaprzyjaźnionego mechanika. ceny w ASO potrafią doprowadzić do zawału. Sprawy eksploatacyjne (olej, filtry, klocki, itp.) ceny standardowe. Jest to auto oparte na płycie popdłogowej VECTRY C limuz. Można znaleźć znacznie tańsze części od OPLA.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość do ceny super zwłaszcza na rynku wtórnym. Trochę szukałem i znalazłem. moja \"CROMKA\" wyniosła mnie z opłatami 24 tyś. + rejestracja i ubezpieczenie. Nie należy się bać auta z WŁOCH. Nasi rodzimi handlarze głownie stamtąd je ściągają.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechane od zakupu 7 tyś km. Brak jakichkolwiek uwag jeżeli chodzi o ergonomię i ekonomię. Bagażnik mógłby być trochę większy i bardziej foremny. \"Skrzynię\" usunąłem - przeszkadza. Próg załadunkowy też jest zbędny (za wysoki), niestety usunąc się nie da :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na swój przebieg - autko wyjątkowo zadbane. Brak jakichkolwiek poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 16v Multijet 150KM 110kW
[l/100km]