Zawieszenie
: Bardzo wygodne auto, bez głupich aspiracji do tego, aby rodzinne kombi sportowo się prowadziło.
5,0
Całokształt
Croma to bardzo wygodny, pakowny i wersji z automatem relaksujący samochód. Miękkie zawieszenie skutecznie tłumi nierówności. Kabina jest obszerna (zwłaszcza z tyłu) i dobrze wyciszona. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny. Samochód bardzo sprawnie przyspiesza w mieście, na trasie jest już trochę ospały. Generalnie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym samochodem i zdecydowanie polecam!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik w miarę dynamiczny, bierze trochę oleju, ale wszystko w normie. Motor chętnie wkręca się na obroty. Spalanie w mieście jest niestety dosyć spore i zimą dochodzi do 16 litrów, ale lepiej płacić za benzynę niż za awarie diesla :)
5,0
Skrzynia biegów
5 biegowy automat jest naprawdę wyśmienity. Biega zmienia błyskawicznie i aksamitnie. Widać to zwłaszcza podczas ruszania spod świateł, gdy inne auta skaczą jak kangury podczas ręcznej zmiany biegów, a Croma ciągnie do przodu bez żadnych przerw. Oczywiście brakuje tu 6, 7, czy 8 biegu, ale konstrukcja ma już swoje lata...
5,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie, które jednak nie dopuszcza do zbyt dużych przechyłów. Czemu każde auto nie może mieć takiego? Wielowahaczowa konstrukcja jest trwała. Precyzja prowadzenia bardzo dobra.
5,0
Karoseria
Lakier wygląda jak nowy, choć to oczywiście kwestia starannego i dokładnego mycia ręcznego i generalnie dbania o auto. Zero problemów z korozją.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, wąskie słupki A, B i C. Wzorowo jak na kombi.
5,0
Ergonomia
Prosta i czytelna obsługa wszystkich urządzeń pokładowych, brak utrudniających życie paneli dotykowych do sterowania nawiewem - jest bardzo dobrze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód dzięki dwustrefowej klimatyzacji posiada dwie nagrzewnice, które błyskawicznie nagrzewają auto zimą. Klimatyzacja jest również skuteczna, aczkolwiek przez większą część roku wystarcza zwykły nawiew, co obniża zużycie paliwa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, zwłaszcza, z tyłu można się wygodnie rozsiąść. Z przodu mogłoby być odrobinę szerzej, ale i tak jest ok. Nad głowami mnóstwo miejsca.
5,0
Wyciszenie
W tym samochodzie nie czuć prędkości, głównie dzięki dobremu wyciszeniu, miękkim nastawom zawieszenia i cichej pracy zawieszenia, do prędkości 130 km/h jest bardzo cicho, powyżej słychać już szum powietrza, ale do około 160 km/h jest całkiem nieźle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przyzwoite, serwis Fiata jest tani. Spalanie mogłoby być niższe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze, trudno znaleźć w miarę nowoczesne auto, które będzie tak wygodne i niezawodne jak Croma.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na przestrzeni niecałych 30 tys. km auto musiało przejść przegląd z wymianą filtrów i olejów, poluzowała się przekładnia kierownicza ( dokręcenie i regulacja) Odkręciła się osłona termiczna układu wydechowego (dokręcenie śrub). Poza tym auto zużywa trochę oleju, ale po wymianie na gęstszy jest ok. Kseonony wymagały wymiany żarników i regeneracji odbłyśników, ale to skutek normalnej eksploatacji. Co 60 tys. trzeba wymienić olej w tym modelu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 147KM 108kW
[l/100km]