Inne
: Bagażnik - pakowny po złożeniu siedzeń, szerokość autka robi swoje - Tico wymięka.
Dynamika - hehe, czasem co poniektórych zaskakuje - ale w końcu ma na klapie Sporting :D
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Słabe amory, czas zreszta pomyśleć o wymianie na jakieś konkretne gazówki...
Układ hamulcowy
: Z racji wieku... Już jest nieco lepiej, ale za słaby jak na możliwości autka.
4,0
Całokształt
Idealne na miasto, dostateczne w trasie (Polska - no cóż...). Jedyne Cinquecento ze słusznym silnikiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ładnie kręci - znam ten motorek z Punto teścia. Dosyć dynamiczny, a nawet rzekłbym rakietka jak na tą masę wozu. Coś go tylko dławi, ale rozwiąże się i ten problemik...
3,0
Skrzynia biegów
Haczy jak cholera! W Punto było to samo, ale tylko jeden dwa i trzy, a tutaj wszystkie oprócz piątki!!! Być może synchro padło, być może wystarczy zmienić olej... Zobaczymy.
5,0
Układ jezdny
Go-kart. Twardo i pewnie. Mało komfortu - mimo niezależnego zawieszenia, ale czy to ważne w tym autku - nie jest to przecież krążownik tylko mały popier..alacz.
Komfort
5,0
Widoczność
Tego mogłyby się nowoczesne konstrukcje uczyć. Tylko trochę przeszkadzają przyciemniane szybki, ale i tak lepiej niż w nie jednym nowym.
2,0
Ergonomia
Muszę wymienić drążki przy kiero na te z Punto 1 i będzie git - bo seryjnie jest się do czego poprzyczepiać. Dobrze, że mam radio na pilocik, bo rąk szympansa mi brak.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko i wydajnie grzeje (po paru minutach sauna w autku). Chłodzenie bez klimy... No cóż - jest to w ogóle wykonalne? Ale otwieram przód, uchylam tył i jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Do doskonałości brakuje kilku cm. Ale na pewno jest lepiej niż w Matizach czy Tico. Zresztą, jedynie mógłbym porównywać to tylko z Mini Morrisem - a to no comment, prawie Maybach ;)
2,0
Wyciszenie
No cóż. Tutaj widać oszczędności fabryki, ale silniczek bardzo ładnie mruczy i próbuje nawet warczeć. Da się przyzwyczaić, nawet przyjemne. Owszem - w mieście. Na trasie - ech...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Fiat jest tani, silnik lubi i może wypić troszkę więcej niż 6,5L (max mi się udało ok. 8L - ale dałem po garach trochę bardziej niż dynamicznie).
4,0
Stosunek jakość/cena
Do doskonałości brakuje mi klimy i skóry na fotelach ;P
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic nie padło - a to duży plus jak na Fiacika. Trzebaby o świeczkach chyba pomyśleć, o ile nie cewki...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też nic. Po 105 tys wymiana hamulców (tarcze, bębny, szczęki, cylinderki, klocki) i linki ręcznego.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 Sporting 54KM 40kW
[l/100km]