Cztery z duuuużym plusem. Należy oczywiście pamiętać, że to samochod z jednej z niższych klas, więc większość młodych ludzi może go od razu za to skreślić. Sam jednak jestem młodym człowiekiem i nie widze w moim Cinquecento niczego, co mogłoby go zdyskwalifikować. Wolę troche słabsze i ubogo wyposażone CC niż jakiegoś gruchota sprowadzonego z Zachodu, tylko po to, żeby w remonty wpakować drugie tyle ile kosztował. Owszem - samochód to skarbonka, nawet CC wymaga nakładów finansowych, ale w porównaniu "Cena/Jakość" jakiegos niemieckiego druchota i CC wypada całkowicie dla Fiata. Nie oszukujmy się - nie sprowadzimy z Zachodu dobrego samochodu za 4-5 tys. złotych. A za takie pieniądze nasze CC może nam dłuuugo i bezawaryjnie służyć. Dla tych, którzy od samochodu wymagają małych kosztów eksploatacji i bezawaryjności polecam CC.
Wrażenia
4,0
Silnik
Gdy jest zimny potrafi być bardzo głośny i nieprzyjemny dla ucha. Po rozgrzaniu jednak okazuje się być całkiem w porządku. Ochoczo wkręca się na obroty i jak dla mnie całkowicie wystarcza do napędzania "budy" CC.
3,0
Skrzynia biegów
Główny zarzut co do skrzyni w moim silniku to głośność jej pracy. Trzeci bieg trochę za krótki jak na miasto (trzeba czasem dużo operować skrzynią). Poza tym duża przepaść między drugim a pierwszym biegiem przy redukcji biegów.
5,0
Układ jezdny
Pięknie trzyma się drogi. Przy zachowaniu rozsądku w jeździe po polskich drogach służy naprawdę bardzo dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń ! Pole widzenia kierowcy naprawdę bardzo dobre.
4,0
Ergonomia
Nie zasługuje na "piątkę", ale jak na samochód tej klasy jest dobrze z dużym plusem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wyśmienicie, przez całą zimę nie zmarzłem w nim ani razu (nawet gdy na zewnątrz było -15 stopni).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu, trzeba przyznać, że jest zaprojektowany świetnie. Miejsce dla kierowcy i pasażera z przodu - bardzo wygodne i przestronne. Miejsca z tyłu - trochę mniej przestronnie ale nie narzekają ! :)
3,0
Wyciszenie
Na trójkę. Zimny silnik pracuje nieprzyjemnie, co niestety słychać we wnętrzu samochodu. Również odizolowanie samochodu od "świata zewnętrznego" może czasem pozostawić trochę do życzenia. Przy większych prędkościach (rzędu 100 - 120 kmh) słychać dość głośno "świst" powietrza. Wiadomo jednak, że to nie samochód na takie prędkości :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zimie potrafi połknąć powyżej 7 litrów. Wynik niezadowalający jak na taki silnik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonałe stosunek jakości do ceny. Jeśli będziemy go szanować to odwdzięczy nam się nie sprawiając żadnych kłopotów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych defektów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy dobrym i należytym traktowaniu samochodu (zachowaniu czasu wymian podzespołów itp.) samochodzik praktycznie nie powinien sprawić większych problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 i.e. S 39KM 29kW
[l/100km]