Jestem zachwycony tym silnikiem. Elastyczność na satysfakcjonującym poziomie, piątka przy 60 km/h bez jakichkolwiek problemów i można jakoś przyspieszać. Przyspieszenie w zakresie 100-120 km/h na piątce, sprawia sporo przyjemności. Kultura pracy poprawna, nie ma problemu z uruchamianiem samochodu nawet poniżej -20 stopni.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko w porządku, choć już powoli synchronizator trzeciego biegu chce się ze mną pożegnać. Mimo trzech miesięcy użytkowania nadal nie mogę się przestawić z wciskanego wstecznego z 700tki.
4,0
Układ jezdny
Szału nie ma, ale przy odrobinie umiejętności jazda w zakrętach nawet tych ostrzejszych z prędkościami powyżej 100 km/h nie sprawia trudności, nawet na wąskich kapciach. Już nie długo mam zamiar wsadzić szersze, to na pewno się co nie co poprawi przyczepność.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko i wszędzie, lusterka boczne całkiem poręczne, niestety lusterko w środku trochę małe i ciężko je ustawić żeby było wygodnie przez nie obserwować akcję za samochodem.
4,0
Ergonomia
Wszystko przełączniki do bólu czytelne, bez jakichkolwiek fajerwerków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
900tka grzeje się bez porównania szybciej niż 700tka. Wystarczy że wskazówka temperatury minie 50 stopni i już czuć ciepło w samochodzie, nie zmarzłem nawet przy -20.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Generalnie jeżdżę sam, 2-3 osoby siedzą całkiem przyjemnie, jeździło się też w 5 ale trudno to nazwać komfortową jazdą, choć i tak lepsze to niż autobus.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać dopiero przy wysokich obrotach (pod warunkiem że wydech jest sprawny), w trasie jazda z prędkościami 110-130 km/h nie jest problematyczna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, dostęp do większości elementów lepszy niż w 700tce, sporo można zrobić samemu. Spalanie od ok. 6 na trasie do 8/8,5 w mieście, z tym że jeżdżę naprawdę dynamicznie. Przy ostatnich mrozach, po mieście, na krótkich odcinkach (2-3 km), przy ostrej jeździe potrafi 12 wypalić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Miał to być samochód \"na chwilę\" ale póki co, tak mi się spodobał, że zostaje. Za 2 tysiące złotych, można mieć względnie młode auto, ekonomiczne, do którego nie trzeba non stop dokładać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w 16 letnim Fiacie, tu śrubka, tu plastik, tu żarówka, ale generalnie nie mogę narzekać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co odpukać, jedyną poważną naprawą był regulator napięcia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 i.e. S 39KM 29kW
[l/100km]