Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

Użytkownik, 12 lat temu
Silnik 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Cinquecento 0.9 i.e. S 39KM 29kW 1991-1998 - Oceń swoje auto
4,31
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wyprzedzanie to przyjemność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Zamarzający hamulec ręczny
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Jestem zachwycony tym silnikiem. Elastyczność na satysfakcjonującym poziomie, piątka przy 60 km/h bez jakichkolwiek problemów i można jakoś przyspieszać. Przyspieszenie w zakresie 100-120 km/h na piątce, sprawia sporo przyjemności. Kultura pracy poprawna, nie ma problemu z uruchamianiem samochodu nawet poniżej -20 stopni.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko w porządku, choć już powoli synchronizator trzeciego biegu chce się ze mną pożegnać. Mimo trzech miesięcy użytkowania nadal nie mogę się przestawić z wciskanego wstecznego z 700tki.
4,0
Układ jezdny
Szału nie ma, ale przy odrobinie umiejętności jazda w zakrętach nawet tych ostrzejszych z prędkościami powyżej 100 km/h nie sprawia trudności, nawet na wąskich kapciach. Już nie długo mam zamiar wsadzić szersze, to na pewno się co nie co poprawi przyczepność.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko i wszędzie, lusterka boczne całkiem poręczne, niestety lusterko w środku trochę małe i ciężko je ustawić żeby było wygodnie przez nie obserwować akcję za samochodem.
4,0
Ergonomia
Wszystko przełączniki do bólu czytelne, bez jakichkolwiek fajerwerków.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
900tka grzeje się bez porównania szybciej niż 700tka. Wystarczy że wskazówka temperatury minie 50 stopni i już czuć ciepło w samochodzie, nie zmarzłem nawet przy -20.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Generalnie jeżdżę sam, 2-3 osoby siedzą całkiem przyjemnie, jeździło się też w 5 ale trudno to nazwać komfortową jazdą, choć i tak lepsze to niż autobus.
4,0
Wyciszenie
Silnik słychać dopiero przy wysokich obrotach (pod warunkiem że wydech jest sprawny), w trasie jazda z prędkościami 110-130 km/h nie jest problematyczna.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części tanie, dostęp do większości elementów lepszy niż w 700tce, sporo można zrobić samemu. Spalanie od ok. 6 na trasie do 8/8,5 w mieście, z tym że jeżdżę naprawdę dynamicznie. Przy ostatnich mrozach, po mieście, na krótkich odcinkach (2-3 km), przy ostrej jeździe potrafi 12 wypalić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Miał to być samochód \"na chwilę\" ale póki co, tak mi się spodobał, że zostaje. Za 2 tysiące złotych, można mieć względnie młode auto, ekonomiczne, do którego nie trzeba non stop dokładać.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak to w 16 letnim Fiacie, tu śrubka, tu plastik, tu żarówka, ale generalnie nie mogę narzekać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co odpukać, jedyną poważną naprawą był regulator napięcia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 i.e. S 39KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Cinquecento 0.9 i.e. S 39KM 29kW
Średni koszt przejechania 100 km
21,00 zł
6,8
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Cinquecento