Silnik
: Kultura pracy silnika, w porównaniu do 700 :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Skrzynia biegów
Karoseria
: Korozja
3,0
Całokształt
Auto tylko przeciętne, ma swoje duże zalety, takie jak: łatwość w parkowaniu, zwinność, niska cena, tanie części. Ma też wady: wiele egzemplarzy ulega mijającemu czasowi-pokrywa się rdzą. Największa wada popularnego w Polsce \"cienkiego\" to bezpieczeństwo, a raczej jego brak, o jakichkolwiek strefach kontrolowanego możemy zapomnieć, airbagi? zapomnijcie!
Wrażenia
2,0
Silnik
Silniczek 899ccm radzi sobie lepiej niż ten z \"siedemsetki\", kultura pracy zdecydowanie wyższa, lecz elastyczność i przyspieszenia pozostawiają wiele do życzenia.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów jest mało precyzyjna, ma zbyt długi drążek, a drogi prowadzenia są długie.
3,0
Układ jezdny
Samochodzik z uwagi na swój krótki rozstaw osi przeciętnie tłumi nierówności, w dynamicznie branych zakrętach ma tendencje do przechylania się.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność tylko dobra, ogólnie niezła powierzchnia szyb i niewielkie rozmiary karoserii mogą dawać poczucie dobrej widoczności, jednak małe lusterka zewnętrzne nie dają odpowiedniej widoczności, a lusterko wsteczne pokazuje ograniczony obraz.
3,0
Ergonomia
Tylko przeciętnie, przede wszystkim brakuję zamykanego schowka - tutaj oszczędność wzięła górę nad ergonomią. Brak regulacji kierownicy ( ;D ) powoduje że ciężko znaleźć sobie odpowiednią pozycję za \"kółkiem\". Duży plus za schowki w drzwiach, można w nich sporo upchnąć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie samochodzik potrzebuje, kilku/kilkunastu minut, aby ogrzać niewielką przecież kabinę(zależy od temperatury).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżeli autem podróżują 2 osoby (kierowca + pasażer) miejsca jest w sam raz, irytuje trochę wąskie nadwozie, czasem gdy mamy do czynienia z szerszymi pasażerami miejsc przednich może się zrobić ciasno, a kolana pasażera mogą przeszkadzać w operowaniu skrzynią (szczególnie we wrzucaniu 5. biegu). Jeżeli autem podróżują 4 osoby, trzeba szukać kompromisu. Pasażerowie z przodu powinni przesunąć fotele do przodu, żeby Ci z tyłu mieli miejsce na nogi. Podróżowanie w komplecie to ostateczność, nie ma mowy o jakimkolwiek komforcie na tylnej kanapie.
2,0
Wyciszenie
Auto praktycznie nie wyciszony, duży hałas w środku z silnika na wyższych obrotach, z otoczenia, oporów powietrza i szumów toczenia kół.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są stosunkowo niskie, przeglądy też nie należą do drogich. Zużycie paliwa w mieście trochę zbyt wysokie, być może to przypadek akurat mojego egzemplarza.
3,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest dobry. Cinquecento można kupić już za około 2 tys. PLN i trochę nim pojeździć.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są tendencje do drobnych usterek, ale czego można się spodziewać po aucie 12 lub więcej -letnim.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zdarzają się poważniejsze usterki, np. uszkodzona skrzynia biegów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 i.e. S 39KM 29kW
[l/100km]