Układ hamulcowy
: Wymiana nie droga i w miare dobre hamulce ale przy 4 osobach w samochodzie czasem bywa nie wesoło bo leci swoją siłą bezwładności jest znaczna różnica.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Rdzewienie na rantach kół.
Zawieszenie
: Tylne zawieszenie po jakimś czasie dobija.
Silnik
: Bierze olej.
4,0
Całokształt
Mam 13 letniego CC 900 i polubiłem ten samochód ale to nie wyścigówka i czasem byle jaki samochód jest na światłach szybszy. Koszty napraw nie są duże i większość napraw można zrobić samemu a sam więcej włożyłem w upiększenie samochodu w postaci wyciszenia wnętrza, lepszego radia, dodatkowego obrotomierza oraz halogenów i spojlera.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik pracuje równo choć bierze olej i muszę dolewać na miesiąc ok 0,5 l oleju. Wiąże to się z wymianą świec co 10000-20000 km. Większych problemów z silnikiem nie miałem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów w porządku choć mogą być bardzo niewielkie problemy przy wrzuceniu 1 na postoju i wtedy należy lekko popuścić sprzęgło i wtedy już bez problemu ale nie jest to w żaden sposób uciążliwe a w czasie jazdy nie ma żadnych problemów.
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy ogrzewaniu kabiny powietrzem z silnika czuć smród spalenizny bo ciepło idzie spod maski. Przy wentylacji jest w porządku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To nie limuzyna ale jak na tak mały samochód to jest nawet sporo miejsca szczególnie z przodu ale i z tyłu nie trzeba się ściskać.
3,0
Wyciszenie
W porządku choć trochę gołe blachy powodują efekt puszki i przy zamykaniu drzwi słychać trzask blach. Ja w swoim Cinquecento wykleiłem tkaniną welurową cały środek i jest znacznie przytulniej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa na trasie 5,3 l/ 100 km na trasie. (sprawdzone). W cyklu mieszanym 6-7 litrów zależy od tego czy długo się stoi w korku. Przeglądu 100 zł na rok.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie najmniejsza ( za 10 letniego CC 900 dałem 4500 zł).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z: amortyzatorami które są dość miękkie no i szybko się zużywają (wymieniałem ale nie radze kupować podróbek bo to tylko strata pieniędzy), słabo rozwiązane naciąganie paska klinowego który zaczyna piszczeć i trzeba naciągać (ja robie to raz w roku), rdzewiejący tłumik i trzeba co raz naspawać łatkę lub wymienić w całości jeśli już nie ma co łatać ( jednak byle pospawanie kosztuje 30-40 zł a cały tłumik zaraz za katalizatorem to koszt ok 120 zł).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Większych napraw odpukać narazie nie miałem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 i.e. S 39KM 29kW
[l/100km]