Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

Lolek, 18 lat temu
Silnik 0.9 41KM 30kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 128 tys. km
Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW 1991-1993 - Oceń swoje auto
2,00
47% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Mam go 4 lata , jeżdze na LPG , silnik 900 . Samochód mały co wcale nie znaczy ze tani w utrzymaniu . Początkowo chciałem kupic cos małego i fajnego do miasta . Wybór padł na CC , nie chcialem 700 ... z powodu złych opinii . 900 . Samochód miejski jednak bagaznik 170l nawet nie wystarcza zeby zapakować 3 reklamówki z Reala , wszystko si wożi na siedzeniach czego efektem jest to ze są potargane....
Wrażenia
1,0
Silnik
Jeżeli kogoś zadowala 41KM i katalogowe 18s do 100km/h to niech kupuje . Moje autko ma juz kilka latek , do tego jezdze na gazie wiec przyspieszenie do 100 jest na poziomie 22-23sek ( zmierzone ) . Wynik odstrasza.... w dzisiejszych czasach nie daje nawet rady z niektórymi ciężarówkami a juz na pewno z dostawczakami.... które mają np. 2,5l , 3,0l diesel. Zeby jechac równo na trasie z innymi samochodami trzega go kręcic wysoko co oczywiscie sie odbija na usterkach . Podsumowywując , silnik jest bardzo słaby , bardziej wyje niż jedzie . Napewno to lepsze niz 700 niemniej jednak nie polecam . Mozna sie rozczarowac a przy ewentualnym zakupie od razu założyc jeżdzimy prawym pasem za dymiącymi ciężarówkami . Jazda w 3-4 osoby to nieporozumienie . Już jeden pasażer znacząco pogarsza osiągi .
2,0
Skrzynia biegów
Jedyny udany bieg to 3-jka . Jest dosyć długa jak na tę pojemność , 40-80 mozna pociągnąć . Porażka jest natomiast 1 i 2 bieg ( co mnie dziwi bo auto z załozenia jest miejskie ) . Wyobrażcie sobie , ze przy 30km/h na jedynce mamy juz ponad 5000obr natomiast na dwójce przy 40km/h silnik juz zaczyna wyć . 4 i 5 bieg jakoś ujdzie .... w sensie dobrania przełozenia , niemniej jednak przy takiej mocy silnika jakdąc np. na 5 biegu 100km/h na trasie nie jestesmy w stanie utrzymac tej prędkości....tzn lekkie wzniesienie 3-5% i juz prędkość drastycznie spada , często redukcja do 4 nie pomaga . Oczywiscie wszystkie wrażenia opisuje jeżdząc samemu , bo jakakolwiek osoba na pokładzie drastycznie pogarsza osiągi . Generalnie skrzynia jest żle dobrana , na pewno nie zapewnia ekonomicznej jazdy .
2,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma sie drogi z kompletem pasażerów . W innym przypadku przechyla sie bardzo na zakrętach .....chyba nawet gorzej od Matiza .
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznosc jest OK ale tylko do przodu i do tyłu . Kierowca i Pasażer siedzi w zasadzie na słupku bocznym Podczas wyprzedzania to znaczne utrudnienie .
2,0
Ergonomia
Oceniam nisko . Jezdze na gazie.... 7-8 litrów to norma a jak załaduje 4 osoby + jakiś bagaż i jade na trasie 90-110km/h to dochodze nawet do 9 litrów . Biorąc pod uwagę pojemność 0,9 to za dużo . Spalanie jest na poziomie jakiejś Corsy albo np. Punto 1,2 16V (80 KM ) .... tylko ze tutaj mamy dokładnie o połowe mniej mocy do dyspozycji .
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dla 2 osób z przodu , z tyłu minimalnie wiecej miejsca niz w maluchu z tym komfortem ze nie trzeba schylać głowy . Baagażnik mieśi tyle jakby go w ogóle niebyło . Ja mam narzedzia ( walizeczke ) płyn do spryskiwacza i butle 20l . W zasadzie nic wiecej nie wejdzie . Jakikilwiek wypad za miasto np. na weekend - bagaze na tylnej kanapie .
1,0
Wyciszenie
Porażka . Powyżej 80km/h słuchanie radia mija sie z celem.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ja już wyżej pisałem jest żle . Pojemnosc 0,9 a spalanie na poziomie jakiegos nowszego silnika 1,2 - 1,4 . Przy cenie gazu 2,25 zł jazda na gazie mało opłacalna .
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód niewart zainteresowania .
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ceny napraw : Dużo robie sam . W zasadzie czesci nie są drogie niemniej jednak wsyztsko sie psuje , co chwile cos robie . Moim zdaniem są po prostu bardzo nietrwałe . Zawieszenie robisz co rok i masz to jak w banku . Tuleje w wahaczach lecą bardzo szybko . Wiadomo jakie są polskie drogi ale taka żywotnosc częsci to .... ? , od czasu do czasu cos przy silniku . Ciezko przejechac kazde 5000km zeby cos nie poszło .Ja juz wymieniałem 3x uszczelke pod głowicą , popychacze ( standard w CC 900 ) , zawory były robione , chłodnice , zbiornik wyrównawczy , termostat , popme hamuulcową , tłoczki od hamulców , servo , chyba 1000 uszczelek oj i moznaby wymieniac i wymieniac.......... Koszt ogomny .
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ceny napraw : Dużo robie sam . W zasadzie czesci nie są drogie niemniej jednak wsyztsko sie psuje , co chwile cos robie . Moim zdaniem są po prostu bardzo nietrwałe . Zawieszenie robisz co rok i masz to jak w banku . Tuleje w wahaczach lecą bardzo szybko . Wiadomo jakie są polskie drogi ale taka żywotnosc częsci to .... ? , od czasu do czasu cos przy silniku . Ciezko przejechac kazde 5000km zeby cos nie poszło .Ja juz wymieniałem 3x uszczelke pod głowicą , popychacze ( standard w CC 900 ) , zawory były robione , chłodnice , zbiornik wyrównawczy , termostat , popme hamuulcową , tłoczki od hamulców , servo , chyba 1000 uszczelek oj i moznaby wymieniac i wymieniac.......... Koszt ogomny .

LPG - zużycie paliwa dla silnika 0.9 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Cinquecento