Silnik
: Pomimo małej pojemności i mocy da się jeździć dynamicznie (przy prędkościach miejskich to rajdówka).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Błotniki i progi pogniły.
Inne
: Drobiazgi związane z elektryką.
4,0
Całokształt
Polecam to auto dla nowych kierowców, szczególnie uczniów i studentów. Prosta konstrukcja, niskie koszty utrzymania jak najbardziej na +.
Może przeszkadzać brak wspomagania, regulacji kierownicy, czy nawet schowka (jest tylko nieszczęsna półka), ale można szybko się przyzwyczaić. A gdy kupi się coś lepszego, można zostawić CC do zabawy (np. na rajdy, KJS).
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tę pojemność, to silnik sprawuje się nieźle. Przy tak niskiej wadze auta, te 41KM wystarczą do normalnej jazdy po mieście. Trasa... Przy wyprzedzaniu jest stres. Ale przy odrobinie cierpliwości, Cinquecento rozpędzi się do 150km/h z 4 osobami na pokładzie (ale wtedy zaczyna wszystko się trząść i skrzypieć - strach w oczach).
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5-biegowa pozwala na w miarę ekonomiczną jazdę, ale bywają (przynajmniej w moim egzemplarzu) kłopoty z wrzuceniem 1 biegu na początku jazdy. Gdy autko przejedzie kilkanaście km, to ten problem znika (ale nie całkowicie).
3,0
Układ jezdny
Cóż, zasługuje na 3.0. Układ nie jest precyzyjny, auto się sporo przechyla, łatwo traci przyczepność. Do jazdy po mieście wystarczy, o szaleństwach trzeba zapomnieć.
Komfort
5,0
Widoczność
Wąskie słupki, pudełkowa bryła korzystnie wpływają na widoczność. Wg mnie jedynym minusem jest mała powierzchnia lusterek bocznych, mogłaby być odrobina większa.
5,0
Ergonomia
Dzięki prostocie tego auta, projektanci nie mieli problemów z rozmieszczeniem przycisków, przełączników. Suwaki kojarzą się z Dużymi Fiatami, ale spełniają swoje zadanie. Przyciski są w rozsądnych miejscach, po omacku bez problemu można z nich korzystać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa prawidłowo, w aucie szybko robi się ciepło. Na 3 biegu dmuchawa za głośno pracuje. Wentylacja jest średnia, szybko parują szyby, ale uchylone szyby niwelują ten problem.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Małe auto = mało miejsca. Najgorzej jest w miejscu pedałów. Męska noga (szczególnie w zimowym obuwiu) ledwo się mieści, zdarza się wcisnąć dwa pedały jednocześnie. Nogi pasażera często utrudniają dostęp do skrzyni biegów. Zdarza się, że kierowca i pasażer trącają się łokciami. Z tyłu miejsca bardzo mało. Osoby dorosłe ledwo się mieszczą (ludzie \"szersi\" i wysocy narzekają niemiłosiernie). Z tyłu pasy bezpieczeństwa są za krótkie. Auto dla osób mniejszych, chłop 1,90m będzie narzekał :)
3,0
Wyciszenie
Przy spokojnej jeździe silnik słychać, ale nie jest to natarczywe. Przy dynamiczniejszej jeździe jest już gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj wielka zaleta tego Fiacika.
Chociaż paliwa pije dość sporo, jak na tę pojemność (trasa 5,5 l/100km, miasto 7 l/100km), to ceny napraw śmiesznie tanie, części ogólnodostępne (nowe i używane), można nawet samemu wiele przy nim zrobić (prosta konstrukcja). Koszt ubezpieczenia także b. niski.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nic lepszego za tę cenę nie można kupić - no chyba że pognite Golfy, dziurawe Astry, czy Maluszka :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory wymiany wymagał wiatrak od chłodnicy, akumulator, silniczek od wycieraczek, sprzęgło. Czeka mnie jeszcze wymiana żarówek w desce rozdzielczej, bo się przepaliły. Były to raczej naprawy związane z zaniedbaniem poprzedniego właściciela.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawiódł (oprócz rozładowania akumulatora).
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 41KM 30kW
[l/100km]