Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

Slav, 11 lat temu
Silnik 0.9 41KM 30kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW 1991-1993 - Oceń swoje auto
4,15
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę trwała jednostka mimo, iż słaba i mało dynamiczna. Wybacza błędy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Dość szybko się zużywa, a jeżdżę sam i staram się omijać dziury
Układ elektryczny : Głównie wyłączniki i silniczki różnego rodzaju
4,0
Całokształt
Autko jak na swoje lata ciągle się trzyma. Jadąc nim będziesz mógł niejednokrotnie pomachać użytkownikom Golfów, Alf Romeo i Fordów stojących na poboczu. Trwały silniczek i karoseria (ponoć tylko starsze modele), niewielkie spalanie i koszty eksploatacji to atuty tego samochodu. Jeśli jeszcze będziesz o niego dbać i na bieżąco kontrolować wszelkie elementy zużywające się, garażować i od czasu do czasu umyjesz go i nawoskujesz, to złego słowa na niego nie powiesz.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cóż, auto nie nowe, z najniższego segmentu, poprzedni właściciele dokonywali napraw i wymian od wielkiego dzwonu, więc nie ma co się dziwić, że silnik i skrzynia lubią powarczeć. Przy regularnych wymianach płynów i właściwym eksploatowaniu byłoby na pewno o co najmniej stopień lepiej. Natomiast sama trwałość i niezawodność silnika - BARDZO DOBRA. Motor jest pewny i przewidywalny. Jutro na pewno odpali z rana :)
3,0
Skrzynia biegów
Niestety, skrzynię wyraźnie słychać, szczególnie przy zaniedbaniu smarowania lub zużyciu części. Naprawa i wymiana oleju obniża znacznie głośność.
4,0
Układ jezdny
Jak na najniższą klasę, wiek i polskie warunki na drogach - jest całkiem nieźle.
Komfort
5,0
Widoczność
Lepiej to chyba tylko w autobusie :)
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, chociaż niejednokrotnie trzeba się gdzieś wygiąć, coś poprawić itd.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po rozgrzaniu silnika, w aucie jest cieplutko. Niestety w zimie silnik rozgrzewa się bardzo długo. Tektura na wlocie znacznie poprawia sytuację.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest OK. Z tyłu wiadomo - masakra, ale od biedy można przejechać w 5 nie najgrubszych osób.
3,0
Wyciszenie
Tutaj słabo. Trzeba samemu poprawiać, ale i tak nie ma szału.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż mam napisać... tanio, tanio i jeszcze raz tanio! Małe spalanie, części nowe za grosze, większość napraw można robić samemu przy dostępie narzędzi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma co, w Polsce jest tych szerszeni od groma z wiadomych przyczyn, dlatego zarówno całe auta jak i części trzymają niski poziom.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeróżne rzeczy odmawiają posłuszeństwa wraz ze wzrostem przebiegu: wyłączniki, kable, zacierające się silniczki, żarówki, dźwigienki, zawiasy itd. Nie uniemożliwiają one jednak jazdy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego nie zanotowałem. Autko zawsze odpala i jedzie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,2
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Cinquecento