Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

Patryk, Świebodzice. s63@o2.pl, 15 lat temu
Silnik 0.9 41KM 30kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW 1991-1993 - Oceń swoje auto
3,38
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Polecam ostrożne obchodzenie się z lewarkiem skrzyni biegów. W moim modelu złamało się jedno z dwóch cięgien wybieraka. Pozostaje wtedy na ogól tylko 3 i 4 bieg. Na szczęście obyło się bez wymiany wybieraka (a nawet całej skrzyni biegów, ponieważ najczęściej w takim przypadku do wymiany idzie cała skrzynia). Dobry mechanik przespawał cięgno i zrobiłem na nim jeszcze ok 1,5 tys. km.
Silnik : Wersja z gaźnikiem ma skłonności do dławienia się przy zbyt gwałtownym wciśnięciu pedała gazu. Także przy jeździe pod górę auto potrafi się zadławić. Wystarczy odpuścić tylko pedał gazu aby wszystko wróciło do normy.
Karoseria : Bąbel na klapie bagaźnika, w okolicy dolnej uszczelki tylnej szyby. Ponadto korozja progów. W moim Cienkolu gratis otrzymałem dziurę na wylot pod maską w okolicy prawego kielicha, którą kilka razy zaszpachlowałem grubą warstwą szpachli.
3,0
Całokształt
Dobre auto dla jednej osoby, dla ekonomicznych polecam wersje w gazie, ponieważ jak na swoją masę i pojemność to jednak za dużo pali.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na ta pojemność bardzo dynamiczny przy 1 osobie na pokładzie, prędkość 80 bezproblemowo można osiągnąć w mieście.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo elastyczny 3 bieg. Na 1 można całkiem konkretnie zapiszczeć oponkami ;) Polecam delikatne obchodzenie się z lewarkiem ponieważ częstą dolegliwością Cienkliego są szwankujące cięgna wybieraka a to kosztuje...
3,0
Układ jezdny
Bardzo znosi na zakrętach na boki, trzeba się \"nauczyć\" tego auta aby przy wejściu w nieznany zakręt auto nie zaskoczyło kierowcy.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń, lusterka ok.
4,0
Ergonomia
Jedyne co mi przeszkadzało, to dźwigienka świateł drogowych. Bardziej poręczne było by umiejscowienie jej przy kierunkach w pozycji przód-tył.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po odpaleniu w zimny poranek w ciągu 5 minut można było poczuć powiew ciepłego powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak mały samochód jak Cienkli, przestrzeń z przodu jest zadowalająca, a na pokład na krótką trasę zapakuje się nawet 5 osób ;) W 2 osoby można śmiało jechać nawet w trasę 500km.
4,0
Wyciszenie
W moim aucie miałem zamontowany dobrze grający zestaw audio (4 głośniki, 2x Pioneer 10\" (przód) oraz dwa głośniki 3-rożne na tylnej półce. Dźwięki z zewnątrz nie przeszkadzały nawet przy cichym słuchaniu muzyki, bez żadnego wyciszania drzwi itp.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście poniżej 7l nie zszedłem, spodziewałem się 5,5-6l/100km. W trasy raczej nie jeździłem, z wyjątkiem trasy Gliwice-Świdnica. Na trasie autko \"zamknęło budzik\" (160km/h). Spalanie wtedy dochodziło do 10 litrów. Części tanie, szczególnie z hurtowni. Duża dostępność i wybór. Cena napraw w zależności od mechaników. Dużo rzeczy można zrobić samemu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak na auto za 1600zł myślę że mogłem trafić gorzej ;) Polecam początkującym kierowcom! Naprawdę dobre auto do nauki jazdy, lepiej dorzucić kilka zł i kupić Cienkliego 900 niż malucha lub inny kosmiczny pojazd z minionej epoki.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działające podświetlenie prędkościomierza. Nie działający pływak (ciągłe świecenie się rezerwy). Popielniczka z przodu otwierała się samoczynnie podczas jazdy po dziurach. Korek wlewu paliwa \"przekręcił\" się i konieczna była wymiana na uniwersalny korek bez zamka (koszt 5zł na każdej większej stacji paliw). Zepsuty zamek drzwi przednich od strony kierowcy. Wyrobione ograniczniki drzwi (strzelają przy otwieraniu).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na dzień dobry wymieniałem poduszkę skrzyni biegów, konieczność wymiany da się wyczuć na pedale sprzęgła przy wchodzeniu na obroty na 1 i 2. Złamane cięgno wybieraka skrzyni biegów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 41KM 30kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Cinquecento 0.9 41KM 30kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,2
l/100km
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Cinquecento