Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

cannonbiker, 18 lat temu
Silnik 0.7 i 31KM 23kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 93 tys. km
Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
2,46
35% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Awaryjność tego samochodu jest wręcz tragiczna,czytając poprzednie wypowiedzi można dojść do wniosku , że w tym aucie psuje i zużywa się prawie wszystko .I jest to niestety prawda!!! Mam go niecały rok a na naprawy wydałem już więcej niż jest wart.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik z osprzętem to najgorsza rzecz w aucie-wycieki oleju, wymiana uszczelki pod głowicą,stuki w silniku-naprawa rozrządu,wymiana popychaczy.Naprawa i wymiana gażnika.Regeneracja i w końcu również wymiana alternatora,nowy akymulator.Dwa razy wymiana świec i kabli(niecały rok),wymiana paska od alternatora.Uszkodzona centralka sterowania gażnikiem-w ASO wyprowadzili mi kabel i podłączyli do masy i wszystko na razie gra.Awaria pompki spryskiwaczy-wymiana.Sygnał dzwiękowy padł-wymiana(jest za nisko umieszczony i nieodporny na działania warunków atmosferucznych.Wycieki płynu chłodniczego do silnika i z kiepskich przewodów gumowych-naprawa i wymiana.Kultury pracy to to nie ma w cale.Jazda nim po trasie przypomina manewry TIRa-Jeżeli widzisz przed sobą górę rozpędz się jak to możliwe a wyprzedzanie wykonuj tylko wtedy gdy na drodze jest naprawdę pusto.I jeszcze coś wymiana linki od pedału gazu-lubi się urywać.
2,0
Skrzynia biegów
Za mało biegów-jest to najbardziej odczuwalne podczas dużej prędkości.Ozywiście chaczy,a po porządnym rozgrzaniu silnika strasznie ciężko chodzi.Łapie szybko luzy a na wstecznym zgrzyta.Skrzynia jest nieszczelna i ma wycieki-naprawa, nowy olej i nowe osłony półosi.
3,0
Układ jezdny
Niby twarde zawieszenie a przechyla się bardzo mocno na zakrętach.Samochód jeżdzi prosto a kierownica nie jest w poziomie nawet po bardzo dokładnym ustawieniu zbieżności kół.Plus to dobre manewrowanie autem w ruchu miejskim.Zawieszenie jest słabe-wymiana amortyzatorów(ciekł olej)i naprawy tyłu.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest to jedyna w pełni dobra rzecz w tym aucie.
2,0
Ergonomia
Trzeszcząca deska rozdzielcza,wszystko starego typu-zamiast pokręteł suwaki i te pasy statyczne!!Te z przodu po pewnym czasie odmawiają zwijania.Brak zamykanego schowka.Siedzenia które są za krótkie i nie mają bocznego podparcia-na zakrętach trzymaj się lepiej hamulca ręcznego.I ten wlew do płynu do spryskiwacza-tragedia(najprzyjemniej nalewa się zimą:)).Zacinający się zamek tylnej klapy i korek wlewu paliwa.Nawet uchwyt od otwierania maski silnika się urwał.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo długo się nagrzewa ale poprostu jest to mały silnik więc cóż wymagać.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z przodu w miarę ,z tyłu natomiast uważam że jest tam miejsca tylko i wyłącznie dla dwóch osób!Byle tylko kierowca nie odsunął siedzenia za bardzo do tyłu.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie w tym aucie nie istnieje powyżej 100 km/h można wyłączyć radio ponieważ hałas silnika wszystko zagłusza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomia tego auta jest w granicach dopuszczalności jak dla tak małego silnika.
2,0
Stosunek jakość/cena
Z tak dużą awaryjnością te samochody są za drogie-moje auto podaruje raczej siostrze.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częsta wymiana różnyhc pierdułek.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Szybko zużywają się klocki i tarcze hamulcowe-wymiana.Korodujący błyskawicznie układ wydechowy cały-wymiana.Linki hamulcowe od ręcznego-wymiana.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.7 i 31KM 23kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Cinquecento