To już youngtimer na zloty, a nie auto do codziennego użytku. Bardzo leciwa konstrukcja, która w momencie debiutu była tania - co widać poprzez zużywające się elementy. Fajna zabawka, bardzo dobra do wszelkiego modowania. Dobrze opisana w literaturze i internecie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest fatalny, tragiczny, masakrycznie zły. To czyni z niego niepowtarzalnym. Konstrukcja leżąca na boku, wywodząca się w linii prostej od Fiata Gardiniera a potem 126p BIS. Lepsza od poprzedników (np. hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego), jednak będąca dalej dwucylindrowym, trzęsącym się pierdzielem. Dźwięk niemal identyczny jak w 126p. Kultura pracy trochę wyższa - jeżeli można tak zażartować. Ma się wrażenie jazdy uczłowieczonym kaszlakiem.
3,0
Skrzynia biegów
Brak synchronizacji pierwszego biegu. Skrzynia przeszczepiona niemalże 1:1 z Malucha. Stanowiło to pewien problem, bo miał on silnik z tyłu. Wobec tego, samochód posiadałby 4 biegi wsteczne i jeden do przodu. Na szczęście zaradzili temu nasi dzielni inżynierowie - i silnik w CC 704 kręci się odwrotnie niż we wszystkich innych autach. No ale mamy 4 przełożenia we właściwą stronę. Lewarek kołysze się na lewo i prawo. Trójka lubi połamać nadgarstki gdy odbija wajchę. Ten typ tak ma.
5,0
Układ jezdny
A tu już zależy. Bo wbrew pozorom, zawieszenie jest dość nowoczesne. Kolumny Mc'Phersona z przodu. Normalna przekładnia kierownicza zamiast ślimaka. Z tyłu belka + sprężyny i amortyzatory. Jeździ się tym w bardzo cywilizowany sposób. Mój egzemplarz ma usztywnione i obniżone zawieszenie. Prowadzi się jak gokart.
2,0
Karoseria
Długo by pisać. Po zakupie progów z nie stwierdziło się. Dziury w podłodze. Dziura przy akumulatorze. Pękające kielichy. Pękające poszycie. To nie auto, które miało jeździć 30 lat.
Komfort
5,0
Widoczność
Mega fajna. Uwielbiam manewrowanie tym samochodem!
5,0
Ergonomia
Auto z 1995 roku, a mam uchylne szyby z tyłu, składaną i dzieloną kanapę, zegarek elektroniczny, radio, złącze na 12V i konsole środkową w stylu retro - z pogranicza lat 80 i 90. Bardzo fajnie!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje dopiero po przejechaniu ok. 15 kilometrów. Nie chłodzi - bo klimy brak. Za to fachowo wdmuchuje zapach spalin i paliwa. O dziwo szyby nie parują!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto trzeba traktować jako dwuosobowe. I tu nie można narzekać. Mam 191cm wzrostu i mieszczę się spokojnie!
1,0
Wyciszenie
Pomimo starań FSM i naładowania duuużej ilości różnego rodzaju filcu, jest bardzo głośno. Silnik wyje, skrzynia wyje - wszystko wyje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wspaniała zabawka na lata!
5,0
Stosunek jakość/cena
Rozrząd 150zł. Chłodnica 100zł. Filtr paliwa 12zł. Pasek osprzętu 10 zł. I to w 2024 roku! Niestety z resztą części jest bardzo duży problem :(
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów nie zepsuło mi się nic!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpadła rura wydechowa. Wydmuchała uszczelka pod głowicą. Padł termostat. Rozciągnął rozrząd. Poza tym 10/10
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.7 i 31KM 23kW
[l/100km]