Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

DŻAA DŻAAA, 6 miesięcy temu
Silnik 0.7 i 31KM 23kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 103 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
3,86
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Tarcze + bębny dają radę!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wszystko pęka :(
3,0
Całokształt
To już youngtimer na zloty, a nie auto do codziennego użytku. Bardzo leciwa konstrukcja, która w momencie debiutu była tania - co widać poprzez zużywające się elementy. Fajna zabawka, bardzo dobra do wszelkiego modowania. Dobrze opisana w literaturze i internecie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest fatalny, tragiczny, masakrycznie zły. To czyni z niego niepowtarzalnym. Konstrukcja leżąca na boku, wywodząca się w linii prostej od Fiata Gardiniera a potem 126p BIS. Lepsza od poprzedników (np. hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego), jednak będąca dalej dwucylindrowym, trzęsącym się pierdzielem. Dźwięk niemal identyczny jak w 126p. Kultura pracy trochę wyższa - jeżeli można tak zażartować. Ma się wrażenie jazdy uczłowieczonym kaszlakiem.
3,0
Skrzynia biegów
Brak synchronizacji pierwszego biegu. Skrzynia przeszczepiona niemalże 1:1 z Malucha. Stanowiło to pewien problem, bo miał on silnik z tyłu. Wobec tego, samochód posiadałby 4 biegi wsteczne i jeden do przodu. Na szczęście zaradzili temu nasi dzielni inżynierowie - i silnik w CC 704 kręci się odwrotnie niż we wszystkich innych autach. No ale mamy 4 przełożenia we właściwą stronę. Lewarek kołysze się na lewo i prawo. Trójka lubi połamać nadgarstki gdy odbija wajchę. Ten typ tak ma.
5,0
Układ jezdny
A tu już zależy. Bo wbrew pozorom, zawieszenie jest dość nowoczesne. Kolumny Mc'Phersona z przodu. Normalna przekładnia kierownicza zamiast ślimaka. Z tyłu belka + sprężyny i amortyzatory. Jeździ się tym w bardzo cywilizowany sposób. Mój egzemplarz ma usztywnione i obniżone zawieszenie. Prowadzi się jak gokart.
2,0
Karoseria
Długo by pisać. Po zakupie progów z nie stwierdziło się. Dziury w podłodze. Dziura przy akumulatorze. Pękające kielichy. Pękające poszycie. To nie auto, które miało jeździć 30 lat.
Komfort
5,0
Widoczność
Mega fajna. Uwielbiam manewrowanie tym samochodem!
5,0
Ergonomia
Auto z 1995 roku, a mam uchylne szyby z tyłu, składaną i dzieloną kanapę, zegarek elektroniczny, radio, złącze na 12V i konsole środkową w stylu retro - z pogranicza lat 80 i 90. Bardzo fajnie!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje dopiero po przejechaniu ok. 15 kilometrów. Nie chłodzi - bo klimy brak. Za to fachowo wdmuchuje zapach spalin i paliwa. O dziwo szyby nie parują!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto trzeba traktować jako dwuosobowe. I tu nie można narzekać. Mam 191cm wzrostu i mieszczę się spokojnie!
1,0
Wyciszenie
Pomimo starań FSM i naładowania duuużej ilości różnego rodzaju filcu, jest bardzo głośno. Silnik wyje, skrzynia wyje - wszystko wyje.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wspaniała zabawka na lata!
5,0
Stosunek jakość/cena
Rozrząd 150zł. Chłodnica 100zł. Filtr paliwa 12zł. Pasek osprzętu 10 zł. I to w 2024 roku! Niestety z resztą części jest bardzo duży problem :(
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów nie zepsuło mi się nic!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpadła rura wydechowa. Wydmuchała uszczelka pod głowicą. Padł termostat. Rozciągnął rozrząd. Poza tym 10/10

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.7 i 31KM 23kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Cinquecento