Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

Zbyszt, 12 lat temu
Silnik 0.7 i 31KM 23kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,38
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik: Nie chce się się wierzyć, tyle lat /wcześniej uszczelkę pod głowicą trzeba było wymienić, bo puszczała \"dzikie powietrze\" i kaprysił przy uruchamianiu przy minus ponieżej 10 st./ nie kichnął, nie zawiódł w żadnym przypadku /jazda po lodach, śryzach,na WJM, 2-3 dobowych postojach w zaspach na Mazurach /kochanych/. Żadnych pasków, żadnych rozrządów, tylko paliwo, rura ogień! Zawieszenie: NIE DO WIARY! !16 lat eksploatacji w terenie /na działkę, na ryby, na grzyby/ na przeglądach zawieszenie bez usterek! Elektryka, hamulce - nic!!! Poszukuję dokupić ze 2 - 3, żeby mieć do końca przygody i na nic więcej nie liczyć, bo wartość użytkową spełnia aż nadto, a reszta to mi zwisa, hej!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelka pod glowicę
Inne : System zasilania - \"rurki\"
Karoseria : Zbyt cienkie blachy
5,0
Całokształt
Samochodzik - autko używane do jazd gospodarczo - rekreacyjnych służy mi bezproblemowo od początku, tj. od końca 1996r. Wywiozłem nim ok. 100 ton truskawek, przewiozłem 5 ton ryb, kilka m3 tarcicy /nawet dł. ponad 5 m.!/, nigdy, nigdzie nie stanął i nie odmówił posłuszeństwa! TEMU AUTKU PO PROSTU \"CHCE SIĘ JEŹDZIĆ!/. Przychodzisz, odpalasz, czy to deszcz, mróz, 5 dni stał - nic to, siadasz, jedziesz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Odpala natychmiast, praca równomierna, dość cicha, wydech przyjemny, rytmiczny. Jak na 700-setkę, to na 4 - ce przy 50 - tce jeszcze reaguje. Na te 31 Km nie ma co jednak liczyć, autko jest \"mułowate\" ale to nie przeszkadza takiemu, jak ja, bo jeżdżę sobie spoko i bocznymi drogami
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów przez tyle lat, nic nie zgrzyta, nic nie wyskakuje, jest, jak ma być.
5,0
Układ jezdny
Super, nie chcę wierzyć i aż mi głupio, jak zapytuje diagnosta, czy coś było robione w zawieszeniu. Cykam się, zanim powiem \"nic\", bo pomyśli że to ściema i coś zacznie wyszukiwać. Ale prawda jest taka /sam nie dowierzam/, po za prawym przednim amortyzatorem, nic nie było naprawiane a jeżdżę przeważnie po drogach powiatowych i gminnych a każdy wie, jakie one są!
Komfort
5,0
Widoczność
Nic nie przeszkadza, jedynie jakieś nie zrozumiałe zjawiska zachodzą przy schłodzeniu i zamgleniu wieczorami, trzeba trochę odczekać, aż temperatura podniesie się w nagrzewnicy i podmuch wyczyści \"zaćmę\".
4,0
Ergonomia
No jak się ma \"tyż\" samochód za niewielki pieniądze, to trzeba się liczyć z racjonalnością na każdym kroku. W żadnym razie nie jest to auto typu 126 a w tym segmencie podobne do sobie równych. Na te 100 - 200 km nie ma co się szczypać, jechać i nie gadać! Co się da, to można przesunąć, złożyć, wyjąć i heja.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętna, nie można powiedzieć że nie ma , bo jest! Nić nie śmierdzi, nawiew jest i na szyby i na nogi, można też go zamknąć! W zimie jeżdżę na okrągło, po rozgrzaniu nie ma problemów!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tyle o ile. Jest przeciętnie, nikomu nie zdrętwiały nogi przy jeździe na ryby, grzyby itp. Z przodu nie gorzej niż w \" traktorze - golfie\", z tyłu trochę sciślej.
4,0
Wyciszenie
Nad wyraz dobre. Śmiem twierdzić, że przy przejazdach po dziurach, nawet \"Merc\" jest głośniejszy, nie mówiąc /pisząc/ o reszcie \"traktorów\".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo ogólnie, że nie można zejść z zużyciem poniżej 5l benzyny, chociaż by był to \"komarek\" 50 ccm, więc średnia zima - lato na trasie w granicach 4,5-5,5, to nie jest źle. Po mieście, to inna sprawa, zależy od umiejętności i techniki jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z nikłe 15,6 małych kafli miałeś nowe, pachnące fabryką /nie potem / 4 kółka, które spełniają twoje potrzeby użytkowe /nie bajery/. Wozik za \"frico\" a tak dużo. I tak ma być!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na prawdę trudno na coś zdecydować się. wymiana regulatora napięcia / 28 zł./, tylny tłumik - 50 zł., wycieraczki i parę żarówek, klocki /tył/, zamek tylny no i Zsuwające się przewody rurkowe, gumowe z zakresu ekonomizacji zużycia paliwa i to wsio!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No to uszczelka pod głowicę, od razu z nowego, bo musiała mieć wadę fabryczną, mikroskopijną nieszczelność - igłowe przebicie i tyle.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.7 i 31KM 23kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Cinquecento