Za całokształt zasłużona 4 z plusem, samochodzik tani w utrzymaniu, tanie części nie jest awaryjny ze względu na swoją prostotę konstrukcji i brak elektroniki. Z napraw- uszczelka pod głowicą,- koszt 200zł z częściami i robocizną, kompletne sprzęgło 400 zł z robocizną(samo sprzęgło około 2oo zł) i to były najdroższe naprawy. Poza tym klocki, płyny, bak (stary przerdzewiał)tłumik, generalnie koszt napraw z robocizną przeważnie około 100-150 zł. W ciągu tego roku tylko sprzęgło- stare się ślizgało.Samchód mało awaryjny, gaźnik AISAN- bardzo dobrze mi się na nim jeździ, a jego zła opinia to to bzdura- trzeba tylko dbać o wężyki- zabezpieczać i okręcać taśmą izolacyjną tam gdzie dotykają do innych częci bo się przecierają. Jak dasz tak masz. Spalanie dobre, przy normalnej jeździe bez oszczędzania około 6 litrów benzyny w lato, w zimę 6,5-7,0 na krótkich odcinkach.
Generalnie auto warte zakupu,ale tylko zadbane- wtedy posłuży nam dobrze. Za taką cenę taniej wychodzi tylko rower.Po złożeniu tylnej kanapy mamy 810 litrów bagażnika. Woziłem różne ciężkie rzeczy- po drodze na dołkach i ani razu nie zajęknął.Bezpieczniejszy od Tico, lepiej trzyma się na zakrętach, trwalsze. Moc silnika- cóż to tylko 700 ccm, nie ma co wymagać osiągów Ferrari, jedna V-max osiągnąłem nim 132 km\\h więc nie jest źle jak na tą pojemność.
Szczerze polecam zadbane egzemplarze- będziecie zadowoleni.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jest z tym średnio do 90 km\\h, powyżej zaczyna gwizdać, niezbyt elastyczny musi mieć odpowiednie obroty pry zmianie biegów wtedy dobrze się rozpędza, inaczej też pojedzie ale po co wrzucać \"trójkę\" przy 20 km\\h ?
3,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Dobrze sie prowadzi, lepiej niż Tico- jest szerszy
Komfort
5,0
Widoczność
Jak się obejrzysz to zobaczysz tablicę rejestracyjną z tyłu
3,0
Ergonomia
Ergonomia- mogło by być tu lepiej-żeby dostać się do radia trzeba odrywac plecy od fotela, to samo z tylną wycieraczką, ale idzie z tym żyć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się dość długo,w środku praktycznie goła blacha i kawałek skai i w zimę wyciąga ciepło przez nieocieplone dzrwi, ale da się nagrzać do 23 stopni po dłuższej jeździe
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy dużo miejsca, dla pasażera obok- nawet bardzo dużo, gorzej z tyłu, ale jak się podsunie fotel pasażera do przodu to siedzi się wygodnie i w 3 osoby
4,0
Wyciszenie
Jest w miarę cicho- jak na silnik konstrukcji kiolkunasto czy kilkudziesięcioletniej daje radę- do 90 km\\h jest ok, powyżej zaczyna gwizdać. Zauważyłem że mój chodzi jakoś ciszej niż inne Cinkusy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność- ok, części zamienne są dostępne w każdym sklepie, nie są drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze- taniej wychodzi tylko rower
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niekiedy drobiazgi lubią się psuć- można samemu naprawić jak ma się ochotę i odrobinę wiedzy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie niezawodny- raz tylko holowany, padła uszczelka pod głowicą
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.7 i 31KM 23kW
[l/100km]