Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

Marek, 17 lat temu
Silnik 0.7 i 31KM 23kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Cinquecento 0.7 i 31KM 23kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
2,23
41% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Tragiczna skrzynia biegow, bardzo usterkowa
Silnik : Nietrwaly
1,0
Całokształt
Fatalny samochod, gdyby nei to ze go dostalem za darmo nigdy bym go nie kupil, w przyblizonej cenie dostanie sie chocby daewoo tico ktory jest o niebo lepszym samochodem, osobom ktore nie maja pieniedzy szczerze radze zakup malucha w nizszej cenie a zaoszczedzone pienaidze radze przeznaczyc na dobra impreze :) Cinquecento 700 jest bez watpienia najgorszym fiatem jaki mialem okazje eksploatowac, naprawiac, utrzymywac.
Wrażenia
2,0
Silnik
Włoski, delikatny silniczek dla ktorego okreslenie "kultura pracy" to wyraz obcy, slaby, awaryjny (dwa razy obrocilem wal na panewce). Duze problemy zima.
1,0
Skrzynia biegów
Kazdy chyba wie o problemach ze skrzyniaq w cqn 700, osobiscie wymienialem juz synchronizatory, pozniej polecialy lozyska. Ponadto notoryczne problemy z lewarkiem (prosze zobaczyc jakim powodzeniem ciesza sie zestawy naprawcze lewarka) samochod "odziedziczylem" od pierwszego wlasciciela wiec licznik wkazuje oryginalny przebieg.
3,0
Układ jezdny
Niezle trzyma sie drogi ale bez obciazenia; duza nadsterownosc (szczegolnie przy jakimkolwiek obciazeniu), bardzo czeste problemy z tylnim zawieszeniem (wycieki oleju z amortyzatorow, wyrabiajace sie tuleje)
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK
2,0
Ergonomia
Brak wyboru predkosci wycieraczek. Beznadziejne rozwiazanie obslugi tylnej wycieraczki (osobny przycisk), popielniczka nie jest podswietlana, lusterko wsteczne zdecydowanie za male. Co do komfortu: siedzenia nie trzymaja na boki, wykonczenie - zenada i nie chodzi o jakosc materialow bo tej klasie nie ma czego oczekiwac ale chocby o sposob odlania pustych uchwytow wewnetrznych drzwi. Okropne dojscie do silnika i jego osprzetu, kazdy kto ma cqn moze powiedziec cos chocby o swiecach zaplonowych.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha moze i niezle ale ogrzewanie fatalne, zima nawet na maksa ustawione nie pozwoli zdjac kurtki,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu OK jak na taki maly samochod (mam 192 cm)
1,0
Wyciszenie
czy w ogole jest obecne w tym samochodzie? - chyba nie poza mata nad maska :)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
to male spalanie o ktorym beda zapewniac Was sprzedajacy odbije sie czkawka na tym co otrzymacie w zamian - fatalna kulture pracy, zero dynamiki, zero komfortu jazdy i wreszcie zero bezpieczenstwa. Silnik zqn 700 jest silnikiem ktorego konstrukcja ma juz kilkanascie jak nie kilkadziesiat lat (silnik po raz pierwszy wystepowal w modelu lancii). Czesci zamienne sa GENERALNIE tanie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Wcale nie jest tani, spalanie jak na taka dynamike i kulture pracy wcale nei male, archaiczny silnik, wysoka usterkowosc, Jedyny plus niekorodujaca (za wyjatkiem tylnej klapy) buda oraz tanie i latwo dostepne czesci zamienne.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje sie wszystko, pamietajcie ze kupujac nowe czesci wiele z nich jest "febrycznie" niesprawnych. Osobiscie kilkanascie razy wymienialem bebny hamulcowe ktore juz od nowosci nadawaly sie do przetoczenia. Generalnie wiekszoasc czsci jest fatalnej jakosci. Gazniki AISAN sa najbardziej kaprysnymi gaznikami z jakimi sie zetknalem, nawet firmy specjalizujace sie w serwisie gaznikow nie moga na nie patrzec, osprzet silnika rowniez jest nietrwaly, szczegolnie tyczy sie to ukladu zaplonowego ktorego czesci wcale nie sa tanie. Bardzo czeste problemy z trzymaniem obrotow, czeste regulacje gaznika, problemy z zaplonem (nanoplex - niby elektorniczny zaplon heheh).
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z cisnieniem oleju, czeste uszkodzenia panewki walu korbowego owocujace zatarciem sie walu, problemy z popychaczami zaworow - zacieraja sie, wycieki oleju (szczegolnei przy zimeringu pokrywy rozrzadu), osobiscie spotkalem sie takze z kilkoma przypadkami uszko0dzen alternatora (z zacieciem sie wlacznie), nietrwale zawieszenie (glownie tyl), nietrwale przeguby.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.7 i 31KM 23kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Cinquecento