Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

kbanah, 11 lat temu
Silnik 0.7 30KM 22kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 154 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Cinquecento 0.7 30KM 22kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
3,31
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Nic ;]
4,0
Całokształt
Mechanicznie pozostawia wiele do życzenia ale nie ma tragedii jak na pierwsze auto dla kogoś kto zarabia 550 zł\msc.
Wrażenia
3,0
Silnik
W połączeniu ze skrzynią czwórką mała elastyczność, osiągi też znikome, po rozgrzaniu poleci te 130 z górki polecam samobójcom. Ssanie używam tylko w zimę a po przejechaniu 200 metrów wyłączam. Zdarza się, że jeszcze gdzieś na światłach zgaśnie ale to nie problem bo już wtedy nie trzeba na nowo dawać mu większej ilości paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Różnie, czasem trzeba mocno przyciągnąć drążek aby weszła jedynka, dwójka to samo, najlepiej trójka bo lekko w prawo, natomiast poprawne wrzucenie czwórki graniczy z cudem, najczęściej wchodzi dwójka lub mocny zgrzyt ostrzegający przed wstecznym. Jeśli chodzi o moc auta na poszczególnych biegach to rewelacji też nie ma, jedynka i dwójka krótka, trójką polecimy nawet i 80 km\h przy hałasie jak w bolidzie F1 natomiast czwórka nadaje się tylko do utzymywania prędkości na trasach. Nie ma co jej wrzucać przed 70 km\h. Wyprzedzanie mocno utrudnione a powyżej 90km\h wręcz niemożliwe bo na trójce za wysokie obroty natomiast czwórka nie uciągnie auta do prędkości większej niż pojazd poprzedzający w te kilkanaście sekund. Przy ruszaniu żabie skoki przy większym gazie, na dwójce to samo. Gdy wciskamy pedał przy niskich obrotach na dwójce można wybić zęby o kierownicę.
2,0
Układ jezdny
Brak wspomagania daje się odczuć ale tylko do 5 km\h. Manewrowanie na parkingach i wąskich ulicach utrudnione. Okropne zachowanie auta na zakrętach przy większej prędkości - można wypaść z fotela kierowcy na pasażera przy skręcie w lewo albo wylecieć przez szybę jeśli skręcamy w prawo. Przy 40 na godzinę mocniejsze ruchy kierownicą wywołują wrażenie, że auta zamierza się zaraz wywrócić co nie poprawia poczucia bezpieczeństwa wystraszonych pasażerów którzy mają przed oczami wizję uczestnictwa w crashteście. Hamulce dość dobrze spowalniają i nie ściągają auta w którąkolwiek ze stron. Małe rozstawienie pedałów często powoduje wciskanie dwóch na raz co jest dość niebezpieczne w sytuacjach podbramkowych.
Komfort
5,0
Widoczność
Największy plus konstrukcji tylnej klapy typu Ćinkoczento dupę ścięto. Lusterka boczne tak małe, że lepiej się odwracać przy zmianie pasa. Lusterko tylne pokazuje albo sufit albo kanapę z tyłu w zależności jak akurat trzymamy głowę.
3,0
Ergonomia
4 przyciski na krzyż i kilka ustawień nawiewu. Prosto i czytelnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W większości aut zdemontowany półkorpus ogrzewający powietrze do gaźnika lub przerwana rura doprowadzająca ciepłe powietrze do filtra powietrza co i tak g... daje. W zimę po 5 km jest znośnie chociaż włączony nadmuch zabiera chyba z 5 koni silnikowi.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie (180cm) spokojnie wystarcza, z tyłu miejsca dla osoby dorosłej ale tylko na kilkanaście minut jazdy.
2,0
Wyciszenie
Nie istnieje. Do 60 znośnie na dobrym asfalcie bo przy minimalnych nierównościach słychać i czuć jakbyśmy jechali karocą bez amortyzatorów.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podobno zależy od wyregulowania gaźnika. Nic przy nim nie ruszając w zimę w cyklu mieszanym zamykam się w 7 litrach. Zobaczymy jak będzie w lato może mniej. Gdy ktoś lubi dynamiczniej jeździć to łyknie mu sporo więcej. To samo z deptaniem na zimnym silniku - nasz portfel tego nie poleca.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie można się spodziewać cudu w aucie za 1000 złotych chociaż pomimo 18 lat jest w dobrym stanie w porównaniu do innych 1994 CC.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie to cały czas można by było coś wymieniać. Małe kółecka sprawiają, że po wjechaniu w większą dziurę mamy do prostowania felgę.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się jeszcze nie posypało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.7 30KM 22kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Cinquecento