Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Cinquecento

MaciekK84, 14 lat temu
Silnik 0.7 30KM 22kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Cinquecento 0.7 30KM 22kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,08
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość miejsca z przodu, bardzo dobra wentylacja z ogrzewaniem, długowieczność i oszczędność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : popularny problem do uszczelka pod głowicą, szczególnie jak się przeciąży silnik
Inne : delikatne felgi-łatwo je pokrzywić na dziurach i wtedy schodzi powietrze
4,0
Całokształt
Małe i proste autko do miasta, ale jak trzeba w trasę pojechać, to bez szaleństwa też da radę, jak coś trzeba przewieźć większego po złożeniu kanapy mały dostawczak. Wyciąga spokojnie do 120 km/h, na polskich drogach prawie nigdzie więcej nie potrzeba. Może mało efektowne, ale nadrabia ekonomicznie. Większość roku sprawnie się Cieniasem poruszam po mieście, ale latem potrafiłem w ciągu weekendu zrobić blisko 1000 km. Jednak polecam rozwagę przy wyprzedzaniach (przyspieszenie nie wgniata w fotel) i uprzedzam, że komfortowo się jeździ we 2 osoby, przy 4ce osiągi słabiutkie. O holowaniu przyczep czy innych pojazdów też można zapomnieć.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silniczek prosty, ale swoje zadanie spełnia-zapewnia znośne osiągi takiego małego autka. Kultura pracy przeciętna, ale w tej klasie i cenie to mało istotne-ważniejsze że w miarę niezawodny i oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą poprawnie, czego chcieć więcej? Mi osobiście pasuje długa dźwignia. Aby nie męcząc silnika jechać na 4ce trzeba w mieście łamać przepisy i jeździć 55-60 km/h;-)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie niezbyt wyszukane, za to odporne. Na dziurach i polnych drogach się trochę trzęsie i hałasuje, jednak przez 3 lata głównie po mieście 0 defektów. Jak koła napompowane dobrze wspomaganie kierownicy zbędne, rewelacyjna zwrotność.
Komfort
5,0
Widoczność
Samochód oszklony jest bardzo szczodrze, widoczność na wszystkie strony rewelacyjna, jeden z plusów tego samochodu.
4,0
Ergonomia
Wyposażenie skromne, ale co potrzebne do jazdy jest i to pod ręką. Skąpa zabudowa (po co wozić wytłoczki z plastiku?) jest zrekompensowana dużą przestrzenią z przodu, fotele OK nawet na trasie 400 km, trochę brakuje schowka, za to jest kilka półeczek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu-jak trzeba chłodzi lub grzeje, regulacja przystępna i pod ręką dla kierowcy oraz pasażerów, dmuchana niezbyt głośna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na zewnętrzną wielkość samochodu jest dobrze, a z przodu-rewelacja. W większych autach z racji bardziej rozwiniętej zabudowy plastikami bywa ciaśniej. Mam prawie 180 cm wzrostu i za kierownicą mam zapas miejsca, pasażerów woziłem nawet ponad 2-metrowych i się mieścili. Z tyłu 2 osoby się w miarę mieszczą, jedynie jak przedni fotel cofnięto na max. mało miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
W tej materii szału nie ma-obrotomierz zbędny, bo silnik dobrze słychać. Problemy z zawieszeniem też od razu usłyszymy, każdą dziurę takżr. Powyżej 100ki silnik zagłusza radio. Ale mimo wszystko jeśli tłumiki są całe nie jest to hałas, który zamęczy czy uszkodzi słuch.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest OK - pali niezbyt dużo (choć mógłby teoretycznie przy tej pojemności jeszcze mniej), a jak się ma LPG można się śmiać na stacji-100 km kosztuje kilkanaście zł. Trasa ok. 5, miasto ok. 8 litrów gazu/100 km, z pewnym marginesem zależnie od obciążenia, warunków i techniki jazdy. Części niezbyt drogie, naprawy dość proste, więc jak ktoś majsterkuje ma szanse coś zrobić sam, a mechanicy nie zdzierają.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za ok. 2 tys. zł można kupić kilkunastoletnie sprawne auto z dobrą blacharką. Bardzo dobre do miasta, zwrotne i zwinne, ale i w trasie sobie radzi jak kierowca nie ma ambicji rajdowca. Dla praktycznych ludzi, którzy chcą mieć urządzenie do jeżdżenia, a nie szpanować, szczególnie niezbyt zamożnych albo młodzieży. Dużo lepsza opcja, niż poniemieckie rupiecie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilkunastoletnie auto co jakiś czas musi odwiedzić mechanika. Głównie normalne zużywające się elementy, np. pasek klinowy, świece, klocki czy szczęki hamulcowe, tłumik. Dla niskiego spalania musi być wyczyszczony i wyregulowany gaźnik. Dość łatwo się wyciąga (do wyregulowania) linka ręcznego, robią się luzy na drążku zmiany biegów. Hałaśliwe zawiasy drzwi-to ma każdy Fiat. Na dziurach łatwo pokrzywić felgi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z trasy zawsze zjeżdżałem;) Z grubszych spraw przez 3 lata raz uszczelka pod głowicą oraz dziura w zbiorniku paliwa.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 0.7 30KM 22kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Cinquecento 0.7 30KM 22kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
6,9
l/100km
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Cinquecento