Silnik
: Dynamiczny i dość oszczędny, daje prawdziwą przyjemność z jazdy.
4,0
Całokształt
Bardzo dynamiczne auto, świetne prowadzenie, ale trochę mankamentów jeśli idzie o inne kwestie użytkowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Duża moc, rozsądne spalanie i jak na razie zero problemów z usterkami. Jedyne do czego musiałem się przyzwyczaić, to pewna "dziura" w mocy przy niskich obrotach - zanim załączy się turbosprężarka. Trzeba pamiętać, że przy dynamicznym przyspieszaniu obroty muszą być "trzymane" około 2 tys. Mój poprzedni diesel był dużo słabszy, ale nie było tego problemu - przyspieszał równo praktycznie "od zera"
4,0
Skrzynia biegów
Trochę mało harmonijnie pracuje (haczy głównie "dwójka"), ale ogólnie wszystko w granicach normy, tylko zachwytu nie ma...
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie super - auto robi to, czego oczekuje kierowca
Komfort
2,0
Widoczność
Jedna z większych wad: widoczność do tyłu, szczególnie w nocy. Przy przyciemnionych szybach i malutkim światełku cofania u dołu zderzaka, widoczność po zmroku jest prawie żadna. W dzień trochę lepiej, ale gdyby nie duże lusterka zewnętrzne, to byłaby masakra. No i do tego dochodzą z przodu masywne słupki boczne (jest w nich miejsce na głośniki wysoko-tonowe i nawiewy na szyby boczne). Efekt: na wąskich i krętych alpejskich dróżkach brakuje dobrej widoczności, szczególnie po prawej stronie. Ale w normalnych warunkach jazdy jest ok.
4,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko jest w zasięgu ręki, ale czasami mało logicznie umieszczone. Przełącznik trybów wspomagania kierownicy na "city" jest duży i tuż przy kierownicy, chociaż używa się go najczęściej przy dość statecznym manewrowaniu, ale włączniki świateł przeciwmgłowych, które używamy w ruchu i to w warunkach wymagających koncentracji, są po stronie pasażera i na dodatek przycisk do przednich świateł jest poniżej tego od tylnych. Logiki w tym nie znajduję, ale przez dwa lata udało mi się zapamiętać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie jak dla mnie bez zarzutu. Czytałem opinie, że ogrzewanie za słabe, ale nie potwierdzam - według mnie jest ok, tylko silnik musi się w pełni rozgrzać. Klima daje radę - nie tylko w Polsce, bo jak kupiłem fiata, to zdecydowałem, że trzeba pojechać chociaż na tydzień do Włoch. Tam też daje radę. Jedyny mankament, to czujnik temperatury. Myślałem, że jak kupię pierwszy samochód z automatyczną dwustrefową klimą, to ustawię temperaturę jak lubię i nic nie będę musiał robić. Niestety na słońcu trzeba przesunąć zakres trochę poniżej optimum, a po zmroku trochę "do góry". Ale to chyba problem nie tylko tego modelu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy tych rozmiarach i klasie auta trudno wymagać więcej.
5,0
Wyciszenie
Doskonałe jak na klasę auta i przy założeniu, że na prędkościomierzu wskaźnik jest powyżej 180
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik potrafi mieć naprawdę mały apetyt, ale trzeba jechać bardzo spokojnie. Trochę to trudne, jak pod maską jest 165 koni - trudno się powstrzymać, żeby nie sprawdzić co potrafią. Wtedy jednak trzeba się liczyć z większym rachunkiem na stacji paliw.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest moim zdaniem niedowartościowane. Mała awaryjność, bardzo dobre osiągi, przy umiarkowanych cenach. Wszystko dlatego, że sporo ludzi myśli, że "to przecież fiat". A jak na tą markę, to naprawdę udany model.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawie nie było "drobnych usterek". Kupiłem auto przy przebiegu 100 tys. km, ostatni przegląd był przy 140 tys. - trzeba było wymienić pewne elementy przedniego zawieszenia za około 1 tys. zł. Ale samochód jeździł głównie po polskich drogach, a ja nie zwalniam specjalnie przed każdym przejazdem kolejowym, więc i tak moim zdaniem to doskonały wynik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie pojęcie "poważne usterki" jest mi obce. I niech tak pozostanie...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
[l/100km]