Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

xaver, 14 lat temu
Silnik 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt: bardzo mocny i oszczędny silnik, świetne zawieszenie, skuteczne hamulce, wysoki komfort jazdy, piękne nadwozie i wnętrze, wysoka jakość wykonania. Gdybym dzisiaj (maj 2011 r.) stał przed wyborem auta kompaktowego - ponownie wybrałbym Bravo Sport 2.0 Multijet. Świetne auto.
5,0
Całokształt
W pełni świadomie zdecydowałem się na wersję Bravo Sport z silnikiem 2.0 Multijet. Wybierałem wśród kompaktów. Rozważałem zakup Golfa/Jetty, Civika, Delty i Giulietty. Civic to obciach na kołach. Golf i Jetta są fajne dla emerytów albo ludzi pozbawionych gustu. Giulietta to krok wstecz w porównaniu z Alfą 147. Z Bravo i Delty jako jedynych, nie miałem ochoty wysiadać. Chciałem jechać i jechać. Wybrałem Bravo, bo jest to samochód, który uzależnia jak narkotyk. Chce się go oglądać, dotykać, nim jeździć i do niego wracać. Jest piękny, wygodny i daje niesamowitą radość z jazdy. Ma świetnie zestrojone, fabrycznie utwardzone zawieszenie, znakomity, mocny i oszczędny silnik, dobrze działającą skrzynię 6 biegową, wygodne przednie fotele i pozycję za kierownicą, ciche wnętrze i praktycznie kompletne wyposażenie seryjne. Ma świetnie, ze smakiem wykonane wnętrze: welur i siatkowa tapicerka na siedzeniach, miękka, karbonowa deska rozdzielcza, piękne zegary w tubach, konsola środkowa skierowana do kierowcy, metalizowane klamki, chromowane, owalne kratki nawiewów i inne smaczki. Seryjnie montowane są piękne 17 calowe, dwukolorowe felgi aluminiowe. W wersji Sport jest seryjnie montowany niezłej klasy zestaw audio z subwooferem w bagażniku i procesorem dźwięku. Gra to co najmniej bardzo dobrze. Obiektywnie jest to jeden z najładniejszych i najlepszych kompaktów. Najbliższy konkurent z podobnym wyposażeniem, silnikiem i wykonaniem, czyli Golf GTD 2.0 TDI kosztuje, bagatela, ponad 110 tys. zł. W teście AutoBilda, na dystansie 100 tys. km., Bravo z silnikiem 1.9 Multijet 150 KM, było praktycznie bezawaryjne a testujący się nim po prostu zachwycali. Moja wersja Bravo 2.0 Sport ma filtr DPF, więc zdecydowanie nie jest dla osób jeżdżących głównie w mieście. Nie czarujmy się jednak: kto kupuje 2 litrowego, mocnego diesla do miasta?
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny. Bardzo mocny, bez turbodziury - ciągnie równomiernie od najniższych obrotów. Pracuje bez odczuwalnych wewnątrz wibracji, z bardzo dobrą kulturą pracy. Bez wysiłku, jakby od niechcenia rozpędza auto do 200 km/h i więcej. Zdaniem wielu osób, to najlepszy diesel w klasie 2.0, na równi z dieslem BMW i Hondy 2.2 Świetny silnik. Skrzynia jest 6 biegowa, działa dokładnie, z oporem, ma krótkie drogi prowadzenia drążka. Nie jest to skrzynia idealna. Marzę żeby kiedyś Fiat miał skrzynie, które pracują jak w Hondzie albo VW.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynię opisałem przy silniku.
5,0
Układ jezdny
Posiadam wersję Sport (nie mylić z pakietem stylistycznym Sport, który można dokupić do wersji Dynamic). Zawieszenie z kołami 225/45/17 jest twardsze niż w innych wersjach. Jest pewniejsze i bezpieczniejsze ale trzeba uważać na dziury, studzienki, krawężniki itp. Zawieszenie jest ciche, sprężyste i pozwala bardzo pewnie prowadzić Bravo po zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu widoczność jest OK. Czasem przeszkadzają szerokie słupki. Do tyłu jest słabiej, z powodu dość wąskich okien bocznych i tylnego. Sytuację ratują lusterka ale warto mieć czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Piękne wskaźniki w tubach, ze wskazówkami startującymi pionowo z godziny 6ej i karbonowa deska rozdzielcza. Wszystko jest czytelne i "pod ręką". W wyposażeniu jest klimatyzowany (lub ogrzewany) schowek w podłokietniku. Bardzo wygodne są przednie, kubełkowe fotele, ten kierowcy ma dodatkowo regulację lędźwi. Kierownica jest sportowo profilowana, wykończona perforowaną skórą. Długa trasa w tym aucie w ogóle nie męczy. Podróż umila świetny, fabryczny zestaw Hi-Fi z subwooferem w bagażniku. Do tego jest system głośnomówiący, który czyta SMSy i pozwala rozmawiać przez komórkę, bez odrywania rąk od kierownicy. Jest jeszcze wejście USB, do czytania np. pena z MP3. Bagażnik jest naprawdę spory jak na auto kompaktowe. Wkurza tylko wysoki próg załadunku - trzeba się głęboko pochylać i można porysować tylny zderzak.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest super! Jadąc z prędkością ponad 70-80 km/h nie trzeba włączać wiatraka nawiewu. Mam klimatyzację manualną, która jest bardzo wydajna, łatwa w ustawieniu, do tego nie czuć, żeby obciążała silnik i najlepsze - z klimą auto nie pali więcej!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze, z tyłu jest przeciętnie. Jeśli z przodu siedzą dryblasy ponad 190 cm. wtedy z tyłu jest ciasno. Nie ma miejsca na nogi. Trzeba jednak pamiętać, że Bravo to nie limuzyna tylko auto kompaktowe. Samochód raczej dla młodych ludzi z małymi dziećmi.
5,0
Wyciszenie
Zawieszenie i silnik są naprawdę ciche. Można swobodnie rozmawiać jadąc ponad 160 km/h ale nawet przy 200 km/h nie jest przesadnie głośno. Bardzo duży plus.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność to bardzo mocny punkt Bravo Sport 2.0 Średnie spalanie trasa 80%/miasto 20% to wg kwitków z tankowań, niecałe 6 l. Przeglądy są co 35 tys. km., wymiana oleju wg wskazania komputera lub max co 2 lata. Cena przeglądu: 400-600 zł. (miasto wojewódzkie).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 80 tys. zł. można kupić kompletnie wyposażone Bravo Sport, z mocnym 2 litrowym dieslem. Samochód piękny, świetnie jeżdżący, mający bardzo dobrą gwarancję i okresy między przeglądami. Moim zdaniem Bravo jest bardzo dobrym i udanym autkiem. W bardzo dobrej wersji Sport może być zakupem na lata, bo żal z takim autkiem się rozstawać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak jest ciepło za zewnątrz, to pojawiają się trzaski gdzieś z prawej strony, spod deski. Tylko jak jest ciepło. Poza tym nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje i mam nadzieję, że nie będzie. Zresztą jest 3 letnia gwarancja.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD Multijet 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
5,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d