Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Głodny, 10 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 149 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : mimo pokonania 1400km z prędkościami 140- 170km/h nie wziął oleju, przynajmniej nie na tyle żebym zauważył na miarce a stan spr przed wyjazdem bo byłem ciekawy tego. No i spalanie na tej trasie 5,5- 5,8L/ 100km to jest coś niebywałego! Nie wierzyłem własnym oczom!
5,0
Całokształt
Witam! Tu znowu głodny:-)! Jest 30.12.2014r. i przebieg bravolocika urósł do 148500km. W międzyczasie wymieniłem olej z filtrem oleju, powietrza, kabinowym i paliwa(ten akurat jest dość drogi bo kosztuje ok 150zł)i za wszystko zapłaciłem 350zł! Czyli koszt nie wielki porównując z ASO. Robocizny nie liczę bo wymieniłem sobie sam z racji że jestem mechanikiem. Co do awaryjności to muszę przyznać że naprawdę nic złego powiedzieć nie mogę bo śmiga bez awarii! tfu tfu żeby nie zapeszyć:-)! (chyba że ktoś wliczy w to wymianę klocków hamulcowych przod i tył) a śmignałem fajną trasę z pod Poznania do Bielefeld i z powrotem czyli ok 700km w jedną stronę. Z racji że pierwszy raz jechałem do zachodnich sąsiadów to w tamtą stronę starałem się jechać przepisowo czyli ok 140-150km/h na autostradach zarówno w Polsce jak i w Niemczech nawet jak były odcinki "no limits"(tam gdzie było 70 to jechałem 70) z powrotem już mnie bardziej ciągneło do domciu i śmigałem 160-170km/h i tylko z 1 przystankiem. naprawdę mega fajnie się smigalo a bravo szedł jak szalony i nie dawał po sobie odczuć zmęczenia czy to konkretny deszcz lał czy slońce dawało czadu. Co najważniejsze spalanie nie było wyższe niż 5,8L/100km! W tamtą stronę wyświetlacz mi pokazywał 5,5L/100km. Szczęka mi opadła! na dowód tego jak tankowałem w Niemczech to wróciłem i jeszcze 1/4zbiornika paliwa została! w tamtą strone było też 1/4 zbiornika jak dojechałem na miejsce. Bałem się, że mogł połknąć większe ilości oleju, ale głupio mi było sprawdzać u niemca pod domem więc tylko zapuściłem silniczek i heja do domu. Na drugi dzień już po powrocie sprawdzam bagnet a on jak miał max tak ma nadal! Aż go chciałem cmoknąć w koreczek od nalewania oleju bo to świadczy że skubany nic nie wziął czyli silnik jest lala:-)!
Wrażenia
5,0
Silnik
świetny! nadal fajnie wciska w fotel i malo pali.
4,0
Skrzynia biegów
No czasami troszkę przyhaczy dwójeczka przy redukcji z 3 na 2 i ma troszkę krotkie 1,2, ale ogolnie to jestem zadowolony. Najważniejsze że się nie psuje!
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. jest sztywny i posluszny. Taki jak lubię.
Komfort
4,0
Widoczność
Co tu się bedę rozpisywał. Nic się nie zmieniło wraz ze wzrostem przebiegu:-)! Do przodu jest super, na boki trochę irytują szerokie słupki ale no gdzieś musieli te jaśki powciskać żeby ludzie byli bezpieczni. a do tyłu słabo, warto zaiwestować w czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Jedyne co mnie na początku zirytowalo to to że przyciski od ustawiania wysokości reflektorów przednich są od str pasażera. Ja często jeżdzę w czterech lub 5 ciu chłopa więc często tam sięgać muszę ale co zrobić, nie zmniejszyło to mojego amore do tego auta:-)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
tu jest w porządku. ważne żeby filtr kabinowy pamiętać wymieniać bo inaczej będą szyby parowały.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu jeszcze nikt mi nie narzekał że jest malo miejsca:-) natomiast z tyłu trzech postawnych facetów ma co robić...no cóż przynajmniej jest im ciepło:-)
4,0
Wyciszenie
tu jest dobrze. nie mam porownania do konkurentów natomiast mi nie przeszkadza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest bajka! Na szczęście nie posiada moje bravo dpf więc ja nie posiadam problemów z eksploatacją:-)! pali ok 6,5 w cyklu mieszanym, w długiej trasie to i 5,5 spali a w mieście to nie wiem bo zawsze stamtąd szybko uciekam;-)
5,0
Stosunek jakość/cena
rewelacja! młody rocznik i niska cena nie niesie za sobą przygód a autko ma ekonomiczny i bezawaryjny silnik. czego więcej chcieć?!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak więc to jest najlepsza ocena dla niego. Wymieniam tylko części eksploatacyjne jak filtry i oleje no i klocki z przodu i z tyłu ale to dlatego że piszczały trochę i mnie to zirytowało więc wymieniłem na trw i jest cisza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK hi hi:-)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d