Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Głodny, 11 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Po prostu wyrywa asfalt i wciska w fotel:-)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : ciekną często lewe tylne zaciski hamulcowe bo aluminium się tam utlenia.
Przeniesienie napędu : przy przebiegu około 125 tyś km dwumas był \"wyhuśtany\" na 5 ząbków w skali do max. 7 ząbków luzu
Karoseria : odrysk na klapie w narożniku i już nalot korozji po 3 miesiącach
4,0
Całokształt
Autkiem świetnie śmiga się w dalekie trasy. Mało pali zarówno w trasie(ok 5,4 - 5,7L/100km) jak i w cyklu mieszanym(6,2- 6,5L/100km). Ma ogromny zapas momentu obrotowego potrzebnego do wyprzedzania! Bez problemu zaczynam wyprzedzać przy 80km/h na 6 biegu aa za chwilkę mam 120 i więcej...po prostu pocisk:-)! Pozycja kierowcy rewelacja, stosunkowo dużo miejsca z tyłu, sztywny na 17 calowych aluskach ale zakręty bierze jak przyklejony! ogólnie mimo że początkowo mnie wkurzył wymianą sprzęgła, przepływomierza, chłodnicy wody i zacisku lewego tylnego to reszta jest bajka!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo kulturalnie, cicho i ma naprawdę duży zapas mocy. Wyprzedzanie tirów od 90km/h na 6 biegu jest prawdziwą przyjemnością! Na początku wkurzało mnie to że nie mam gdzie wykorzystać tego potencjału:-)! Dojeżdżam do pracy w 5-cioro osób po ok 80-90kg każdy i tak zapakowane auto nie ma żadnego problemu z wyprzedzaniem!
3,0
Skrzynia biegów
Nie ma tej precyzji co w japończykach ale daje rade. Nielubi natomiast agresywnego stylu jazdy bo skrzynia nie pozwala na bardzo szybką zmianę biegów. Niestety jest dwumas ale przeżyłem jakoś wymianę sprzegła z dwumasem (koszt części 2 tyś zł, robocizna 500zł)
5,0
Układ jezdny
Osobiście lubię sztywne autka i mam w swoim 17 calowe felgi na lato więc jest już sztywny w tym momencie ale zakręty bierze jak po torze:-)zimą śmigam na 16 calowych i jest naprawdę komfortowo
Komfort
4,0
Widoczność
Mam co prawda przyciemniane szyby więc na własne życzenie pogorszyłem sobie widoczność do tyłu ale po za tym i tak są bardzo szerokie tylne słupki, przednie również są dość duże ale to gwarantuje bezpieczeństwo w razie dachowania wiec jest oki.
4,0
Ergonomia
Trochę irytują przyciski od menu komputera po stronie pasażera ale no coż, po za tym jest super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dla mnie bomba! Szybko odparowywują szyby, dobrze dmucha, szybko się nagrzewa, jak na diesla poprostu lala!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu może jest troszkę mało miejsca jak na trójkę postawnych osób ale przy normalnym czteroosobowym użytkowaniu miejsca nie brakuje.
5,0
Wyciszenie
Generalnie do około 150km/h jest cichutko, powyżej robi się trochę głośno z powodu szumu wiatru.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest super! Komputer pokazuję w trybie mieszanym na zbiorniku średnią 6,2 -6,4L/100km. Trasa z Poznania do Mrzeżyna bez klimy w 5 osób i pełen bagażnik ciuchów i jedzenia a spalanie 5,4L/100km z powrotem bylo gorzej bo korki, klima a spalanie 5,8L/100km. Poprostu lalunia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest dosyć przystępna w stosunku do rocznika, wyposażenia i przebiegu. Autko godne polecenia! Daje dużo satysfakcji z jazdy za przystępną cenę!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj generalnie muszę trochę przyhamować bo mimo że kupiłem autko z komisu przysalonowego POL-CARU i zapewniali mnie że wszystko jest lalka to okazalo się później że to próg był wymieniany o czym nie mówili ale wiem na 100% że był wymieniony, to lewa strona była gdzieś przytarta i trochę kiepsko pomalowana(jak go oglądałem to był zakurzony i nie było opcji umycia. W sumie mam go nie cały rok a padł mi przepływomierz. i sprzęgło też już wymieniłem przy przebiegu około 125 tyś km. To zacisk hamulcowy zaczął ciec. Aha dowiedziałem się że to przypadłość tych fiatów. Więc miał już trochę prawo mnie zirytować ale na razie odrabia straty niezawodości.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d