same ahy i ohy, MJ 150 czarny na 18" felgach robi wrażenie, zaczyna mnie trochę irytować to że każdy chce stawać na światłach do rywalizacji gdy tylko spojrzy obok i widzi moje auto :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak każdy klekot przy zimnym silniku dosyć głośno klekocze, niemniej na rozgrzanym silniku jest wyraźnie cichszy od HDI nie mówiąc już nawet o TDI.
Co do elastyczności nie mam zastrzeżeń, jest jest co najmniej dobra chociaż nie odczuwa się tak bardzo przyrostu prędkości po przez sporą masę auta. Przyspieszenie namacalnie odczuwa się gdy 130 konny golf 4 TDI zostaje w tyle na światłach.
4,0
Skrzynia biegów
Przy zimnym silniku , skrzynia biegów chodzi stosunkowo ciężko i mało precyzyjnie w porównaniu do mojego poprzedniego auta, czasem trzeba się nawalczyć przy wrzucaniu 1 lub wstecznego.
Natomiast przy ciepłym silniku precyzja znacznie się poprawia i właściwie nie stwarza żadnych problemów, a nawet pokusił bym sie o stwierdzenie że jest idealna.
6 biegowa skrzynia daje naprawdę dużo, lepsze osiągi przy starcie, aż po świetną kulturę pracy na 6 biegu przy 120 km/h na autostradzie ;-)
-1pkt za brak precyzji i sporadyczną walkę przy zimnym silniku.
4,0
Układ jezdny
Funkcja city to piękna sprawa, ale przy wyższych prędkościach czuć brak precyzji sterowania, a najlepiej odczuwa się to przy nagłym dohamowywaniu z wyższych prędkości, czuć wówczas delikatne zarzucanie autem, trzeba się przyzwyczaić do tego typu wspomagania wtedy jest dużo lepiej, jeśli chodzi o zawieszenie to bardzo duży plus, auto bardzo dobrze trzyma się drogi a jazda na 18" felgach wcale nie jest uciążliwa a wręcz przeciwnie poprzez większe koła mniej odczuwa się nierówności, oczywiście profil 40 i te 225 daje o sobie znać na koleinach ale tak jak już napisałem nie jest to praktycznie duża utrata komfortu.
warto tu jeszcze wspomnieć o HH czyli hill holder, rewelacyjna sprawa dla początkujących kierowców, prze stromych podjazdach auto po spuszczeniu nogi z hamulca przytrzymuje go jeszcze przez kilka chwil aby wcisnąć sprzęgło wrzucić bieg i spokojnie ruszyć.
-1pkt za lekką utratę stabilności podczas nagłego hamowania.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność jest niezła właściwie nie ma się do czegoś poważniejszego przyczepić, kwestia parkowania do tyłu to tak naprawdę kwestia wyczucia długości auta, i z całą pewnością można się obyć z czujnikami parkowania.
4,0
Ergonomia
wszystko jest pod ręką, siedziska zapewniają wysoki komfort nie są zbyt twarde ale także nie są miękkie, trzymanie na boki mogło by być nieco lepsze.
- 1pkt za słabe trzymanie boczne foteli przednich, jak na wersje sport powinny być zdecydowanie twardsze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
gdybym tylko domówił ogrzewanie elektryczne które było dostępne do MJ to niczego więcej nie było by potrzeba, klimatronik zapewnia brak zaparowanych szyb a kultura pracy nawiewu jest po prostu rewelacyjna, no i do tego wszystkiego jeszcze system AOS.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń z przodu do komfort przez duże K z tyłu to inna bajka, i o ile nie ładują się do tyłu 180-190 cm osoby to wszystko jest ok.
- 1pkt za mało miejsca z tyłu
5,0
Wyciszenie
jak na diesla to po prostu rewelacja, przy ciepłym silniku w środku ciężko się domyślić że to diesel, podczas jazdy cisza więc zasłużona 5
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy przebiegu niecałych 2000 km spalanie średnie według komputera wynosi 9L/100km
w mieście pali około 7-10 L /100km w zależności od stylu jazdy.
w trasie spalanie znacznie spada o oscyluje w granicach 5 L/100km przy 80-100 km/h na 6 biegu
5,0
Stosunek jakość/cena
w takiej cenie auta z takim silnikiem i w takiej konfiguracji po prostu nie ma. jak dla mnie stosunek jakość / cena to po prostu rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
póki co nie zauważyłem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
póki co nie zauważyłem
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW
[l/100km]