Silnik
: genialna jednostka, wzór do naśladowania i jeszcze w tej cenie - super
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: j/w zawór EGR
5,0
Całokształt
prawie 400 tyś. km. i w sumie to oprócz kilku drobiazgów nic temu autu nie dolega, dlatego mimo że rozglądam się za zakupem nowego auta, autentycznie boję się a właściwie jestem przekonany że na tak trwały egzemplarz jak fiat bravo 2, nie trafie.
Świetny silnik, brakuje trochę koni do bardziej dynamicznej jazdy, ale w sumie to nie jest źle.
Wrażenia
5,0
Silnik
genialny silnik multijet 8V 120 koników, silnik który zbiera się całkiem dobrze ale bez ochów i achów, najważniejsze w tej jednostce jest jego trwałość i niezawodność i ja taki egzemplarz użytkuje obecnie.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegowa skrzynia nie do zajeżdżenia, sprzęgło wymienione przy 240 tyś. przebiegu, zaczęło się delikatnie ślizgać.
4,0
Układ jezdny
szału nie ma ale tragedii też nie
4,0
Karoseria
póki co rdzy brak ot mały nalot rudej na progach, nic więcej
Komfort
2,0
Widoczność
słaba widoczność
4,0
Ergonomia
wszystko w zasięgu ręki, nie mam się do czego przyczepić
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nagrzewa się baaaaardzo długo ale chłodzenie od ręki
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przód super, tył słabo, mało miejsca na nogi.
5,0
Wyciszenie
maks. ocena, bo jak na diesla, to rewelacja, tak do 120 km/h powyżej już robi się szum ale można swobodnie rozmiawiać bez podnoszenia głosu, dopiero od 160 km/h szum huk warkot wycie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
super super super, ceny części tanie pod warunkiem że nie kupujemy w autoryzowanej stacji bo w niej ceny zaporowe ale dobrej marki zamienniki o min. 50% tańsze.
5,0
Stosunek jakość/cena
jestem pod wrażeniem, ten stosunek jest nie do pobicia przez praktycznie większość producentów aut.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wycieraczki szyby tylnej to jakiś absurd, dość częsta wymiana żarówek przednich o dziwo tylne to wymieniłem z 3 razy podczas tych 12 lat ekspl., ale przednie to praktycznie co 2 lata.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
cholerny zawór EGR, to już 3 wymiana w ciągu 12 lat eksploatacji
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]