Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Marian z Rzeszowa, 7 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 104 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo fajne odczucia mocy i momentu, pomimo pełnego "pokładu" bez problemu daje radę pod górkę jak i przy wyprzedzaniu.
5,0
Całokształt
Zaskoczyła mnie pewna harmonijność w Fiacie; podoba się z zewnątrz, zwłaszcza kobietom, fajny w środku (deska rozdzielcza klasyczna, zegary doskonale widoczne, w tubach, niczym w Alfie), a zawiechy i silnik... takie miały być. Dziwne to dla mnie, że to produkt włoski, a taki dopracowany w każdym szczególe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobre osiągi i fajne brzmienie, jakby był większy, a to tylko 1600. Ciągnie od dołu (czyli 1600 obrotów) aż miło, tylko szkoda, że "para" kończy się po 3500. A spalanie niewielkie: przy stałej prędkości 110km/h - 4,5l/100km, autostrada 140km/h - około 6l/100km, miasto poniżej 7l/100km.
5,0
Skrzynia biegów
To jest mocna strona tego modelu. Biegi prowadzą się samoistnie, lewarek wskakuje intuicyjnie, pod warunkiem, że wbijamy biegi normalnie, bez pośpiechu. Jeśli tylko spróbujemy po sportowemu, szybko, możemy być zaskoczeni, że wskoczył nam bieg niższy, niż planowany... Mimo wszystko przy normalnej jeździe, skrzynia jest bardzo dobra i intuicyjna.
4,0
Układ jezdny
I tutaj mam problem, ponieważ dla mnie zawieszenie jest za twarde, takie, uwaga!, niemieckie... Doskonale trzyma się drogi, czuć wyraźnie granicę przyczepności przodu lub tyłu, a jednocześnie w trasie nie męczy. Tylko te poprzeczne nierówności, gdyby były lepiej wybierane, byłoby perfekcyjnie. Słychać delikatne stuki. Chyba za dużo wymagam, ale jest to moja ocena i bardzo mi to przeszkadza.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku super oprócz "przodu na skos", to znaczy przednie słupki zasłaniają trochę widoczność, trzeba uważać przed przejściami dla pieszych i na skrzyżowaniach. Lusterka wsteczne są duże, tylna szyba ułatwia parkowanie, ponieważ widać, gdzie auto się kończy.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, kierownica wielofunkcyjna upraszcza życie. Użytkuję wersję z tempomatem półaktywnym, którego obsługa jest umiejscowiona poniżej dżojstika obsługi świateł i kierunkowskazów. Kilka razy zdarzyło mi się wyłączyć światła! Może dlatego, że za rzadko używam tempomatu?
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Mimo, że to "ropniak", rozgrzewa się szybko, sprawnie grzeje lub chłodzi wnętrze, funkcja szybkiego odparowywania szyby przedniej rzeczywiście działa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem średniego wzrostu, na wysokość łatwo się dopasować ze względu na regulację fotela kierowcy, pasażer ma jeszcze więcej miejsca. Ale ocenę obniża za mała regulacja kierownicy w osi podłużnej. Kierownica jest na maksa odsunięta od tablicy, a mimo wszystko nogi nie mają miejsca i za bardzo są ugięte. Ma to znaczenie w trasie i to długiej, na krótszych dystansach (100-200km) nie przeszkadza. A z tyłu jest miejsca tylko-tylko, osoby powyżej 190 będą narzekać.
3,0
Wyciszenie
I to jest najsłabszy punkt tego udanego modelu. O ile szum wiatru i odgłos silnika będą przeszkadzać przy prędkościach autostradowych (140km/h i powyżej), to jakość asfaltu poznamy przy znacznie niższych prędkościach, Odpowiednio dobrane opony częściowo pomogą w zlikwidowaniu tego hałasu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, Fiat i jego serwis nie należał do najdroższych. W sumie jest to niezawodny model, tak więc obsługa ogranicza się do wymiany części i płynów eksploatacyjnych, które są bardzo tanie. I do tego spalanie paliwa na bardzo niskim poziomie. No, może nie bardzo, ale niskim. Przy stałej prędkości 110km/h - 4,5l/100km, w mieście poniżej 7l/100km, a przy 140 około 6l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
I to jest naprawdę super sprawa. Za niewielkie pieniądze otrzymujemy kawałek niezawodnego auta ze sporym bagażnikiem, do tego z ładnym nadwoziem i bardzo przejrzystą deską rozdzielczą.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz tylko przy gwałtownym spadku temperatury i dużej wilgotności powietrza, zastrajkował... komputer. Po takiej nocy zgłosił awarię silnika. Po resecie błędu (przepływomierz powietrza) odpalił i odjechał...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawór EGR. Zawiesił się przy przebiegu około 90 000km. Okazało się, że dostał się do zaworu jakiś płyn (woda). Przebieg 104 000km wymiana świec żarowych. I to tyle.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d