Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

prz, 7 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto wygląda całkiem dobrze i nowocześnie. Nie widać poważnych śladów zużycia. Eksploatacja jest stosunkowo tania, usterkowość na przyzwoitym poziomie, chociaż drobne awarie przytrafiają się coraz częściej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Auto wygląda całkiem dobrze i nowocześnie. Nie widać poważnych śladów zużycia. Eksploatacja jest stosunkowo tania, usterkowość na przyzwoitym poziomie, chociaż drobne awarie przytrafiają się coraz częściej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trwały i niezawodny napęd. Kiepska kultura pracy ale niezła dynamika i niskie zużycie paliwa. Przy spokojnej jeździe można zejść do 5 l/100km a średnie zużycie w granicach sześciu litrów nie wymaga oszczędnej jazdy.
2,0
Skrzynia biegów
W porównaniu do nowych samochodów wypada bardzo kiepsko. Biegi wchodzą ciężko, mają długie drogi prowadzenia, dobrze, że wyraźnie czuć kiedy wskakują. U mnie na trzecim biegu słychać lekki odgłos huczenia skrzyni.
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się dobrze ale jest mało komfortowy. Zawieszenie się nie tłucze ale też nie pracuje zbyt cicho. W nowych kompaktach jest wyraźnie lepiej.
Komfort
2,0
Widoczność
Małe szybki i szerokie słupki. Jadąc po łuku obserwuję drogę raz przez przednią, raz przez boczną szybę. Do tyłu widać bardzo mało.
4,0
Ergonomia
Fotele wyglądają skromnie ale są całkiem wygodne i zaskakująco dobrze podpierają w zakrętach. Bardzo dobra pozycja za kierownicą. Materiały przed kierowcą są twarde ale wyglądają ładnie i nie wydają żadnych odgłosów. Obudowa środkowego tunelu i materiał dźwigni hamulca ręcznego to najtańszy, brzydki plastik- przesada. Schowek przed pasażerem jest pojemny i funkcjonalny, kieszenie w drzwiach przyzwoite ale wgłębienia na kubki do niczego się nie nadają.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna klimatyzacja i nadmuchy na tylną kanapę ale bardzo powolne nagrzewanie wnętrza w zimie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu na nogi, na głowę i na szerokość. Z tyłu całkiem przyzwoicie, trochę ciasno na wysokości kolan. Pojemny bagażnik z wysokim progiem załadunku i skomplikowanym składaniem oparcia.
2,0
Wyciszenie
Auto jest w miarę ciche podczas jazdy ze stałą prędkością nawet do ok. 150 km/h, ale silnik bardzo hałasuje w trakcie przyspieszania. W porównaniu do benzynowego Citroena c4 II gen. 1.6 jest ciszej przy stałej prędkości powyżej 100 km/h ale niedawno jeździłem nowym golfem i leonem i to była bardzo duża różnica na niekorzyść Fiata, zwłaszcza podczas przyspieszania. 20 letnie Audi A6 mojego brata jest o kilka klas lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto bardzo mało pali i jest tanie w naprawach. To najtańszy w zakupie i utrzymaniu w miarę współczesny kompakt. Po przejechaniu 120 tys. km. przytrafiło się kilka drobnych usterek.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej. Ładne i nowocześnie wyglądające auto, które jest trwałe i niezawodne za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tuleje wahaczy, końcówka tłumika, oświetlenie wnętrza, przepalone żarówki. pęknięta sprężyna
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
EGR, skraplacz klimatyzacji, skrzynia biegów szumi na trzecim przełożeniu.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d