Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

zdegustowany, 8 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 325 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Cały samochód mnie pozytywnie zaskoczył za pieniadze jakie trzeba teraz za niego dać ciężko o lepszą ofertę. Dzięki rzetelnemu serwisowaniu pomimo sporego przebiegu mogę na nim polegać
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Zamarzają dysze od spryskiwaczy szyby zimą na autostradzie
5,0
Całokształt
Uważam Fiata Bravo za jedną z najlepszych - jeśli nie najlepszą biorąc pod uwagę koszty utrzymania - propozycję na rynku używanych kompaktów. Bardzo dobre silniki, dobre zabezpieczenie antykorozyjne, tanie części, nieskomplikowane zawieszenie które jest tanie w naprawach, nie kradną go - tanie ubezpieczenie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Było by 5 gdyby był lepiej wyciszony i bardziej okrzesany. Generalnie bardzo udana jednostka o legendarnej trwałości. Co ważne trwały jest nie tylko układ korbowo-tłokowy ale i osprzęt o który w turbodieslu może generować wysokie koszty. Wtryskiwacze, turbo, dwumas w moim aucie są seryjne. Generalnie: poniżej 1500 obrotów totalny brak mocy. 1500-1800 coś tam zaczyna kiełkować 1800 -2000 mam wrażenie że w tym przedziale mam do dyspozycji 80% momentu obrotowego. Powyżej 2000 pełna moc. Dodam że mój silnik jak i cały osprzęt są w pełni sprawne. Jeśli komuś auto poniżej 2000 obrotów "nie jedzie" ma jakiś defekt np. przepływomierza. Silnik ten polecam komuś kto jeździ sam lub z jednym pasażerem. Do większych obciążeń troche brakuje mocy na drogach ekspresowych. Zawsze można też poddać auto chiptuningowi.
4,0
Skrzynia biegów
Powiem tak, skrzynia ma długie drogi prowadzenia co mi się podoba. Precyzja wybierania biegów gorsza niż np w Hondach ale moim zdaniem ok. Przy 90km/h mamy ok 1800-1900 obrotów przy 120km/h 2300. Przy 160km/h chyba 3000 obrotów. U mnie przy przebiegu 320tys. km dwumas czasami zapuka.
4,0
Układ jezdny
Nie jest jakoś wybitnie komfortowy ani wybitnie sportowy. Generalnie szkoda że Bravo stoi gdzieś pośrodku i samo nie wie jakie chce być. Powyżej 140km/h jadąc pod wiatr trzeba trzymać kierownicę powyżej 160km.h mam wrażenie że samochód zaraz wzbije się w powietrze. Na autostradę wybrałbym większe i cięższe auto.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu jest dosyć słabo. Mocno pochylone przednie słupki utrudniają obserwowanie otoczenia i może ukryć się za nimi samochód któremu potem nieświadomie wymusimy pierwszeństwo. Widoczność do tyłu również kiepska ale z pomocą czujników parkowania i wystarczająco dużych lusterek parkowanie tyłem to pestka.
5,0
Ergonomia
Osobiście nie mam absolutnie żadnych zastrzeżeń. Jak na swój segment Fiat ma wygodnie fotele. Najdłuższy odcinek na raz to 700km ciągłej jazdy i nic mnie nie bolało. Rozkład przycisków jak dla mnie ok. Jest trochę schowków w tym jeden schładzany lub podgrzewany.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak we wszystkich dieslach którymi jeździłem na ciepłe powietrze z nawiewów trzeba trochę poczekać. Klima bez zarzutu. Zauważyłem dziwną przypadłość jadąc zimą autostradą zamarzały mi szyby boczne od wewnątrz mimo włączonego ogrzewania - może uszczelki drzwi już do wymiany?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo ok z tyłu za mną ok. 180cm ciasno
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: miasto 6-7l autostrada 140kmh - 6,4l trasa 90km/h ok 5l jakoś. Średnie spalanie w korku(jedynka, hamulec, jedynka, ...itd) mierzone na dystansie 500m to ok 9 litrów. Części tanie, ubezpieczenie tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem biorąc pod uwagę koszty utrzymania auto do tego co feruje nie ma lepszej oferty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie wymieniane elementy eksploatacyjne: poduszki łożyska amortyzatorów przód 350zł z robotą, łaczniki stabilizatora, łożysko tylne koła 250zł z robotą. Zatkanie i wylogowanie egr-a 250zł. Padł przepływomierz o zgrozo fabryczny od nowości! koszt nowego to prawie 600zł. Podjąłem próbę wyczyszczenia środkiem od liqui moly. Udało się i przepływka smiga
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, za rok lub dwa pewnie dwumas będzie do wymiany Samochód nigdy mnie nie zawiódł moge na nim polegać jak na przyjacielu

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d