Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

Jarek, 10 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 209 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
nadszedł czas podsumowania i mimo podsumowań które są już na tym forum i po części szkalują ten egzemplarz, to moje podsumowanie nie będzie aż tak niesprawiedliwe dla tego auta, bo nie mam ku temu podstaw. Kupiłem bravo w 2007 nowiuśkie, prosto z salonu i byłem/jestem dalej królikiem doświadczalnym. Auto nowe, niesprawdzone, bez żadnych opinii, tylko kilka artykulików "dziennikarzy" znających się na autach tak samo jak 90% Polaków. Więc jakby nie było ryzykowałem, kupując trochę "w ciemno", model jaki pojawił się w tamtym czasie na drogach. Co mogę napisać, po prostu wsiadam i jadę. NIC kompletnie nic się nie dzieje takiego co mogłoby mnie doprowadzić do szewskiej pasji. Części eksploatacyjne (płyny, oleje, smary, rozrząd, filtry, żarówki) i ich wymiana to naturalne, o tym nie ma co się rozpisywać. Jedyna rzecz jaka została w nim uszkodzona i wymieniona i to z mojej winy (wjechałem w zajebistą kałużę) to zawór EGR, oraz rolka alternatora bo piszczała. Pierwsza wymiana klocków przednich nastąpiła przy 80.000 bo mi się żarówka o tym informująca zapaliła, plus zapas na wymianę to pewnie dociągnąłbym do 85 tysi. Także wynik dla mnie imponujący a uwierzcie mi lekkiej nogi to ja nie mam. Pewnie gdybym się pieścił z autem to dociągnąłbym do 100.000 albo i więcej, ale nie, jeźdżę ostro, szybko i 4 tysie obrotów to dla mnie chleb powszedni. Silnik zalewam olejem SELENIą, tak jak producent zaleca i to jest jedyna rzecz jaką robię nie co 30 tyś. jak zaleca producent a co 20 tysi., ale nie wydziwiam, nie pucuje co sobota wozu, jak jest brudny to pojadę do myjni i po sprawie w końcu to on ma mi służyć a nie ja jemu. Skrzypienie zawieszenia nie jest dla mnie jakimś wielkim problemem, pocenie się osłony obok turbiny było praktycznie od początku, nic z tym nie robię i w niczym to nie przeszkadza, pocenie/parowanie tylnego klosza lamp nie spowodowało we mnie odruchu w****ienia, kierownica "skórzana" pomarszczona jak cholera, zaczeła się sypać, nie kombinuje, jeżdżę z taką jaka jest, znaczek tylny fiata odpadł, przykleiłem na super-glue i mam to w *****, coś mi tak skrzypiało jak skręcałem kołami, ale samo cudownie przeszło, nie dociekałem co to i dlaczego, także jak widzicie jestem z tego typu kierowców którzy nie przykładają wielkiej wagi do auta które jak wcześniej napisałem ma mi służyć jak tylko się da a te drobne usterki są naprawdę dla mnie małym żeby nie napisać żadnym problemem. Dlatego po 7 latach eksploatacji, jeżdżąc praktycznie w 75% po mieście, mogę śmiało napisać, auto sprawdza się wyśmienicie a może dlatego że akurat trafiłem na egzemplarz, który ma szczęście nie psuć się. Gdybym miał jeszcze raz kupić to auto to kupiłbym zdecydowanie ale tylko z tym silnikiem. Szkoda że wielu kierowców nie doceniło tego auta, nie tylko w Polsce.
Wrażenia
5,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Komfort
3,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d