Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

slawek, 12 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Super chodzi a po tuningu bajera nie ma problemu czy mróz czy upał pali na dotyk i jest cichutki.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : jedyną uciążliwą usterką jest zarzucanie wody lub płynu do spryskiwaczy na boczną szybę kierowcy z powodu długiego pióra wycieraczki od strony kierowcy co powoduje konieczność co jaki czas przetrzeć boczną szybę bo ogranicza widoczność w lusterku
5,0
Całokształt
5-lat temu zastanawiałem się kupić Fiata czy Hondę Civic w sumie kasa był ta sama lecz po przeczytaniu postów na temat Hondy dziękuję za Fiata choć muszę się przyznać ze wcześniej jeździłem starszymi modelami tych aut i chyba to przeważyło nad decyzja zakupu.Po za tym bardzo podoba mi się zewnątrz i w środku a po przebiegu 150tyś.km prawie tego nie widać.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik przy 54tyś.podkręcony do 150KM.Wcześniej nie było źle,ale teraz jest super bardzo elastyczny cichutki i zrywny turbinka załańcza się już przy 1450obr/min.także zjawisko turbo dziury praktycznie nie istnieje,a przy tym pali po trasie 4,7l.Od początku eksploatacji dolewka oleju 650ml.I co najważniejsze nie ma filtra cząstek stałych
4,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą bez problemów płynnie bez zgrzytów i większych oporów ,ale myślę,że każdego w tej materii trudno jest zadowolić.
5,0
Układ jezdny
Tu duży plus ciche zawieszenie dobrze zestrojone na nasze drogi ukł.kierowniczy też ok.wspomaganie działa progresywnie podczas jazdy i jest też funkcja City.Auto fajnie się prowadzi pewnie i z wyczuciem nawet przy dużych prędkościach.Po twardej Octavi i jeszcze twardszej Hondzie jest super.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu gorsza ale lusterka są duże więc spoko na boki i do przodu dobra.
5,0
Ergonomia
Dla mnie wszystko intuicyjnie bez problemów nawet w nocy widoczność zegarów ok.przełączniki dobrze rozmieszczone a w nocy wszystko ładnie i delikatnie podświetlone.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mógłby się szybciej nagrzewać zimą,trzeba trochę czasu aby silnik złapał temperaturę a co za tym zrobiłoby się cieplej w kabinie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu zawsze może być lepiej z przodu ok z tyłu może trochę gorzej,ale za to bagażnik 400l jak na tą klasę spoko.
5,0
Wyciszenie
Naprawdę cicho zawieszenie ciche ja mam koła 205/16 i myślę że są w sam raz.Silnik po tuningu jeszcze cichszy niż wcześniej nawet przy 190km/h go nie słychać bo głośniejszy wydają szum opony i powietrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa przy prędkościach 100-120km/h 4,7l miasto 5,2-5,4l
4,0
Stosunek jakość/cena
Wiadomo że nie trzyma tak ceny jak by się chciało, ale za to są niskie koszty eksploatacji, przeglądy co 30tyś.km i to rekompensuje utratę wartości
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 103tyś.km padł zawór ERG a tak to tylko przeglądy obecnie przebieg 150tyś.km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria zaworu ERG

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d