Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

acik, 12 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobra jednostka napędowa. Nie wiem dlaczego nowe fiaty bravo nie są w nią wyposażane. Pewnie z powodu Euro 5. Teraz tą samą moc robią z pojemności 1,6 litra - nie wiem czy to dobrze jeśli chodzi o trwałość.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Zawór EGR - przepalony napęd - wymiana
Układ hamulcowy : Piszczące tylne hamulce - okresowe czyszczenie
Karoseria : Miernik temperatury zewnętrznej oszukuje o około 2 stopnie - uwzględnić
5,0
Całokształt
Całkiem udana konstrukcja. Elegancka stylistyka nadwozia wyznaczająca nowy kierunek. Jak grzyby po deszczu wyrastają auta bliźniaczo podobne - patrz Opel Astra IV
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo oszczędny oczywiście jeśli ktoś nie ma zbyt ciężkiej nogi. Trochę słabo zapala przy dużych mrozach ale jeśli pilnuje się akumulatora to jest OK. Trochę mało elastyczny przy niskich obrotach ale ogólnie jest dobrze
4,0
Skrzynia biegów
Czasami pojawiają się zgrzyty pomiędzy biegami - głównie między 1 i 2 oraz 2 i 3. Piąty bieg powinien mieć nieco większe przełożenie lub przydałby się bieg szósty
4,0
Układ jezdny
Trochę skrzypią poduszki pod przednimi amortyzatorami ale da się z tym żyć. W serwisie powiedziano mi że tego się nie wymienia z tego powodu więc dalej jeżdżę.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna szyba trochę mała ale rekompensują to dobre boczne lusterka. Widziałem samochody o jeszcze mniejszej szybie tylnej i wszyscy je chwalą.
5,0
Ergonomia
Czytelne zegary, wszystko pod ręką - przynajmniej to co powinno być. Trochę za daleko do przycisku świateł przeciwmgielnych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zbyt szybko zawala się filtr pyłkowy ( wymiana przynajmniej 2 razy w roku ) Jeśli ktoś korzysta z serwisu to obedrą go ze skóry - życzą sobie ponad 200 złotych za wymianę z filtrem. Ja kupuję filtr za 40 zł i wymieniam go sam. Nawiew do tyłu mógłby być nieco silniejszy - szczególnie w mroźne dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej klasy samochód jest bardzo dobrze. Dla typowej rodzinki 2+1 lub 2+2 jest wystarczająco miejsca dla wszystkich. Bagażnik też jest niczego sobie.
5,0
Wyciszenie
Jeśli przewożę kogoś pierwszy raz to nie może uwierzyć że to diesel. Ja osobiście również jestem pod wrażeniem. Silnik pracuje ciszej niż we Fiacie Punto z silnikiem 1,2 które miałem poprzednio nie mówiąc już o fiacie ducato z silnikiem 2,5 które też posiadam.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w granicach od 4,9 do 6 litrów w zależności od tego czy jest to trasa czy miasto. Przy dojeżdżaniu do pracy 22km przez miasto zużycie nigdy jeszcze nie przekroczyło 6 litrów
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze to bardzo korzystny zakup. Zanim kupiłem Bravo byłem w salonie Volkswagena i tak jak szybko tam wszedłem tak szybko wyszedłem. Za Golfa 1,6 benzyna z podstawowym wyposażeniem zaśpiewali mi ponad 80 tyś. Chyba upadli na głowę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki typu odbijanie przełącznika kierunkowskazów przy dużym mrozie czy jakieś drobne okresowe wibracje jakiś elementów ale tak jest w każdym samochodzie - przynajmniej za te pieniądze
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem już 75 tysięcy i jeszcze mnie nie zawiódł - oby jak najdłużej. Jedyna poważna usterka jaka wystąpiła to uszkodził się zawór EGR - nowy zawór 650 zł i wymiana we własnym zakresie - czyli jak na 75 tyś to całkiem nieźle. Ostatnio sprawdzałem klocki i chyba trzeba będzie zająć się przodem - wakacje się zbliżają.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Bravo II Hatchback 5d