Silnik
: Dość mocny / chyba trwały - bo nie jest oszczędzany / elastyczny i oszczędny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: J.W. 2 razy malowana tylna klapa - jak do tej pory...
Przeniesienie napędu
: Skrzynia zdechła przy 97 tys ( naprawiona na gwarancji )
Układ hamulcowy
: Hamulce w tym aucie są za słabe - wystarczają może do 1.4 pojemności silnika i osiągów
1,0
Całokształt
Z uwagi na cenę pojazdu i wkur...ce szczegóły - wystawiam dwóję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Te 97 tys zjeżdżone po drogach POLSKI, NIEMIEC, SZWAJCARII I HISZPANII.
Elastyczność + moc + spalanie naprawdę OK.
Samochód rozpędza się do ok 220 km / h.
Naprawdę można przyjemnie się nim poruszać.
Spalanie średnie to 7,5 l - nie jeżdżę oszczędnie...
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów zaczęła sprawiać problemy w zimie 2010. W serwisie wtedy otrzymałem odp, że zamarzają linki itp. Podczas podróży i pobytu w Hiszpanii miesiąc temu szkrzynię trafił szlag.
Czyli zamiast biegu nr 1 wchodziła 3, zamiast 3 wchodziła 5 itd. Wymiana linek w serwisie spowodowała powrót do normalności.
Niemniej jednak wydaje mi się to grubą przesadą w samochodzie za 70 tys ( ten wariant wyposażenia )
Do tej pory jeździłem Corollą i dwoma Primerami P11 - przebiegi odpowiednio 250 tys i 415 tys - i nic się nie działo...
Wiem, że takich aut już nie ma i być może nie będzie, ale Fiatem jeździł już też nie będę - i również nie polecam.
To kolejne auto na literę F, które nie działa prawidłowo i wszystkie ironiczne powiedzonka na ten temat są prawdziwe.
Włosi robią dobre buty, pizzę i jeszcze parę innych drobiazgów. Samochody i motocykle ( DUCATI / APRILIA ) - NIE !!!
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie OK. Nic nie bije po przejechaniu 97 tys, auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Tutaj +
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do tyłu kiepska i boki ( taka tendencja w \"dzisiejszych\" pojazdach ) bezpieczeństwo - szerokie słupki.
3,0
Ergonomia
Ergonomia prawie OK. Prawie bo gniazdo zapalniczki jest w popieprzonym miejscu i niektórymi akcesoriami jest problem np. nawigacja samochodowa ( trzeba dopasować wtyczkę )
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca 183 cm i pasażer z przodu mają się dobrze.
Pasażer o podobnych parametrach z tyłu nie będzie się czuł dobrze przy równoczesnym zadowoleniu kierowcy. Kierowca musi się wsunąć nieco do przodu, aby ten z tyłu miał w miarę wygodnie...
4,0
Wyciszenie
Jest cicho
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Już pisałem 7,5 l jak dla mnie.
Słyszałem, że można zejść do 5l, ale trzeba mieć lżejszego buta. Ceny przeglądów gwarancyjnych są na rynkowym poziomie poniżej 1000 PLN.
1,0
Stosunek jakość/cena
Źle - bo nawet za 20 tys nowy samochód ma działać, a nie odwiedzać serwis co kilka dni / tygodni.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi / szczegóły - to one budują opinię ogólną.
A więc zaczynamy :
1) Pierwsza rzecz i wg mnie absurdalna.
Samochód po 6 miesiącach miał odpryski na tylnej klapie ( prawy i lewy dolny róg - miejsce \"styku\" z tylnym zderzakiem ). Odprysk się powiększał i zaczął korodować. W samochodzie kolegi identyczna przypadłość. Więcej - w serwisie dowiedziałem się, że 90% Bravo tak ma. Tak ma i koniec.
Panowie wzięli auto na tydzień pomalowali po to, abym po kolejnych 3 miesiącach przyjechał na kolejne malowanie. Tym razem klapa została
( podobno ) przykręcona mocniej do dachu :) i tylny zderzak zabezpieczono taśmą klejącą. Otrzymałem również kolejne debilne wytłumaczenie, że podczas jazdy wiatr dociska klapę do zderzaka i to dlatego...
2) Zima - 5C - skręcasz w prawo trzymasz dzwignię kierunkowskazu, skręcasz w lewo - to samo.
PO prostu na mrozie wyskakuje automat i już :)
Nie wierzycie - popytajcie innych właścicieli tego modelu.
3) Spryskiwacz przedniej szyby.
Spryskujemy przednią szybę i jak tylko wycieraczka zacznie pracować mamy również brudne boczne szyby. Po prostu rynienki są za płytkie. Można zawsze dokupić owiewki na boczne szyby.
4) Lewarek zmiany biegów ( skórzany ) był skórzany do ok 80 tys. Teraz skóra zeszła...
5) Radioodtwarzacz - działa jak kierunkowskazy, czyli odtwarzacz CS raz działa raz nie. Nie wiem za skurczybyka dlaczego. Serwis też tego nie wie.
NIe będę jeździł z dziurą w desce rozdzielczej. Znowu kompromis - nie słucham płyt, ale przegrywam na pendrive i za pomocą BLUE&ME odtwarzam format mp3.
6) Układ hamulcowy - do dupy. Tarcze hamulcowe zamontowane do silnika o tej mocy nie wystarczają, aby skutecznie wyhamować ten pojazd.
Grzeją się momentalnie - padaka !
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1) 87 tys - utrata mocy / max możliwa prędkość 130 km/h - w GANINEXIE nie stwierdzono co jest powodem - potrzebowali kilku dni na ekspertyzę.
Pan Henio z domowego warsztatu - wymienił filtr powietrza, wyjął i przeczyścił przepływomierz i auto wróciło do normy.
2) Skrzynia biegów - 97 tys. brak biegów.
Serwis GANINEX KATOWICE - omijajcie szerokim łukiem.
Nie wymieniono filtra powietrza po 30 tys,
Wymieniono filtr paliwa na tani zamiennik 34PLN zamiast oryginału 350 PLN ( na fakturze 350 PLN )
Ten serwis to dramat !
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]