Silnik jest niewątpliwie mocnym punktem. To już jego druga zima. W zeszłym roku nie było o czym pisać, bo zima była symboliczna... Tym razem jest inaczej - mróz przekracza rano -15 st.C, a to dla diesla już nie przelewki. Ale po cięęężkim rozruchu i tak pali za pierwszym strzałem...
4,0
Skrzynia biegów
Na zimnym silniku jedynka strasznie \"gumowata\" - wchodzi jak w Polonezie. Po rozgrzaniu problemów nie stwierdzono. Żadnego haczenia, wyskakiwania itp. Działa bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Nic dodać, nic ująć.
Komfort
3,0
Widoczność
Widok do tyłu raczej symboliczny. Jeśli ktoś (jak ja) nie prowadził nigdy dostawczaka, to musi się nauczyć cofania na lusterkach. Czujniki parkowania wskazane...
4,0
Ergonomia
Malutki minusik za włącznik halogenów gdzieś hen na desce, zamiast tam gdzie reszta włączników świateł. Bezsensowne umieszczenie popielniczki traktuję jako walkę z palaczami - dla mnie to minus (ręka nie zgina się pod takim kątem - nawet po złamaniu w nadgarstku). Reszta wzorowa. Duży plus za patent z włączaniem świateł zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Guziczki w pilocie \"mało wypukłe\" - konie z rzędęm temu, kto da radę otworzyć pilotem bagażnik w rękawiczkach...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima - super. Ogrzewanie - katastrofa. Zimą trzeba się przelansować przez całe miasto, żeby z nawiewu poleciało ciepełko. Współczuję ludziom, którzy jadą do pracy kilka kilometrów...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szeroko i wygodnie. Z tyłu to samo. Złudzenie optyczne (nieznane redaktorom Auto Świata), wynikające z niewielkich szyb z tyłu, mocno przekłamuje poczucie przestrzeni. Może i jest ciemno, a linia szyb ciągnie się na wysokości szczęki, ale miejsca jest pod dostatkiem.
5,0
Wyciszenie
Nie mam uwag. Nawet jak na 8-zaworowego diesla jest spokojnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w mieście w granicach 6-6,5 litra; maksymalne zanotowane w mieście - 7. Na trasie latem (nocą), na dystansie Przemyśl - Tarnów: 4,2 l/100km; zimą trasa Dortmund - Katowice (960km) - ze średnią prędkością 98km/h - 5.0 i ani mililitra więcej. Duży przegląd (przy 60kkm) kosztował 1000zł brutto (materiały + robocizna).
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma obecnie na rynku równie ciekawej alternatywy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwa razy żarówka, lekkie chrobotanie kolumny kierowniczej na mrozie, wyskakujący włącznik kierunkowskazów (przy temp. poniżej -5st.C)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wzorowo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]