Tak to juz prawie 3 lata jak bujam się moim bravo. W tym czasie zjeździłem cała Polske i pół Europy (Hiszpania, Francja, Holandia, Niemcy) Samochód swoim wyglądem przyciąga i widać że się podoba, bo faktycznie jest ładny. W czasie tych niespełna 3 lat użytkowania, mogę śmiało napisać kilka uwag/wad, ale przeważają jednak zalety samochodu. Nie dbam aż tak bardzo o moje bravo, jestem użytkownikiem wyznającym zasade, to samochód ma mi służyć a nie ja samochodowi.
Po prostu jeżdze i leje paliwo a jak trzeba to wymieniam olej i filtry. Ale nie siedze co tydzień w aucie i nie poleruje deski rozdzielczej ani karoserii, jak to robią niektórzy.
UWAGI/WADY:
1. Haczenie wstecznego biegu, czasem nie wskoczy i trzeba delikatnie bujnac auto do przodu, aby miekko wszedl wsteczny.
2. Widoczność do tyłu jest kiepska z uwagi na małą powierzchnie tylnej szyby i bardzo
szerokie słupki tylne, jednak duże lusterka boczne rekompensuja te wadę. To samo z przodu, duże słupki przednie też przeszkadzają w manewrowaniu.
3. Silnik reaguje dopiero, jak na obrotomierzu pokaże sie 2.000 obr./min., poniżej tej wartości, nie ma żadnego ciągu. Czyli innymi słowy, jak włączy się turbina to czuć że auto chce jechać.
4. Mały prześwit powoduje, że juz nie raz, nie dwa, zahaczyłem podwoziem, na szczęście jest osłona plastykowa, która jako pierwsza przyjmuje krawężnik, na swoje "barki".
5. Więcej wad nie pamiętam, za wszystkie bardzo serdecznie żałuję :)
ZALETY:
1. Silnik jest trwały, mocny i bezawaryjny i mimo tego że poniżej 2000 obr./min. nie ma ciągu to powyżej tej wartości czuć że auto idzie jak powinno, ale też bez zbędnego podniecania się.
2. Zużycie paliwa, na trasie gdy jechałem baaaardzo ekonomicznie, zużycie wyniosło 4,8l na 100 km, zrobiłem to tylko raz, gdyż ZAWSZE jade o wiele szybciej i wtedy zużycie wynosi średnio 6,1l na 100km. Choć dodam że na Niemieckich autostradach miałem zużycie prawie 11 litrów, jednak nie schodziłem poniżej prędkości 180 km/h. na odcinku 100 km.
W mieście zużycie nigdy nie przekroczyło 7 litrów i komputer pokazał mi najwięcej 6,8 przy średniej prędkości 42 km/h
3. Koszt serwisu, pierwszy przegląd kosztował mnie 480 zł. (woj. pomorskie), następnych nie wykonywałem, gdyż wymiane oleju, filtrów wykonuje we własnym zakresie, gdyż po to mam kanał aby go wykorzystać i mieć pewność że zrobie to w najlepszej wierze.
4. Materiały wewnątrz auto są wykonane na przyzwoitym poziomie, aczkolwiek bez zbędnego podniecania się. Krótko pisząc jest OK.
5. Miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu to nie ma za dużo, ale dla osób do 1.70m bedzie zadowalająco.
6. Bagażnik pojemny ale także bez rewelacji, taki jest i tyle. Spełnia swoje zadanie i co tutaj filozofować.
7. Nie zauważyłem i nie stwierdzam ŻADNYCH trzasków, skrzypień itp. pierdół które wkurzają każdgo kto kupuje nowe auto i oczekuje aby auto było idealne. Takich idealnych aut nie ma, można jedynie trafić na egzemplarz, który po prostu nie ma takich wad, mi się udało i moje auto nie skrzypi i nie stuka, pozwalając mi czerpać radość z jazdy.
8. Jak coś mi się przypomni to dopisze, pewne jest jedno, gdybym miał kupować teraz auto to na 100% wybrałbym wersje 2.0 ze 165 konikami pod maską, gdyż te 120 koni które mam to trochę jak dla mnie, za mało.
Wrażenia
5,0
Silnik
jest ok
4,0
Skrzynia biegów
jest ok
4,0
Układ jezdny
jest ok
Komfort
3,0
Widoczność
jest ok
4,0
Ergonomia
jest ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest ok
4,0
Wyciszenie
jest ok
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jest ok
4,0
Stosunek jakość/cena
jest ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jest ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jest ok
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]