Karoseria
: A szczególnie wnętrze-materiały i jakość wykończenia (jak nigdy dotąd u fiata).
4,0
Całokształt
Bardzo ładne, dynamiczne i ekonomiczne auto.Jest jeszcze ładniejsze w środku niż na zewnątrz.Byłem niesamowicie zaskoczony użytymi materiałami wykończeniowymi.Co prawda posiadam pakiet sport(materiały lepsze i żywsza kolorystyka oraz 17\"felgi)nawet niższe wersje i tak mają materiały lepsze od konkurencji.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy przeciętna; lepsza od TDI ale słyszałem cichsze diesle.Po rozgrzaniu zupełnie ok.Jak na 1.9 bardzo dobre osiągi.Wyczuwalna turbodziura,ale nie stanowi wg. mnie to problemu.W trasie silnik bardzo cichy;pomiędzy 80-150km/h hałas bardzo niski.Przy niższych prędkościach, w warunkach miejskich słychać że to diesel.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie brak 6-tego biegu nie stanowi problemu.Przydałby się tak od około 150km/h (ja szybciej nie jeżdzę). Przy 100-120km/h obroty silnika bardzo niskie, stąd ciszej niż w wielu autach benzynowych (przykład seat altea 1.6).Praca lewarka poprawna, nic nie haczy.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste, dosć twarde.Mam auto z pakietem sport na felgach 17cali, obawiałem się utraty komfortu, ale niepotrzebnie-obecnie na 16\" zimowych jest podobnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki bez zastrzeń.Tylna szyba przerażała mnie na początku, ale teraz się przyzwyczaiłem i jakoś mi to nie przeszkadza. Duży plus za wielkie lusterka wsteczne.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Może tylko więcej schowków by sie przydało.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimatyzację manualną, wg mnie w zupełnosci wystarczy. Zimą jak to diesel dłużej się nagrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich siedzeniach mnóstwo miejsca. Z tyłu trochę mało,zwłaszcza na nogi,ale np porównywalnie z astrą III.Przy wzroście 186cm z tyłu nie dotykam głową dachu.Przy przednim fotelu ustawionym pod siebie,z tyłu kolanami dotykam oparcia,ale da się jechać.Duży bagażnik-lepszy niż u konkurencji.
3,0
Wyciszenie
Na niskich biegach, przy wyższych obrotach mogłoby być lepiej. W trasie na IV-V biegu super.Po około 150km/h znów zaczynać odzywać się silnik, ale i tak nie jest źle (wiele benzyniaków wtedy wyje).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zaskoczyło mnie na plus.W trasie przy normalnej \"półprzepisowej\" jeździe spokojnie schodzi poniżej 5.Zwykle komputer pokazuje mi miedzy 4,5-5l.Przy bardzo delikatnej jeździe, nieprzekraczając 90/h udało mi się zejść do 4.2l.Miasto (dość duże korki 6.5-7).Przeglądy gwarancyjne co 30 tyś. km lub dwa lata. Uwaga wiele serwisów wciska kit,że 30 tys. lub rok! radzę dokładnie sprawdzić w instrukcji.Fakt 30tys km to na olej trochę dużo, można więc wymienić sam olej(znacznie taniej)niż cały przegląd,a pełny gwarancyjny robić przy 30tys.Uwaga też na okres gwaracji- niektóre auta (nie wszystkie) posiadają 2letnią choć diler twierdzi że auto ma 3- sic!Dotyczy to roczników 2007-8.Radzę się upewnić bo po co robić przegląd w ASO po 2 latach, jeśli już jest po gwarancji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem z wyprzedaży rocznika płacąc za diesla jak za podstawową jednostkę benzynową więc ok.Zróżnicowanie cen u dilerów.Trzeba sie targować.Auta w cenach wg tabel cennika za drogie,ale są znaczne rabaty.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem przy niższych temperaturach coś zaskrzypi, poza tym nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto ma 10tys. przebiegu. Brak usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]