Kwaśniewski powiedziałby: fiacie, bravo, idźcie dalej tą drogą!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik przy rozruchu trochę \"drewniany\" - pierwsze kilka obrotów przy rannym rozruchu wprowadza w drgania całe osiedle. Ale potem - nie mam uwag. Chodzi miękko, ale jak się go przyciśnie to potrafi uderzyć fotelem w plecy... 120KM w tym aucie to jak garnitur na miarę - przyspieszenie i elastyczność nieosiągalna dla tej pojemności w autach z silnikami VW i PSA, a jednocześnie rewelacyjne spalanie ON. Silnik to naprawdę mocna strona auta.
4,0
Skrzynia biegów
Operowanie lewarkiem zmiany biegów jest jakieś \"gumowate\". Chodzi to IMO zbyt opornie, kiepskim patentem jest wsteczny z tym swoim pierścieniem. Długość przełożeń natomiast jest akurat. Aczkolwiek gdyby był bieg szósty, to byłoby jeszcze lepiej.
5,0
Układ jezdny
Nie mam uwag. Sztywno, twardo i pewnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność do przodu na 4+ (ze względu na szerokie słupki), natomiast tył to masakra... Kupiłem tylne czujniki parkowania i dobrze zrobiłem; bez tego byłoby ciężko.
5,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o przełączniki, guziki, pokrętła, wajchy-szmajchy, to wszystko na miejscu. Rewelacyjny patent to możliwość włączenia świateł dziennych na stałe - przekręcasz kluczyk - i już są światła. Brakuje natomiast małych schowków: w kieszeniach drzwi powinno dać się upchnąć przynajmniej butelkę coli 0,5 litra, a na wieeeeeelkiej jak pustynia Gobi desce powinien znaleźć się schowek na drobnostki a la ford.
I jeszcze jedno - otwieranie bagażnika. Nie ma żadnego uchwytu do podnoszenia klapy. W czasie słoty, deszczu itp. otwieranie bagażnika=brudne paluchy...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja-rewelacja, klima - bez zarzutu. Trochę opornie nagrzewa się wnętrze zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szerokość wnętrza na miarę aut segmentu wyżej. Miejsce z przodu - bez zarzutu. A co z tyłu? No nie oszukujmy się - Civic poprzedniej generacji miał z tyłu salonkę...
5,0
Wyciszenie
Do 130km/h słychać tylko koła. Do 160 km/h słychać też świst powietrza. Powyżej 160 - powyższe plus silnik. Ale nie jest to absolutnie wada :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście z klimą - 6,3; w trasie przy spokojnej jeździe - 4,8-5,0. Jak się go pogoniło zimą na niemieckiej autobahnie to połknął 7,0.
Przegląd po 30 tys. km (materiały+robocizna) - niecałe 800 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dzisiaj patrzyłem na marzenie wielu - nowego Golfa GTD. Nówka z bogatym wyposażeniem i 170-konnym turbodieslem to wydatek ok. 110 tys.PLN! Za te pieniądze można mieć Bravo z takim wyposażeniem, turbodieslem 165KM z identycznymi osiągami oraz... nówkę Pandę!!! Mam coś dodać??
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przysmażona kostka łączenia reflektora prawego. Wymieniona na gwarancji. Poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]