Inne
: Całokształt; jeśli tylko samochód będzie tak bezawaryjny, jak wygląda i jeździ, to FIAT nie ma czego się wstydzić (ani jego klienci);
5,0
Całokształt
Na głowę upadłeś? FIATA sobie kupiłeś? No i co mam odpowiedzieć? Na dzień dzisiejszy mój wybór byłby ten sam z jedną uwagą - brać najmocniejszy silnik; po 20.000 km samochód sprawuje się bez zastrzeżeń, rewelacyjnie jeździ, mało pali, dobrze wygląda;
z minusów - każdy je ma: mój samochód ma czarny lakier, mieszkam przy ulicy szutrowej; w związku z tym ... Karchera nie chowam; no ale na to nie ma wpływu ani marka, ani model; jest jeszcze jedna sprawa - często zdarza mi się \"obetrzeć\" \"podwoziem\" o podłoże ( np. na koleinach, krawężnik itp.); po \"dogłębnej\" analizie i \"wizji lokalnej\" wydaje mi się, że odpowiada za to wyprofilowanie dolnej części zderzaka, który od spodu ma taką dwucentymetrową \"wargę\"; całe szczęści tworzywo jest na tyle plastyczne, że nie pękło;
Wrażenia
5,0
Silnik
Czy kupiłbyś jeszcze raz ten samochód? NIE!!!!! Wziąłbym mocniejszą wersję!!! I nie to, że Multijet 120KM jest słaby; wg mojej oceny to rewelacyjny silnik, ale nie jet to optimum dla BRAVO II; nie czarujmy się; tym samochodem nie da się spokojnie jechać; jego własności trakcyjne, hamulce, wygląd, wnętrze prowokują do jazdy dynamicznej; wsiada się do samochodu, włącza mp3 i ....jazda!!! Jeśli ktoś ma do wydania parę groszy więcej to polecam min. 150KM; nie będzie zawiedziony;
Ale wróćmy do 120 KM; Na tle konkurencji wypada bardzo dobrze; zanim wpłaciłem zaliczkę na New Bravo, przeprowadziłem jazdy testowe FocusemII, OctaviąII, Seatem Leonem, nową Corollą, Golfem Plus, Hondą Civic oraz Megane Kombi; jeśli chodzi o samą jazdę, pomijając inne aspekty, to najlepiej się jeździło Leonem; ale ..., właśnie, wóz testowy miał 170 KM i ponad 400 Mm i ... zaporową cenę; w związku z tym w kategorii SILNIK zwycięzcą u mnie został Fiat; dorzucając do tego inne zalety oraz JAKŻE ważne zdanie małżonki, nie miałem innego wyjścia i kupiłem BRAVO;
silnik bardzo ekonomiczny; w mieście, w korkach z włączoną klimatyzacją spalanie mieści się w granicach 6,7 - 7.0 l;
na zimno słychać klekot, po rozgrzaniu na pewno ciszej niż w OCTAVII II;
silnik bardzo elastyczny; przy ok. 1800 obr. wyczuwalna dziura, ale są na to sposoby;
5,0
Skrzynia biegów
czytałem na forach, że niektórzy użytkownicy mają problem z biegiem wstecznym; u mnie na razie wszystko jest OK; biegi wchodzą z wyczuwalnym lekkim \"oporem\", ale szybko i dokładnie
5,0
Układ jezdny
czasami mnie korci, żeby spróbować wejść w jakiś zakręt nie zdejmując nogi z gazu, ale ... najpierw muszę gdzieś poćwiczyć i sprawdzić co ten samochód może; a może chyba sporo;
Komfort
4,0
Widoczność
jak większość posiadaczy tego samochodu zauważyło, to jest chyba najsłabsza strona tego samochodu; chociaż z drugiej strony ciekawe jak wygląda widoczność w takim Bugatti Veyronie, albo Ferrari; pewnie jest jeszcze gorzej, a ludziska i tak nie płaczą
5,0
Ergonomia
nie będę się rozpisywał, bo nie ma się do czego przyczepić (no chyba, że jest się niemieckim dziennikarzem)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja dwustrefowa pilnuje temperatury za mnie; po żony stronie zawsze jest + 2 stopnie ekstra (lubi dziewczyna ciepełko); zimą musi minąć trochę czasu zanim układ skieruje ciepłe powietrze do kabiny (priorytet ma silnik!), ale gdy się rozbuja jest bardzo dobrze;
wentylacja również bez zastrzeżeń, w trakcie jazdy szyby nie parują
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
muszę odjąć punkty za miejsce na nogi dla pasażerów z tyłu - bez rewelacji, ale to jakby co, nie mój problem; szkoda, że nie zastosowano patentu ze Stilo, gdzie tylna kanapa była przesuwana; to rozwiązanie bardzo by się sprawdziło w Bravo, ponieważ bagażnik jest jednym z większych w klasie;
5,0
Wyciszenie
cisza, cisza i tylko muzyczka sobie gra
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
o spalaniu już pisałem; za pierwszy przegląd po roku (miałem 15000km) zapłaciłem ... 402 zł (wymiana oleju na Mobil1 oraz filtrów, przegląd)
5,0
Stosunek jakość/cena
samochód mało nie kosztuje i prawdę powiedziawszy za cenę, którą zapłaciłem, sprzedawca VW dawał mi Golfa Plusa benzynowego, z podobnym wyposażeniem; zaryzykowałem i zdecydowałem się na Bravo Multijeta; nie bez znaczenia były również dobre warunki płatności (kredyt bez odsetek); tak więc wyjechałem samochodem z salonu po wpłaceniu 10.000 zł, a reszta kasy leży sobie w banku, a ja spłacam kredyt po części z odsetek!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic nie odpadło
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]