Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

daro, 15 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt; jeśli tylko samochód będzie tak bezawaryjny, jak wygląda i jeździ, to FIAT nie ma czego się wstydzić (ani jego klienci);
5,0
Całokształt
Na głowę upadłeś? FIATA sobie kupiłeś? No i co mam odpowiedzieć? Na dzień dzisiejszy mój wybór byłby ten sam z jedną uwagą - brać najmocniejszy silnik; po 20.000 km samochód sprawuje się bez zastrzeżeń, rewelacyjnie jeździ, mało pali, dobrze wygląda; z minusów - każdy je ma: mój samochód ma czarny lakier, mieszkam przy ulicy szutrowej; w związku z tym ... Karchera nie chowam; no ale na to nie ma wpływu ani marka, ani model; jest jeszcze jedna sprawa - często zdarza mi się \"obetrzeć\" \"podwoziem\" o podłoże ( np. na koleinach, krawężnik itp.); po \"dogłębnej\" analizie i \"wizji lokalnej\" wydaje mi się, że odpowiada za to wyprofilowanie dolnej części zderzaka, który od spodu ma taką dwucentymetrową \"wargę\"; całe szczęści tworzywo jest na tyle plastyczne, że nie pękło;
Wrażenia
5,0
Silnik
Czy kupiłbyś jeszcze raz ten samochód? NIE!!!!! Wziąłbym mocniejszą wersję!!! I nie to, że Multijet 120KM jest słaby; wg mojej oceny to rewelacyjny silnik, ale nie jet to optimum dla BRAVO II; nie czarujmy się; tym samochodem nie da się spokojnie jechać; jego własności trakcyjne, hamulce, wygląd, wnętrze prowokują do jazdy dynamicznej; wsiada się do samochodu, włącza mp3 i ....jazda!!! Jeśli ktoś ma do wydania parę groszy więcej to polecam min. 150KM; nie będzie zawiedziony; Ale wróćmy do 120 KM; Na tle konkurencji wypada bardzo dobrze; zanim wpłaciłem zaliczkę na New Bravo, przeprowadziłem jazdy testowe FocusemII, OctaviąII, Seatem Leonem, nową Corollą, Golfem Plus, Hondą Civic oraz Megane Kombi; jeśli chodzi o samą jazdę, pomijając inne aspekty, to najlepiej się jeździło Leonem; ale ..., właśnie, wóz testowy miał 170 KM i ponad 400 Mm i ... zaporową cenę; w związku z tym w kategorii SILNIK zwycięzcą u mnie został Fiat; dorzucając do tego inne zalety oraz JAKŻE ważne zdanie małżonki, nie miałem innego wyjścia i kupiłem BRAVO; silnik bardzo ekonomiczny; w mieście, w korkach z włączoną klimatyzacją spalanie mieści się w granicach 6,7 - 7.0 l; na zimno słychać klekot, po rozgrzaniu na pewno ciszej niż w OCTAVII II; silnik bardzo elastyczny; przy ok. 1800 obr. wyczuwalna dziura, ale są na to sposoby;
5,0
Skrzynia biegów
czytałem na forach, że niektórzy użytkownicy mają problem z biegiem wstecznym; u mnie na razie wszystko jest OK; biegi wchodzą z wyczuwalnym lekkim \"oporem\", ale szybko i dokładnie
5,0
Układ jezdny
czasami mnie korci, żeby spróbować wejść w jakiś zakręt nie zdejmując nogi z gazu, ale ... najpierw muszę gdzieś poćwiczyć i sprawdzić co ten samochód może; a może chyba sporo;
Komfort
4,0
Widoczność
jak większość posiadaczy tego samochodu zauważyło, to jest chyba najsłabsza strona tego samochodu; chociaż z drugiej strony ciekawe jak wygląda widoczność w takim Bugatti Veyronie, albo Ferrari; pewnie jest jeszcze gorzej, a ludziska i tak nie płaczą
5,0
Ergonomia
nie będę się rozpisywał, bo nie ma się do czego przyczepić (no chyba, że jest się niemieckim dziennikarzem)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatyzacja dwustrefowa pilnuje temperatury za mnie; po żony stronie zawsze jest + 2 stopnie ekstra (lubi dziewczyna ciepełko); zimą musi minąć trochę czasu zanim układ skieruje ciepłe powietrze do kabiny (priorytet ma silnik!), ale gdy się rozbuja jest bardzo dobrze; wentylacja również bez zastrzeżeń, w trakcie jazdy szyby nie parują
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
muszę odjąć punkty za miejsce na nogi dla pasażerów z tyłu - bez rewelacji, ale to jakby co, nie mój problem; szkoda, że nie zastosowano patentu ze Stilo, gdzie tylna kanapa była przesuwana; to rozwiązanie bardzo by się sprawdziło w Bravo, ponieważ bagażnik jest jednym z większych w klasie;
5,0
Wyciszenie
cisza, cisza i tylko muzyczka sobie gra
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
o spalaniu już pisałem; za pierwszy przegląd po roku (miałem 15000km) zapłaciłem ... 402 zł (wymiana oleju na Mobil1 oraz filtrów, przegląd)
5,0
Stosunek jakość/cena
samochód mało nie kosztuje i prawdę powiedziawszy za cenę, którą zapłaciłem, sprzedawca VW dawał mi Golfa Plusa benzynowego, z podobnym wyposażeniem; zaryzykowałem i zdecydowałem się na Bravo Multijeta; nie bez znaczenia były również dobre warunki płatności (kredyt bez odsetek); tak więc wyjechałem samochodem z salonu po wpłaceniu 10.000 zł, a reszta kasy leży sobie w banku, a ja spłacam kredyt po części z odsetek!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic nie odpadło
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak wyżej

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d