Inne
: Fotele, w tym jakość tapicerki. Bardzo wygodne.
4,0
Całokształt
Bardzo dobre, ładne auto, wygodne nawet na bardzo długą podróż. Nic nie skrzypi, nic nie trzeszczy. Wygodne, dobrze wyprofilowane fotele przednie, możliwość regulacji w pionie, regulacja odcinka lędźwiowego. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach. Bardzo przydatny blue&me z portem USB, dobre radio (duże przyciski, intuicyjne sterowanie) oraz głośniki (6szt). W podłokietniku schowek na butelkę. Tylni podłokietnik szeroki, funkcjonalny; duży bagażnik. Polecam wersję emotion. Mimo spodziewanego dużego spadku przy odsprzedaży duża radość z codziennj eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najsilniejsza strona tego samochodu. Najpewniejszy dla tego modelu, nie sprawia i ma nie sprawiać żadnych problemów (turbina, etc). Silnik dobrze wkręca się w obroty. Konieczna w moim przypadku dolewka oleju (ok. 0.5l/30.000km). Dobra elastyczność, odczuwalna duża pojemność silnika. Zero stresu przy wyprzedzaniu przy obrotach od min. 2000/min.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia poprawna, wsteczny nie haczy, dobrze ustawione przełożenia. Przydałby się 6 bieg na autostradzie.
5,0
Układ jezdny
Dobre, pewne zawieszenie, nie huśta. Pewne zachowanie na drodze. Dobre wspomaganie z funkcją city. ESP póki co nie było mi przydatne.
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba do tyłu, poza tym ok. Polecam montaż czujników cofania (dobre również te nieoryginalne, montowane przy tablicy rejestracyjnej). Dobre, duże lusterka wsteczne, wygodna regulacja.
4,0
Ergonomia
Krok do tyłu w stosunku do stilo (brak schowka pod fotelem kierowcy, brak półki przy lusterku wstecznym na okulary, zaoszczędzono na oświetleniu wnętrza. Kieszenie w drzwiach węższe niż w stilo, nie mieszczą się większe butelki, mały schowek po stronie pasażera, brak drugiego przed pasażerem, jak w stilo). Zamiana miejscami obrotomierza i prędkościomierza, mniejsze cyfry. Dzięki temu prędkościomierz czytelny dopiero od ok. 120/h. Irytuje mnie wyłączenie radia (trzeba trzymać przycisk ok. 3-4s). Poza tym, OK.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra, wydajna, czytelna, prosta w obsłudze automatyczna klimatyzacja. Ideał. Prędkość nagrzewania wnętrza jak w większości diesli. Łatwość utrzymania właściwej remperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu doskonale, z tyłu można nabawić się kalustrofobii (dotyczy starszych, dzieciom jest wszystko jedno). Powoduje to opadający dach oraz małe szyby boczne. Krok do tyłu w porównaniu do stilo.
4,0
Wyciszenie
Poprawne wyciszenie silnika, dobrze wyciszone stuki z zawieszenia. Auto ciche przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie to 5,8l/100km, uzyskiwane przy długich podróżach z prędkością autostradową (do 150/h) jak i przy normalnej jeździe częściowo w mieście. Charakterystycznym jest, iż trudno mi uzyskać spalanie poniżej 5l i powyżej 6,4l. Ceny przeglądów, jak to we fiacie, przystępne. Irytuje fakt, iż mimo że wymiany oleju wydłużono do 30tys, przeglądy gwarancyjne są co 20tys.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę brak było samochodów o porównywalnym stopniu wyposażenia. Spodziewam się jakości jak w stilo, którym jeździłem 5 lat i poza irytującymi wymianami żarówek i czasami resetem komputera nic innego się nie przydarzyło.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówki przednie jak to we fiatach, wymieniałem już 2 razy, na szczęście możliwa jest samodzielna wymiana (potrzebna latarka). 1 krotny reset bodykomputera związany z blue&me w serwisie. Uwaga na klapkę wlewu paliwa. Ja swoją złamałem (można skleić).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]