Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Bravo II Hatchback 5d

renardos@vp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Mimo kilku \"ale\" auto bardzo udane. W porównaniu z Fordem Mondeo nie ma się wrażenia przesiadki na samochód niższej klasy a i Mondeo MK III mogłoby kilku rzeczy pozazdrościć. Frajda z jazdy jest bezdyskusyjna. Gdybym mógł wybrać jeszcze raz wziąłbym z silnikiem 1,9 155KM. Według mnie warto dołożyć te kilka złotych i mieć auto bardziej usportowione w naturze a nie tylko w makijażu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Poprzednio jeździłem Fordem Mondeo gdzie silnik także uznawany jest za dobry ale 1,9MJ w Fiacie ma lepszą kulturę pracy. Szczególnie słychać to na wolnych obrotach. O tym, że pod maską pracuje 120KM diesel dowiaduje się z obrotomierza a nie z wibracji lub hałasu. Za to w Skodzie Fabii prawie mi j..a urwało od wibracji. No i elastyczność Fiatowskiego diesla lepsza jest od Forda 2.0 TDCI Trochę mało mocy jak na 1,3t auto wiec teraz już wiem, że trzeba było brać 1.9-155KM.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to jakaś porażka. Odkupili pewnie licencje od FSO bo po Polonezie już takiego wkleszczjbiega nie spotkałem. Ewidentnie brakuje 6 a i wsteczny bywa tylko okazyjnie.
5,0
Układ jezdny
Jak na takie małe auto prowadzi się całkiem nieźle. Wprawdzie sportowy charakter wnętrza ni jak przekłada się na zawieszenie ale i tak jest dobrze. Denerwuje trochę nadsterowność przy dużych prędkościach na łuku. W Mondeo było z tym o wiele lepiej ale tam i rozstaw osi i masa tylnej części auta była większa. Do wnętrza dochodzą delikatne stukoty z zawieszenia w trakcie jazdy po dużych dziurach ale bardziej wyczuwalne stopami niż słyszalne. Układ kierowniczy doskonały, funkcja CITY z utwardzaniem wspomagania wraz ze wzrostem prędkości działa bardzo dobrze. Hamulce bez zastrzeżeń.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest jak w wozie pancernym, z tą tylko różnicą, że w Fiacie nie ma peryskopu. Do przodu widać nawet dobrze i na tym koniec. Po lewej stronie stoi jak filar z akropolu słupek z lusterkiem który skutecznie zasłania pieszych na przejściach i nie tylko. Lewa szyba zalewana jest strugami wody z wycieraczek przedniej szyby. Na wstecznym da się wycofać ale tylko przy pomocy dużych lusterek bocznych. Pewnie dlatego są takie ogromne.
5,0
Ergonomia
Jakbym ja projektował:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacji nie miałem okazji sprawdzić. Wentylacja jest wystarczająca, nic nie paruje. Ty Mondeo gorzej się sprawowało. Z ogrzewaniem już nie jest tak dobrze. Mam klimatronik i w trakcie mrozów -10 za wygrzaniem do 17sC czekałem 1,5h. Dla porównania w Mondeo zajęło to 30min. Z racji, że to Włoskie auto liczę na rewanż latem przy włączonej klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem zadowolony, znalazłem wygodne dla siebie ustawienie fotela i kierownicy a mam 180cm. Podłokietnik też jest regulowany więc siedzę wygodnie. Pamiętam w Volvo miałem regulacje siedziska nie tylko góra dół jak w Fiacie ale jeszcze kąta poziomego czego ewidentnie w Bravo brakuje. Ale idzie się przyzwyczaić. Pasażerowie mówią, że wygodnie więc muszę im wierzyć.
5,0
Wyciszenie
Do 130km/h jest cicho, później jest trochę głośniej ale jak na tak małe auto to i tak rewelacja.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie tego auta to temat rzeka. W mieście pali mniej niż na autostradzie. W cyklu miejskim przy normalnej jeździe po zakorkowanym Poznaniu komputer pokazuje 6.0 - 6.2 l/100km. Kiedy wyjadę na autostradę to spalanie rośnie do 6.5 przy 140km/h na liczniku gdy GPS pokazuje wtedy prędkość 126km/h. Czyli licznik oszukuje o 10%. Do tego komputer zaniża spalanie średnie o 0,4 l. W efekcie auto pali w mieście około 6,7l. co i tak jest bardzo dobrym wynikiem jak na 1,3t. i 120KM. Producent podaje apetyt w cyklu miejskim na poziomie 6,9. Na autostradzie przy 126km/h Bravo pali 7 litrów co jest żenadą. To efekt braku 6 biegu oraz dość szerokiego i wysokiego rozmiaru auta w stosunku do jego długości. Gdyby auto było dłuższe o 70cm spalanie na pewno by spadło. Inną sprawą jest także konstrukcja tył auta gdzie w wyniku zawirowań i oderwania strug rośnie opór powietrza. Można to poznać po powierzchni, która ulega zabrudzeniu zimą na tylnej części karoserii w wyniku własnych \"turbulencji\" powietrza. No ale takie są koszty dużego bagażnika. Apetytowi na paliwo nie pomagają także duże lusterka. W wartościach zużycia paliwa może kryć się jeszcze jedno zakłamanie, nie sprawdziłem czy licznik przebytych kilometrów jest wiarygodny licząc w tym aspekcie na uczciwość producenta. Warto zaznaczyć, że moje wyliczenia robiłem zimą przy ujemnych temperaturach, na zimowych oponach i przy małym przebiegu auta. W podsumowaniu można dodać, że w Polsce autostrad wiele nie ma a zwykłe szosy to raczej teren zabudowany niż trasa więc na nasze warunki auto wręcz idealne. Jeździć należy od 1500 do 2500 o/min i hamować silnikiem a auto odwdzięczy się na stacji benzynowej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze można kupić BMW 5 z 2005r ale kupujemy używkę której przeszłości możemy się tylko domyślać. Z nowych samochodów Bravo to klasa sama dla siebie i trudno to z czymś porównać. Honda Civic ma za dużo tandetnych plastików, Skoda to technologia z przed 5 lat, Golf z tym wyposażeniem kosztuje jakby był pozłacany, Audi A3 jest to już chyba z platyny, w środku jest na mój gust wykonana równie dobrze ale nie lepiej. Ford Fokus skrzypi jak stary jacht a Kia zepsuje się pewnie jeszcze w salonie. Mój wybór padł na Bravo bo dobrze się mi nim jechało jest perfekcyjnie zrobiony a cena była najtańsza z porównywalnych aut.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak na razie nic, ale mały przebieg
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie nic, ale mały przebieg

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Bravo II Hatchback 5d