Ogólnie rzecz ujmujac to napisze ze jestem mile zaskoczony FIATem BRAVO, chcialem kupic skode octavie ale jak sobie pomyslalem i kilka razy wypowiedzialem wyraz SKODA to ogarnal mnie dreszcz obaw i zniechecilem sie do skody. FIAT przekonal mnie, designem, niezawodnym silnikiem i wieloma jeszcze drobnymi elementami ktorych nie sposob teraz wymienic. Troche smiac mi sie chce z ludzi ktorzy zawierzaja VW (sam do nich nalezalem) OPLOWI i o zgrozo SKODZIE. Japonczykow nie biore pod rozwage bo to auta bez \"duszy\" i z kiepskim wygladem, ale jak mozna podniecac sie np. taka SKODĄ, osobiscie uwazam ze akurat SKODA to wiocha, taki VW dla biedaków, których nie stac na prawdziwego VW wiec podniecaja sie SKODĄ probujac w ten sposob zrekompensowac sobie jakby nie patrzec nie trafiony zakup. FIAT od lat wyznacza trendy w wygladzie aut oraz w technologii (silnik - COMMON RAIL)ktory nawiasem dopiero teraz VW wdraza do swoich silników bo zrozumial po latach ze tylko ta technologia ma przyszlosc. FIAT od zawsze mial najlepszych designerów i to zarowno jesli chodzi o samochody jak i o mode. Jedyny problem FIATA to trwalosc, ale prosze sie rozejrzec na ulicy za I generacja BRAVO i zobaczycie ze wyglad tych aut jest zadowalajacy, takze II generacja BRAVO wydaje sie ze bedzie o wiele dluzej sluzyc bez ogniska rdzy itp. Osobiscie jestem zadowolony z wyboru BRAVO i mimo ze sa inne marki samochodów ktore podobaja mi sie, to FIAT BRAVO jest autem wyrozniajacym sie na ich tle.
Jeszcze jedna ciekawostka techniczna, prosze zauwazyc dlaczego rozne czasopisma motoryzacyjne w Polsce nie przeprowadzaja testów porównawczych FIATA BRAVO z np. VW Golfem czy Oplem Astrą itp. itd. No cóż ..., sami sobie odpowiedzcie na to pytanie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na zimno klekocze, po rozgrzaniu przyjemny nie wkurzajacy pomruk silnika
3,0
Skrzynia biegów
Biegi do przodu wchodza w miare lekko, wsteczny to jakas pomylka, ale moze mi sie trafil taki model
4,0
Układ jezdny
bez problemu, chyba tylko szybka predkosc moze mnie wyprowadzic w pole na zakrecie
Komfort
4,0
Widoczność
Przód, boki ok, ale do tyłu to totalna porażka ktora rekompensuja duze wsteczne lusterka
4,0
Ergonomia
wszystko pod reka, nie mam wiekszych zastrzezen
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
no teraz jak bylo kilka dni mrozow to rewelacja, szybko sie nagrzewa i cieplo robi sie momentalnie, w lecie przy wiekszych upalach klima sprawdzila sie w 100%
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
naprawde super, tylne siedzenia mnie nie intersuja bo jestem zawsze kierowca.
4,0
Wyciszenie
jak na diesla to naprawde jest przyjemnie \"cicho\", poprzedni moj samochod VW PASSAT 1.9 TDI to porazka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jezdze po miescie szybko i agresywnie (18 pkt. 1600 zł. mandatów) a spalanie nie przekroczylo 6.5 litra na 100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niecale 60.000 zł. zadnego nowego diesla nie kupie w tej klasie samochodów, wiec rewelacja
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpukac jak na razie nic nie trzeszczy, nic nie stuka, nic nie puka. Zobaczymy pozniej ...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukac jak na razie nic nie trzeszczy, nic nie stuka, nic nie puka. Zobaczymy pozniej ...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
[l/100km]